INTERIA.PL (INTERIA): Sytuacja na rynku reklamy internetowej - raport 17

Działając zgodnie z art. 81 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U 97.118.754 z późn. zmianami), w związku z zakończeniem pierwszego półrocza 2004 roku Zarząd INTERIA.PL informuje, iż rynek reklamy internetowej w I połowie bieżącego roku wzrósł co najmniej o 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Oznacza to, iż kontynuowana jest tendencja wzrostu udziału wydatków na reklamę internetową w wydatkach na reklamę ogółem.

Szacunek wzrostu rynku reklamy internetowej został dokonany przez Spółkę na bazie prowadzonego monitoringu oraz konsultacji z kilkoma największymi podmiotami z branży. Wzrost wydatków na reklamę ogółem w I półroczu tego roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wyniósł 7,7% - wyliczenia Expert Monitor w oparciu o monitoring kampanii reklamowych w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz prasie, uwzględniający wartości cennikowe kampanii bez rabatów.

Reklama

Jednocześnie Zarząd informuje, iż w ocenie Spółki wzrósł udział INTERIA.PL w rynku reklamy internetowej. Gotówkowe przychody Spółki z tego obszaru wzrosły w I półroczu 2004 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o prawie 70%. Były one także wyższe od przychodów w II półroczu 2003 roku.

Zarząd uważa, iż jest to efektem zwiększenia stanu osobowego działu sprzedaży reklamy i reorganizacji jego działania, co podniosło aktywność sprzedażową. Dzięki temu wzrosła znacznie liczba zleceń pozyskiwanych bezpośrednio od klientów i obsługujących ich domów mediowych.

Zarząd Spółki szacuje, iż dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej zostanie utrzymany również w II półroczu bieżącego roku. Zwraca też uwagę, iż firmy z branży FMCG, tradycyjnie należące do największych reklamodawców, w zdecydowanie większym stopniu zaczęły przeznaczać środki na reklamę internetową. W INTERIA.PL wzrost przychodów reklamowych z branży FMCG wyniósł w I półroczu 2004 roku ponad 400% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: rynek reklamy | 1997 r. | reklama internetowa | sytuacja | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »