MBANK (MBK): Umowy z PLL LOT - warunki - raport 68
Zarząd spółki BRE Bank SA podaje do wiadomości, że w dniu 26 maja 2000 r. w umowach:
1) umowie zakupu samolotu Embraer zawartej pomiędzy PLL LOT S.A. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 1 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r. oraz towarzyszącej jej umowie kredytowej zawartej pomiędzy konsorcjum bankowym zorganizowanym przez Citibank International plc. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 1 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r.,
2) umowie leasingowej zawartej pomiędzy PLL LOT S.A. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 1 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r.,
oraz w umowach:
1) umowie zakupu samolotu Embraer zawartej pomiędzy PLL LOT S.A. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 2 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r. oraz towarzyszącej jej umowie kredytowej zawartej pomiędzy konsorcjum bankowym zorganizowanym przez Citibank International plc. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 2 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r.,
2) umowie leasingowej zawartej pomiędzy PLL LOT S.A. i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 2 Spółką Komandytową w dniu 18 maja 2000r.,
zostały spełnione wymienione poniżej warunki zawieszające (identyczne dla umów zawartych przez BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 1 Spółka komandytowa i BRELINVEST Sp. z o.o. FLY 2 Spółka Komandytowa):
- przedstawienie poświadczonych kopii dokumentów statutowych, uchwał właściwych organów oraz pełnomocnictw do podpisania dokumentacji transakcji przez spółkę i PLL LOT S.A.,
- uzyskanie przez spółkę wszystkich wymaganych zgód, zezwoleń, rejestracji, w tym zezwolenia NBP na zaciągniecie kredytu w konsorcjum banków zagranicznych oraz zezwolenia na rejestrację samolotu jako własności spółki wydaną przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w Polsce w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej oraz Ministrem Spraw Zagranicznych,
- fizyczne istnienie samolotu i brak jakichkolwiek okoliczności mogących spowodować jego całkowitą utratę, przedstawienie przez PLL LOT S.A. dokumentów potwierdzających zakup samolotu od producenta, jego import do Polski oraz dokonanie rejestracji w Polsce,
- wystawienie przez spółkę faktury na pierwszą ratę leasingową na rzecz PLL LOT S.A. (nie dotyczyło to umowy kredytowej) oraz wystawienie przez PLL LOT S.A. faktury sprzedaży samolotu na rzecz spółki,
- ubezpieczenie samolotu w uzgodnionym zakresie,
- potwierdzenie o wniesieniu przez wspólników spółki wkładów założycielskich do spółki w wymaganej wysokości oraz złożenie nieodwołalnego polecenia przelewu tych środków na rachunek PLL LOT S.A. jako częściowej płatności za kupowany samolot,
- dostarczenie wymaganych w dokumentacji transakcji listów intencyjnych wystawionych dla kredytodawców i PLL LOT S.A.,
- ustanowienie wszystkich zabezpieczeń kredytu, zapłata wszystkich prowizji przewidzianych w umowie kredytu na rzecz kredytodawców oraz udostępnienie spółce przez kredytodawców pełnej kwoty kredytu,
- otrzymanie przez spółkę i PLL LOT S.A. wszystkich opinii prawnych, opinii podatkowej, przewidzianych w dokumentacji transakcji,
- podpisanie każdego wymaganego dokumentu transakcji przez każdą ze stron transakcji i nabranie mocy obowiązującej,
- brak zmian prawa powodujących dodatkowe zobowiązania podatkowe, nielegalność transakcji lub uniemożliwiających wypełnienie obowiązków lub egzekwowanie praw określonych w dokumentacji transakcji przez strony transakcji,
W związku z tym powyższe umowy weszły w życie z dniem 26 maja 2000 r.
(O zawarciu w dniu 18 maja 2000 r. ww. umów BRE Bank informował w raporcie bieżącym z dnia 19 maja 2000 r. - RB/57/00)