LARK (LRK): Strategia PPWK S.A. - raport 49

Raport bieżący nr 49/2009
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd PPWK S.A. stawia sobie za cel w drugim półroczu 2009 roku zakończenie porządkowania struktury organizacyjnej oraz własnościowej Grupy i skoncentrowanie działalności na obszarach najbardziej rentownych, innowacyjnych i, w ocenie zarządu, perspektywicznych. Te obszary to:

¡ marketing mobilny;

¡ mobilne usługi dodane;

¡ nawigacja satelitarna (B2C);

¡ kartografia cyfrowa (B2B).

Po zakończeniu procesu przekształceń oraz zmianie nazwy PPWK S.A. będzie spółką o jednorodnej działalności - skoncentrowanej na usługach mobilnych.

Reklama

Strategii koncentracji działalności podporządkowane zostały przekształcenia własnościowe a w konsekwencji zmiany struktury organizacyjnej. Jej wdrażanie już się rozpoczęło i będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Realizacja nastąpi w sześciu etapach:

¡ fuzja spółek MNI Premium i EL2

¡ fuzja MNI Telecom i Neotel;

¡ sprzedaż spółki Długie Rozmowy do MNI Telecom;

¡ wydzielenie działalności wydawniczej do spółki PPWK Sp. z o.o. i jej sprzedaż;

¡ wykupienie przez MNI od PPWK akcji MNI Telecom (do 100%) w zamian za posiadane akcje MNI Premium

¡ podniesienie kapitału w PPWK, które obejmie MNI w zamian za pozostałe akcje MNI Premium (w wyniku tej transakcji PPWK będzie właścicielem 100% akcji MNI Premium);

Planujemy osiągnąć strukturę Grupy, na którą będą się składały dwie spółki - MNI Premium (uprzednio połączona z EL2) oraz Navigo. W pierwszej skoncentrowane zostaną medialne usługi dodane oraz marketing mobilny, druga natomiast to wykorzystanie cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna z wykorzystaniem różnych urządzeń) oraz biznesowym (serwery danych i usługi). Elementem mającym podkreślić zmiany będzie również zmiana nazwy spółki oraz jej identyfikacji wizualnej.

Rynek mobilnego marketingu i usług dodanych jest we wczesnej fazie rozwoju odznaczającej się dużym potencjałem wzrostu, ale także dużym zapotrzebowaniem na innowacyjność (zarówno w zakresie nowych produktów jak i technologii potrzebnej do ich tworzenia i dostarczania). To idealna sytuacja - połączone siły EL2 i MNI Premium gwarantują kompetencje jakich nie ma żaden konkurent na rynku. Dzięki przedstawionym przekształceniom PPWK stanie się największym graczem na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych, pokrywającym wszystkie jego obszary - dysponującym zarówno wystarczającym potencjałem finansowym jak technologicznym oraz ludzkim, by podołać każdemu projektowi.

Podstawowym kierunkiem ekspansji - obok tradycyjnych obszarów, rozwijających się swoim tempem (takich jak marketingowe sprzedaż kontentu mobilnego) - będą w drugim półroczu wielkie projekty marketingu mobilnego oraz loterie realizowane z rozpoznawalnymi partnerami. Po oczekiwanym sukcesie dobiegającej końca Loterii Orange liczymy na dalsze przedsięwzięcia podobnego kalibru.

Spółka pracuje także nad rozwojem palety własnych produktów, które mają w założeniu generować coraz znaczniejszą część przychodów.

Nawigacja i kartografia cyfrowa to rynek zdecydowanie mniejszy od mobilnego marketingu i usług dodanych. Jest jednak na tyle perspektywiczny, że zarząd PPWK uznał za celowe aktywne działanie na nim poprzez własną spółkę. W stosunku do konkurencji Navigo dysponuje znacznymi przewagami - unikatową, własną bazą danych kartograficznych wypracowanych przez kilkadziesiąt lat istnienia PPWK, doskonale rozpoznawanym w świecie kartografii brandem, informacją turystyczną powiązaną z geograficzną. Pozwala to liczyć na szybkie odrobienie dystansu do konkurentów i osiągnięcie dobrych wyników finansowych. Główne kierunki rozwoju to: sprzedaż danych w modelu B2B, rozwój nawigacji satelitarnej Navigo (jeszcze w tym roku wprowadzimy edycję 10) oraz wprowadzenie platformy Java.

Oceniamy, że spólki należące do PPWK i MNI działające na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych, które docelowo znajdą się w PPWK wypracują w 2009 roku 25 mln złotych zysku brutto przy sprzedaży rzędu 170 mln złotych a nawigacja i kartografia cyfrowa 0,15 mln złotych zysku przy sprzedaży 3 mln. Trzeba zastrzec, że tempo opisanych przekształceń struktury właścicielskiej nie jest w pełni kontrolowane przez Spółkę (zależy w znacznym stopniu od rejestracji sądowych oraz np. zgody UOKiK), w konsekwencji czego nie można w tym momencie określić, od którego momentu wyniki poszczególnych spółek będą konsolidowane w sprawozdaniu finansowym. W tym sensie podanych wartości nie należy traktować jako formalnej prognozy wyniku finansowego.
Grzegorz Eider - Prezes Zarządu
Jacek Skłodowski - Członek Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | nawigacja | Raport bieżący
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »