AGORA (AGO): Raport za pierwsze 2 kwartały 2000 - IAS

GRUPA AGORY - Raport kwartalny skonsolidowany za pierwsze dwa kwartały 2000 r. sporządzony zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości

TŁUMACZENIE

PRZYCHODY 406,8 MLN ZŁ, WZROST O 21,4%, WYNIK NETTO 96,1 MLN ZŁ

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

- Przychody wzrosły o 21,4% do 406,8 mln zł

- Wynik operacyjny wzrósł o 23,9% do 119,1 mln zł

- Marża EBITDA wyniosła 36%

- Wynik netto wyniósł 96,1 mln zł

- Free float zwiększył się z 16,3% do 28,8%

Gazeta

- Sprzedaż Gazety wzrosła o 3,1% i osiągnęła liczbę 467 tys. egzemplarzy

Reklama

- Przychody z ogłoszeń Gazety wzrosły o 21,5% do 308,8 mln zł przy wzroście całego rynku reklam o 7,1% i rynku reklam prasy codziennej o 17,2%

- Przychody netto ze strony ogłoszeniowej wzrosły o 15,4% do 5.245 zł

- Udział Gazety w rynku ogłoszeń lokalnych wzrósł o 3,9% (powierzchnia) i 1,9% (wpływy)

- Ruszyła produkcja w drukarni w Białołęce i zakończono rozbudowę drukarni tyskiej

Internet

- Gazeta-on-line wzbogacona została o elementy portali i o 11 serwisów tematycznych

- Dynamicznie rośnie oglądalność internetowego serwisu Gazety - liczba wizyt w czerwcu przekroczyła 953 tys., liczba odsłon 9,6 mln

- Wpływy z banerów wzrosły o 361%

Radiostacje

- Grupa radiostacji lokalnych zwiększyła się do 13 rozgłośni

- Sprzedaż reklam grupy radiostacji wzrosła o 47,3% do 18,4 mln zł

- Udział w rynku słuchalności wyniósł 10% (6,9% w 1999)

Prezes Wanda Rapaczynski komentuje:

"Wyniki półroczne ugruntowują pozycję Agory jako lidera na polskim rynku mediów. To duży sukces, mimo znacznego osłabienia rynku reklamy w tym półroczu.

Kontynuujemy naszą strategię ekspansji: Gazeta zdobywa coraz silniejszą pozycję na rynkach lokalnych, uruchomiliśmy kolejne drukarnie i poszerzyliśmy grupę radiową o dalsze rozgłośnie.

Z zadowoleniem obserwujemy, jak nasza wzbogacona oferta internetowa przyciąga coraz szersze grono użytkowników i reklamodawców. Ponieważ projekt internetowy w dalszym ciągu pozostaje naszym priorytetem, wciąż intensywnie pracujemy nad rozbudową i udoskonalaniem naszego serwisu."

WYNIKI OPERACYJNE

Gazeta Wyborcza

Sprzedaż egzemplarzy

Gazeta systematycznie wzbogaca ofertę czytelniczą o nowe produkty i atrakcje (np. insert National Geographic - Cuda świata) i sięga po nowe segmenty rynku czytelniczego (tygodniowy dodatek disney'owski Komiksowo dla najmłodszych, Murowany Rynek - miesięcznik o rynku nieruchomości dla prenumeratorów). Sprzedaż wspomaga program promocji nakładu. Dzięki tym działaniom średnia dzienna liczba sprzedanych egzemplarzy Gazety wzrosła o 3,1% w porównaniu z pierwszym półroczem 1999 roku do 467 tys. egzemplarzy. Przy średniej cenie wyższej o 11,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wpływy ze sprzedaży Gazety wyniosły 78,2 mln zł (15,5% więcej niż w pierwszym półroczu 1999). Przychody te stanowią 19,2% przychodów Grupy.

Stopniowo rośnie też liczba prenumeratorów. Wysokość dziennej prenumeraty wynosiła średnio 54,8 tys. egzemplarzy, o 8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Sprzedaż piątkowa z Gazetą Telewizyjną wzrosła o 11,7% czyli o 70 tys. egzemplarzy.

Gazeta inwestuje w rynki lokalne, widząc tam szansę dalszej ekspansji. Odnotowujemy sukcesy w kluczowych regionach: średnia sprzedaż egzemplarzy wzrosła o 9,6% w Poznaniu i 6,1% we Wrocławiu.

Sprzedaż ogłoszeń

W pierwszym półroczu rynek reklamowy rozczarował media - wyższa inflacja i niższy popyt wewnętrzny sprawiły, że dynamika wzrostu rynku reklamowego była znacznie niższa od spodziewanej. Najbardziej ucierpiał rynek reklam telewizyjnych i radiowych - szacowany realny przyrost wpływów w stosunku do pierwszego półrocza 1999 to zaledwie, odpowiednio, 3,7% i 2,6%, podczas gdy cały rynek reklam wzrósł o 7,1%, czyli na poziomie inflacji. Na tym tle pozytywnie wygląda rynek reklam prasowych, który odnotował 17,2% wzrost. Nastąpił spadek powierzchni krajowych ogłoszeń prasowych w dziennikach o 3,5% przy jednoczesnym wzroście powierzchni reklamowej dzienników lokalnych o 4,7%. Daje to pole dla kontynuacji ekspansji Gazety na rynkach lokalnych.

Sprzedaż ogłoszeń Gazety Wyborczej wyniosła 308,8 mln zł, o 21,5% więcej niż w ubiegłym roku i stanowiła 75,9% przychodów Grupy.

Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w GW

(w mln zł)

 I półrocze I półrocze	% wzrostu
                                        1999		2000		2000 do 1999
Ogłoszenia krajowe 
Gazety Wyborczej			136,4		168,7		23,7%
udział w przychodach 
ze sprzedaży ogłoszeń			53,7%		54,6%	
Ogłoszenia lokalne 
(bez Warszawy) Gazety Wyborczej	        57,5		71,1		23,6%
udział w przychodach 
ze sprzedaży ogłoszeń			22,6%		23,0%	
Ogłoszenia lokalne - Warszawa 
Gazety Wyborczej			60,3		69,0		14,5%
udział w przychodach 
ze sprzedaży ogłoszeń			23,7%		22,4%	
Przychody ze sprzedaży 
ogłoszeń Gazety Wyborczej razem	        254,2		308,8		21,5%

Wzrostowi wpływów towarzyszył spadek powierzchni ogłoszeń krajowych o 5,8% i wzrost powierzchni lokalnych (bez Warszawy) o 8,7%. Powierzchnia ogłoszeń warszawskich pozostała na tym samym poziomie. Średnia liczba stron ogłoszeniowych publikowanych dziennie we wszystkich krajowych i lokalnych wydaniach Gazety wyniosła 390 (373 w pierwszym półroczu 1999).

Dynamicznie wzrasta sprzedaż insertów. W tym półroczu osiągnęła 9 mln zł, o 48,9% więcej niż w pierwszej połowie 1999 roku.

Gazeta utrzymała swoją pozycję na rynkach krajowym i warszawskim (odpowiednio 63,3% i 83,6%). W pozostałych rynkach lokalnych udział Gazety wzrósł z 22,9% do 24,8%. Powyższe dane oparte są na szacunku realnych wpływów, który według Agory lepiej oddaje obraz rynku, niż stosowana wcześniej metoda cennikowa.

INTERNET

Aby nie utracić rozpędu w budowaniu oglądalności i sprzedaży Gazety-on-line, przyjęliśmy metodologię budowania naszego portalu polegającą na nadbudowaniu na niej serwisów i funkcjonalności. Już dziś serwis www.gazeta.pl liczy ok. 20 tys. stron, a codziennie aktualizowanych jest około 800.

W maju ruszyła nowa wersja Gazety-on-line, wzbogacona o serwisy lokalne, 11 serwisów tematycznych i katalogi. W czerwcu br. liczba wizyt na naszych stronach przekroczyła 953 tys., a liczba odsłon wyniosła ponad 9,6 mln (wzrost odpowiednio o 15,1% i 92% w stosunku do marca tego roku).

Nasze wysiłki już zostały dostrzeżone: Gazeta-on-line została uhonorowana nagrodą Best of the European Web i wybrana do prezentacji w portalu Europe Online w sekcji "Wybór tygodnia dla regionu Polski". Nagrodę przyznano za przejrzystość, łatwą nawigację, bogatą i na bieżąco aktualizowaną zawartość.

Trwa proces przystosowania redakcji Gazety Wyborczej do potrzeb multimedialnych. Dziś już 6 głównych serwisów funkcjonuje w nowym systemie - każdy dziennikarz może równocześnie tworzyć treść na potrzeby drukowanej Gazety i serwisu internetowego. Informacja - w odpowiednio przystosowanej formie - szybko i bez przeróbek trafia na strony on-line. Ten nowy, łatwy w użyciu system edytorialny, powstał wewnątrz firmy. Na jego bazie wdrażamy teraz system do zarządzania zawartością Open Market.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych on-line w I półroczu 2000 r. wzrosły o 361%. W maju poszerzyliśmy ofertę reklamową o nowy produkt, przeznaczony dla małych i średnich firm - "wizytówki firm". Wizytówki cieszą się dużą popularnością: do końca czerwca blisko 1.000 klientów kupiło ponad 9 tys. jednostek (tj. miesięcznych ekspozycji wizytówek). Warto zaznaczyć, że 65% zamówień złożyły firmy spoza Warszawy - dzięki temu, że w sprzedaży brała udział lokalna sieć handlowców Gazety Wyborczej.

Centralny zespół sprzedawców on-line liczy już 20 osób, w tym pięciu specjalistów w najważniejszych branżach. Aktywnie kontynuujemy prace nad tworzeniem kolejnych produktów.

Zrobiliśmy spore postępy w budowie zaplecza technologicznego. Opracowana została spójna architektura sprzętu, oprogramowania oraz telekomunikacji i trwa proces wdrażania: serwery SUN Solaris są już zainstalowane i odpowiednio skonfigurowane, podobnie system bazodanowy Oracle 8i i Weblogic Bea (portal builder), system umożliwiający budowę dynamicznych stron i ich personalizację. Wcześniej zakupiony i zainstalowany system Open Market jest w trakcie adaptacji do struktury portalu. Łączna suma zakontraktowanych inwestycji wynosi obecnie 15 mln zł, z czego 2,5 mln zł zostało już wydane.

Zespół internetowy rośnie - obecnie przy projekcie pracuje prawie 70 osób. Koszty operacyjne projektu w pierwszym półroczu 2000 r. wyniosły 3,2 mln zł.

Struktura kosztów

Koszty operacyjne

(w mln zł)

 I półrocze I półrocze  % wzrostu
                                                    1999       2000	   2000 do 1999
Zużycie materiałów, energii i towarów	            84,1       92,4	   9,8% w tym papier Gazety Wyborczej	                    71,8       76,8	   6,9%
Usługi druku w drukarniach zewnętrznych	            15,3       17,4	   13,5% w tym usługi druku Gazety Wyborczej w drukarniach zewnętrznych	                    15,2       17,0	   11,9%
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników    64,3       86,7	   34,9% w tym  wynagrodzenia	                            52,5       66,6	   27,0%
Amortyzacja	                                    21,5       25,1	   16,5%
Pozostałe koszty	                            53,8       66,1	   22,6%
Razem koszty operacyjne	                            239,0      287,7	   20,4%

Koszty operacyjne wzrosły o 20,4% do 287,7 mln zł.

Zużycie materiałów i energii wyniosło 92,4 mln zł i stanowiło 32,1% wszystkich kosztów operacyjnych. W pierwszym półroczu 2000 wydrukowano 11,8 mld stron Gazety Wyborczej - o 8,3% więcej niż w 1999 roku, z czego 58,3% w kolorze (w 1999 - 53,5%). Suma nakładu wydrukowanego wzrosła o 3,8%, a średnia objętość o 4,3%. Zwiększenie produkcji oznacza większe zużycie papieru - z 31,8 tys. ton w 1999 do 34,7 tys. ton w 2000 czyli o 9,0% więcej. Koszt papieru w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 76,8 mln zł i był tylko o 6,9% wyższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku ze względu na niższy kurs marki niemieckiej.

Koszty usługi druku Gazety Wyborczej wyniosły 17 mln zł. Mimo rozwoju przez Grupę własnego zaplecza poligraficznego, 19,9% wolumenu produkcji drukowane jest w drukarniach zewnętrznych. W 1999 procent ten wynosił 21%. Liczba ta spadnie po uruchomieniu pod koniec 2000 roku drukarni w Pile.

Koszt wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wyniósł 86,7 mln zł i był o 34,9% wyższy niż w 1999 przy średnim etatowym wzroście zatrudnienia o 14,3%. Na koniec pierwszego półrocza 2000 Grupa zatrudniała 3,2 tys. pracowników na etatach, o 16% więcej niż na koniec pierwszego półrocza 1999r. W powyższym koszcie zawarta jest rezerwa w wysokości 4,8 mln zł głównie na niewykorzystane urlopy (1,8 mln zł) i plany motywacyjne (3 mln zł). Koszty wynagrodzeń wyniosły 66,6 mln zł i wzrosły o 27%.

Wzrost amortyzacji o 16,5% w porównaniu do roku poprzedniego związany jest z rozpoczęciem od maja 1999 amortyzowania kosztów oferty publicznej oraz z inwestycjami komputerowymi.

Pozostałe koszty operacyjne wyniosły 66,1 mln zł. Najistotniejszą pozycją była reklama i reprezentacja (13,2 mln i 4,6 mln zł więcej niż w 1999). W całym roku 2000 na ekspansję w oddziałach przeznaczono 8 mln zł.

RADIO

Grupa radiostacji Agory powiększyła się na początku roku o trzy kolejne stacje i obejmuje w tej chwili 13 rozgłośni. Wkrótce trzy nowe stacje rozpoczną nadawanie w nowym formacie. Jak dotąd w formacie tym nadaje jedna z nich.

Udział radiostacji Agory w ogólnopolskim rynku słuchalności w grupie celowej wyniósł 10% (6,9% w analogicznym okresie 1999), umacniając jej pozycję najważniejszego gracza na rynku lokalnym w Polsce.

Łączne przychody z reklam grupy w pierwszym półroczu 2000 roku wyniosły 18,4 mln zł (wzrost o 47,3%). Pomimo nakładów na 3 nowe stacje, grupa osiągnęła dodatnią EBITDA w wysokości 2 mln zł (w ubiegłym roku zaledwie 262 tys. zł).

We wrześniu ruszy kolejna stacja w Rzeszowie, na którą otrzymaliśmy koncesję na początku roku.

Ponadregionalne radio TOK FM, w którym Agora posiada 29,2% udziału, powoli buduje pozycję jako bezprecedensowa na polskim rynku stacja typu news/talk. Udziałowcy podjęli decyzję o zmianie finansowania: pod koniec 1999 roku TOK FM podpisało umowę kredytową na 13 mln zł gwarantowaną przez udziałowców. Z racji znacznego zadłużenia TOK FM Agora zwiększyła rezerwę na zobowiązania o 0,6 mln zł.

Mimo rosnącej skali przedsięwzięcie radiowe nadal nie spełnia warunku istotności określonego w polskich zasadach rachunkowości i dlatego nie podlega konsolidacji.

TELEWIZJA

Udział Agory w TKP (spółce-matce dla analogowej i cyfrowej telewizji Canal+ i platformy cyfrowej Cyfra+) wynosi 12,12%. Na koniec czerwca 2000 TKP miała 427.657 subskrybentów, w tym 325.537 subskrybentów cyfrowych. W związku z trwającym programem weryfikacji subskrybentów i usuwaniem nieaktywnych, TKP przewiduje skorygowanie tej liczby w lipcu 2000 r. w dół o około 20 tys. Liczba subskrybentów konkurencyjnej platformy cyfrowej Wizja TV na koniec czerwca wyniosła około 340 tys.

WYNIKI FINANSOWE

RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT

(w mln zł)

 I półrocze I półrocze	% wzrostu
					1999		2000		2000 do 1999
Przychody ze sprzedaży			335,1		406,8		21,4%
Koszty operacyjne			(239,0)	        (287,7)	        20,4%
Zysk (strata) na dział. gospodarczej 
przed obciążeniami z tyt. udziału w spółkach stowarzyszonych 
oraz pozostałymi kosztami		96,1		119,1		23,9%
Zysk (strata) na działalności 
gospodarczej				93,7		118,5		26,5%
Zysk (strata) brutto			86,8		131,5		51,5%
Podatek dochodowy			(30,3)	        (35,4)	        16,8%
Zysk (strata) netto			56,5		96,1		70,2%

GŁÓWNE WSKAŹNIKI GRUPY

 I półrocze I półrocze	% wzrostu
					1999		2000		2000 do 1999
EPS - zysk na 1 akcję zwykłą w zł	1,07		1,69		57,6%
EBIT w mln zł				96,1		121,3		26,3%
marża EBIT (EBIT/Przychody)		28,7%		29,8%		1,2 pkt.% 
EBITDA w mln zł				117,6		146,4		24,5%
marża EBITDA (EBITDA/Przychody)		35,1%		36,0%		0,9 pkt.% 

Zysk operacyjny w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 119,1 mln zł, o 23,9% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Odsetki i pozostałe przychody finansowe netto wyniosły 11 mln zł. W pierwszym półroczu 1999 było to minus 6,9 mln ze względu na ujemne różnice kursowe związane ze spłatą odsetek od kredytów i lokatami dewizowymi.

Zysk brutto za pierwsze półrocze wyniósł 131,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51,5% w porównaniu z rokiem poprzednim i związane jest z ujemnym saldem przychodów i kosztów finansowych w 1999 r.

Podatek dochodowy Grupy w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 35,4 mln zł. Efektywna stopa opodatkowania wyniosła 27%, przy nominalnej stopie podatku 30%.

Zysk netto wyniósł 96,1 mln zł w porównaniu z 56,5 mln zł w 1999 roku, co stanowi wzrost o 70,2%.

BILANS

(w mln zł)

					30.06.1999	30.06.2000	% wzrostu
RAZEM AKTYWA				821,8		1031,9	        25,6%
udział w sumie bilansowej		100%		100%
Majątek obrotowy			432,2		359,7		-16,8%
 udział w sumie bilansowej		52,6%		34,9%	
Majątek trwały				389,6		672,2		72,6%
udział w sumie bilansowej		47,4%		65,1%	
RAZEM PASYWA				821,8		1031,9	        25,6%
udział w sumie bilansowej		100%		100%	
Zobowiązania krótkoterminowe		123,9		149,7		20,8%
udział w sumie bilansowej		15,1%		14,5%	
Zobowiązania długoterminowe		80,4		98,5		22,7%
udział w sumie bilansowej		9,8%		9,6%	
Kapitały własne				617,5		783,7		26,9%
udział w sumie bilansowej		75,1%		75,9%	

Suma bilansowa Grupy na dzień 30.06.2000 wyniosła ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do 30.06.1999 o 25,6%. Zmieniła się struktura aktywów - zmniejszył się udział w sumie bilansowej majątku obrotowego z 52,6% do 34,9%, wzrósł udział majątku trwałego z 47,4% do 65,1%, ze względu na inwestycje poligraficzne, komputerowe i telekomunikacyjne Grupy.

PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH

(w mln zł)

 I półrocze I półrocze	% wzrostu
					1999		2000		2000 do 1999
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej		106,9		107,0		0,2%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej		(376,2)	        (81,9)	        -78,2%
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej		283,6	        0,0	        -100%
Razem przepływy pieniężne netto	        14,3		25,1		76,0%
Środki pieniężne na koniec okresu	31,5		61,5		95,1%

Sytuacja gotówkowa Grupy była bardzo dobra. Na koniec okresu Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 61,5 mln zł i 170,2 mln zł w papierach wartościowych (nabycie/sprzedaż papierów wartościowych przeznaczonych do obrotu jest ujęte w działalności inwestycyjnej). Wolne środki były efektywnie lokowane, dzięki czemu rentowność p.a. w pierwszym półroczu 2000 r. wyniosła 16,4%. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej to głównie: wydatki na inwestycje majątkowe (prawie 135 mln zł przeznaczone przede wszystkim na dalsze inwestowanie w projekty poligraficzne oraz telekomunikacyjne i komputerowe) oraz wpływy netto ze sprzedaży papierów wartościowych (53,9 mln zł).

Uwaga: w pierwszym półroczu 1999 w działalności finansowej ujęte były głównie wpływy z emisji akcji, koszty emisji i spłata kredytów bankowych, zaś w działalności inwestycyjnej ulokowanie gotówki z emisji akcji w papiery wartościowe.

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

- W pierwszym półroczu nastąpiły zmiany we władzach Agory: z dniem 30 maja odwołany został z funkcji członka Zarządu Jerzy Thieme.

- Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy:

przeznaczyło zysk netto na fundusz zapasowy,

zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok 1999,

powołało na kolejną kadencję Zarząd w składzie:

Wanda Rapaczynski - Prezes

Piotr Niemczycki - Wiceprezes

Helena Łuczywo - członek

powołało na kolejną kadencję dwóch członków rady nadzorczej: Tomasza Sielickiego i Louis'a Zachary'ego

WYDARZENIA PO DNIU BILANSOWYM

W związku z podjęciem decyzji o sprzedaży starszych maszyn, na początku lipca podpisane zostały kontrakty z Koenig & Bauer na dostawę dwóch kolejnych maszyn drukarskich na łączną kwotę w wysokości 28 mln DEM.

Kolejnym krokiem w rozwoju Grupy było podpisanie 7 lipca kontraktu na budowę siedziby Agory. Generalnym wykonawcą została firma Porr Polska S.A. Kontrakt opiewa na kwotę 152,5 mln zł i pierwszy etap budowy zakończony zostanie w rekordowym tempie - do 17 grudnia 2001, a drugo - do 12 sierpnia 2002. Szacunek inwestycji dla celów prospektu emisyjnego wyniósł 130 mln zł. Przekroczenie tej kwoty wiąże się z mniej korzystnymi od prognozowanych warunkami makroekonomicznymi, a także z podniesieniem standardu budynku. Dla rozwoju Grupy jest to niezwykle ważna inwestycja, która pozwoli na skupienie prawie wszystkich pracowników warszawskich w jednym miejscu i znacznie poprawi warunki pracy.

W związku z ustaniem ograniczenia zbywalności akcji serii B i D, 4 lipca do obrotu giełdowego na GPW dopuszczonych zostało 10.034.190 akcji serii B i 2.166.197 akcji serii D. Liczba akcji, w oparciu o które mogą być emitowane GDRy, wzrosła do 24,7% ogólnej liczby akcji Agory.

Istotnym wydarzeniem była pakietowa sprzedaż akcji pracowniczych w związku z wygaśnięciem ograniczeń ich sprzedaży. Aby uniknąć nadmiernej podaży akcji, która mogłaby niekorzystnie wpłynąć na kurs papierów Spółki notowanych na giełdzie, Agora zagwarantowała współpracę doradców. Transakcja przeprowadzona została przez Schroder Salomon Smith Barney i była precedensem na rynku polskim. 4 lipca w obrocie giełdowym pojawiło się blisko 2 mln akcji, lecz nie wpłynęło to na spadek ich notowań. Koszt operacji ponieśli pracownicy w formie prowizji dla banku.

INFORMACJE DODATKOWE DO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO

W okresie od 1 stycznia 2000r. do 30 czerwca 2000r. nastąpiła zmiana stanu rezerw aktualizujących składniki majątkowe o następujące kwoty:

- zwiększenie rezerwy na należności 986 tys. zł

- zwiększenie rezerwy na naliczone odsetki od udzielonych pożyczek długoterminowych 672 tys. zł

Na dzień 30 czerwca 2000r. stan rezerw na przejściową różnicę z tytułu podatku dochodowego wynosił 12.531 tys. zł i zwiększył się w stosunku do stanu z dnia 1 stycznia 2000r. o 1.203 tys. zł.

W drugim kwartale 2000 r. utworzono rezerwę w wysokości 600 tys. zł. na pożyczki udzielone spółce stowarzyszonej.

Na dzień 30 czerwca 2000 r. emitent nie był stroną postępowania przed sądem lub innym organem o zobowiązania lub wierzytelności o łącznej wartości co najmniej 10% kapitałów własnych.

Zgodnie z najlepszą wiedzą Spółki, na 30 czerwca 2000 roku następujący akcjonariusze posiadali więcej niż 5% głosów (w nawiasach udział w całkowitej liczbie głosów na 31 marca 2000 roku):

Agora-Holding Sp. z o.o. - 47,8% (47,8%);

Cox Poland Investment, Inc. - 12,2% (12,2%);

Bankers Trust Company - 8,7% (9,2%).

Skonsolidowane bilanse na 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.

(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)

						Stan na		Stan na
						30 czerwca	30 czerwca
						2000		1999
Aktywa			
Majątek obrotowy:
Środki pieniężne i ekwiwalenty	                61,496 		31,528 
Papiery wartościowe				170,193 	305,967 
Należności i rozliczenia
międzyokresowe czynne			        109,768 	79,462 
Zapasy						18,253 		15,260 
				                359,710		432,217
Majątek trwały:
Rzeczowy majątek trwały			        597,550		314,702 
Wartości niematerialne i prawne	                33,899 		40,904 
Finansowy majątek trwały			40,767 		33,952 
						672,216		389,558
Razem aktywa					1,031,926	821,775
Pasywa
Zobowiązania krótkoterminowe:
Zobowiązania i bierne rozliczenia
międzyokresowe kosztów			        149,665 	79,889
Pożyczki i kredyty krótkoterminowe		   -		44,013
                                                149,665		123,902
Zobowiązania długoterminowe:
Długoterminowe pożyczki i kredyty	        86,027		72,848
Odroczony podatek dochodowy		        12,531		7,507
		                                98,558		80,355
Kapitały własne:
Kapitał akcyjny				        56,758		56,758
Ze sprzedaży akcji powyżej ich 
wartości nominalnej				367,138 	367,138
Nie podzielony wynik finansowy i pozostałe kapitały			        359,807		193,622
						783,703		617,518
Razem pasywa					1,031,926	821,775

Skonsolidowane rachunki zysków i strat za 6 miesięcy kończące się 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.

(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)

						Stan na		Stan na
						30 czerwca	30 czerwca
						2000		1999
Przychody ze sprzedaży			        406,795		335,129 
Koszty operacyjne				(287,735)	(239,056)
Zysk na działalności gospodarczej
przed obciążeniami z tytułu 
udziału w spółkach stowarzyszonych
oraz pozostałymi kosztami		         119,060	96,073
Pozostałe koszty				    -	           -
Udział w stratach spółek
stowarzyszonych					    -		   -
Amortyzacja wartości firmy spółek 
stowarzyszonych					    -		   -
Rezerwy na straty z pozostałych 
inwestycji					(600)		(2,400)
Zysk na działalności gospodarczej
po uwzględnieniu obciążeń z tytułu
udziału w spółkach stowarzyszonych i pozostałych kosztów			        118,460		93,673
Odsetki i pozostałe przychody 
finansowe (netto)				11,002		(6,861)
Dywidendy otrzymane				2,085		   -
Zysk przed obciążeniami z tytułu 
podatku dochodowego				131,547		86,812
Podatek dochodowy				(35,465)	(30,358)
Zysk netto					96,082		56,454
			
Zysk przypadający na jedną akcje
( w PLN )					1.69		1.07

Skonsolidowane sprawozdania z przepływu środków pieniężnych za 6 miesięcy kończące się 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.

(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)

						Stan na		Stan na
						30 czerwca	30 czerwca
						2000		1999
Działalność operacyjna			
Zysk na działalności gospodarczej
przed obciążeniami z tytułu
udziału w spółkach stowarzyszonych
oraz pozostałymi kosztami		        119,060		96,073
Amortyzacja rzeczowego majątku 
trwałego					21,817		18,908
Amortyzacja wartości 
niematerialnych i prawnych		        3,249		2,610
(Zysk)/ strata ze sprzedaży i likwidacji rzeczowego majątku 
trwałego					2,286		228
						146,412		117,819
Pozostałe koszty			           -		   -
Zmiany w kapitale pracującym		        (18,899)	(5,329)
Wpływy netto przed zapłatą 
odsetek i podatku dochodowego		        127,513		112,490
Odsetki otrzymane				2,796		3,531
Odsetki zapłacone				(76)		(2,767)
Różnice kursowe				        (868)		13,571 
Podatek dochodowy zapłacony		        (22,281)	(19,925)
Przepływy środków pieniężnych 
netto z działalności operacyjnej	        107,084		106,900
Działalność inwestycyjna
Wydatki inwestycyjne netto		        (134,807)	(63,788)
Nabycie akcji w spółce zależnej		            -		   -
Nabycie finansowego majątku 
trwałego					(4,364)		(2,156)
Sprzedaż/(Nabycie) 
krótkoterminowych papierów 
wartościowych					53,948		(310,537)
Przepływy netto z transakcji 
terminowych: walutowych i stopy 
procentowej					1,193		   -
Dywidendy otrzymane				2,085		288
Przepływy środków pieniężnych 
netto z działalności inwestycyjnej	        (81,945)	(376,193)
Działalność finansowa
Zaciągnięcie / (spłata) pożyczek		   -		(77,417)
Wpływy z emisji akcji				   -		379,755 
Wydatki związane z emisją publiczną
akcji						   -		(18,760)
Przepływy środków pieniężnych netto z działalności finansowej			   -		283,578
Zmiana stanu środków pieniężnych	        25,139		14,285
Zmiana stanu środków pieniężnych
Na początek okresu obrotowego		        36,357		17,243
Zwiększenie					25,139		14,285
Na koniec okresu obrotowego		        61,496		31,528

Consolidated statement of changes in shareholders' equity for the six months ended 30 June 2000

(all amounts in PLN thousands unless otherwise indicated)

			Share		Share		Retained   Other     Total
			capital	        premium	        earnings
At 31 December 
1998			44,141 	         - 		128,543    8,625     181,309 
Issue of ordinary 
shares		        12,617 	         - 		 - 	    - 	     12,617 
Other movements 	 - 		 - 		7,587 	   (7,586)   1
Net profit for 
the  year 		 - 		 - 		126,446     - 	     126,446 
Share premium 
from initial 
public offering	         - 		367,138 	 - 	    - 	     367,138 
At 31 December 
1999 			56,758 	        367,138 	262,576    1,039     687,511 
Net profit for 
the period 		 - 		 - 		96,082 	    - 	     96,082 
Other movements 	 - 		 - 		 - 	   110	     110
					
At 30 June 2000 	56,758	        367,138	        358,658	   1,149     783,703
Emitent
Dowiedz się więcej na temat: pożyczka | stacje | rezerwy | gazety | podatek | other | on-line | radio | odsetki | marża | majątek | wydatki | środki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »