AGORA (AGO): Raport za pierwsze 2 kwartały 2000 - IAS
GRUPA AGORY - Raport kwartalny skonsolidowany za pierwsze dwa kwartały 2000 r. sporządzony zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości
TŁUMACZENIE
PRZYCHODY 406,8 MLN ZŁ, WZROST O 21,4%, WYNIK NETTO 96,1 MLN ZŁ
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
- Przychody wzrosły o 21,4% do 406,8 mln zł
- Wynik operacyjny wzrósł o 23,9% do 119,1 mln zł
- Marża EBITDA wyniosła 36%
- Wynik netto wyniósł 96,1 mln zł
- Free float zwiększył się z 16,3% do 28,8%
Gazeta
- Sprzedaż Gazety wzrosła o 3,1% i osiągnęła liczbę 467 tys. egzemplarzy
- Przychody z ogłoszeń Gazety wzrosły o 21,5% do 308,8 mln zł przy wzroście całego rynku reklam o 7,1% i rynku reklam prasy codziennej o 17,2%
- Przychody netto ze strony ogłoszeniowej wzrosły o 15,4% do 5.245 zł
- Udział Gazety w rynku ogłoszeń lokalnych wzrósł o 3,9% (powierzchnia) i 1,9% (wpływy)
- Ruszyła produkcja w drukarni w Białołęce i zakończono rozbudowę drukarni tyskiej
Internet
- Gazeta-on-line wzbogacona została o elementy portali i o 11 serwisów tematycznych
- Dynamicznie rośnie oglądalność internetowego serwisu Gazety - liczba wizyt w czerwcu przekroczyła 953 tys., liczba odsłon 9,6 mln
- Wpływy z banerów wzrosły o 361%
Radiostacje
- Grupa radiostacji lokalnych zwiększyła się do 13 rozgłośni
- Sprzedaż reklam grupy radiostacji wzrosła o 47,3% do 18,4 mln zł
- Udział w rynku słuchalności wyniósł 10% (6,9% w 1999)
Prezes Wanda Rapaczynski komentuje:
"Wyniki półroczne ugruntowują pozycję Agory jako lidera na polskim rynku mediów. To duży sukces, mimo znacznego osłabienia rynku reklamy w tym półroczu.
Kontynuujemy naszą strategię ekspansji: Gazeta zdobywa coraz silniejszą pozycję na rynkach lokalnych, uruchomiliśmy kolejne drukarnie i poszerzyliśmy grupę radiową o dalsze rozgłośnie.
Z zadowoleniem obserwujemy, jak nasza wzbogacona oferta internetowa przyciąga coraz szersze grono użytkowników i reklamodawców. Ponieważ projekt internetowy w dalszym ciągu pozostaje naszym priorytetem, wciąż intensywnie pracujemy nad rozbudową i udoskonalaniem naszego serwisu."
WYNIKI OPERACYJNE
Gazeta Wyborcza
Sprzedaż egzemplarzy
Gazeta systematycznie wzbogaca ofertę czytelniczą o nowe produkty i atrakcje (np. insert National Geographic - Cuda świata) i sięga po nowe segmenty rynku czytelniczego (tygodniowy dodatek disney'owski Komiksowo dla najmłodszych, Murowany Rynek - miesięcznik o rynku nieruchomości dla prenumeratorów). Sprzedaż wspomaga program promocji nakładu. Dzięki tym działaniom średnia dzienna liczba sprzedanych egzemplarzy Gazety wzrosła o 3,1% w porównaniu z pierwszym półroczem 1999 roku do 467 tys. egzemplarzy. Przy średniej cenie wyższej o 11,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wpływy ze sprzedaży Gazety wyniosły 78,2 mln zł (15,5% więcej niż w pierwszym półroczu 1999). Przychody te stanowią 19,2% przychodów Grupy.
Stopniowo rośnie też liczba prenumeratorów. Wysokość dziennej prenumeraty wynosiła średnio 54,8 tys. egzemplarzy, o 8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Sprzedaż piątkowa z Gazetą Telewizyjną wzrosła o 11,7% czyli o 70 tys. egzemplarzy.
Gazeta inwestuje w rynki lokalne, widząc tam szansę dalszej ekspansji. Odnotowujemy sukcesy w kluczowych regionach: średnia sprzedaż egzemplarzy wzrosła o 9,6% w Poznaniu i 6,1% we Wrocławiu.
Sprzedaż ogłoszeń
W pierwszym półroczu rynek reklamowy rozczarował media - wyższa inflacja i niższy popyt wewnętrzny sprawiły, że dynamika wzrostu rynku reklamowego była znacznie niższa od spodziewanej. Najbardziej ucierpiał rynek reklam telewizyjnych i radiowych - szacowany realny przyrost wpływów w stosunku do pierwszego półrocza 1999 to zaledwie, odpowiednio, 3,7% i 2,6%, podczas gdy cały rynek reklam wzrósł o 7,1%, czyli na poziomie inflacji. Na tym tle pozytywnie wygląda rynek reklam prasowych, który odnotował 17,2% wzrost. Nastąpił spadek powierzchni krajowych ogłoszeń prasowych w dziennikach o 3,5% przy jednoczesnym wzroście powierzchni reklamowej dzienników lokalnych o 4,7%. Daje to pole dla kontynuacji ekspansji Gazety na rynkach lokalnych.
Sprzedaż ogłoszeń Gazety Wyborczej wyniosła 308,8 mln zł, o 21,5% więcej niż w ubiegłym roku i stanowiła 75,9% przychodów Grupy.
Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w GW
(w mln zł)
I półrocze I półrocze % wzrostu 1999 2000 2000 do 1999 Ogłoszenia krajowe Gazety Wyborczej 136,4 168,7 23,7% udział w przychodach ze sprzedaży ogłoszeń 53,7% 54,6% Ogłoszenia lokalne (bez Warszawy) Gazety Wyborczej 57,5 71,1 23,6% udział w przychodach ze sprzedaży ogłoszeń 22,6% 23,0% Ogłoszenia lokalne - Warszawa Gazety Wyborczej 60,3 69,0 14,5% udział w przychodach ze sprzedaży ogłoszeń 23,7% 22,4% Przychody ze sprzedaży ogłoszeń Gazety Wyborczej razem 254,2 308,8 21,5%
Wzrostowi wpływów towarzyszył spadek powierzchni ogłoszeń krajowych o 5,8% i wzrost powierzchni lokalnych (bez Warszawy) o 8,7%. Powierzchnia ogłoszeń warszawskich pozostała na tym samym poziomie. Średnia liczba stron ogłoszeniowych publikowanych dziennie we wszystkich krajowych i lokalnych wydaniach Gazety wyniosła 390 (373 w pierwszym półroczu 1999).
Dynamicznie wzrasta sprzedaż insertów. W tym półroczu osiągnęła 9 mln zł, o 48,9% więcej niż w pierwszej połowie 1999 roku.
Gazeta utrzymała swoją pozycję na rynkach krajowym i warszawskim (odpowiednio 63,3% i 83,6%). W pozostałych rynkach lokalnych udział Gazety wzrósł z 22,9% do 24,8%. Powyższe dane oparte są na szacunku realnych wpływów, który według Agory lepiej oddaje obraz rynku, niż stosowana wcześniej metoda cennikowa.
INTERNET
Aby nie utracić rozpędu w budowaniu oglądalności i sprzedaży Gazety-on-line, przyjęliśmy metodologię budowania naszego portalu polegającą na nadbudowaniu na niej serwisów i funkcjonalności. Już dziś serwis www.gazeta.pl liczy ok. 20 tys. stron, a codziennie aktualizowanych jest około 800.
W maju ruszyła nowa wersja Gazety-on-line, wzbogacona o serwisy lokalne, 11 serwisów tematycznych i katalogi. W czerwcu br. liczba wizyt na naszych stronach przekroczyła 953 tys., a liczba odsłon wyniosła ponad 9,6 mln (wzrost odpowiednio o 15,1% i 92% w stosunku do marca tego roku).
Nasze wysiłki już zostały dostrzeżone: Gazeta-on-line została uhonorowana nagrodą Best of the European Web i wybrana do prezentacji w portalu Europe Online w sekcji "Wybór tygodnia dla regionu Polski". Nagrodę przyznano za przejrzystość, łatwą nawigację, bogatą i na bieżąco aktualizowaną zawartość.
Trwa proces przystosowania redakcji Gazety Wyborczej do potrzeb multimedialnych. Dziś już 6 głównych serwisów funkcjonuje w nowym systemie - każdy dziennikarz może równocześnie tworzyć treść na potrzeby drukowanej Gazety i serwisu internetowego. Informacja - w odpowiednio przystosowanej formie - szybko i bez przeróbek trafia na strony on-line. Ten nowy, łatwy w użyciu system edytorialny, powstał wewnątrz firmy. Na jego bazie wdrażamy teraz system do zarządzania zawartością Open Market.
Przychody ze sprzedaży usług reklamowych on-line w I półroczu 2000 r. wzrosły o 361%. W maju poszerzyliśmy ofertę reklamową o nowy produkt, przeznaczony dla małych i średnich firm - "wizytówki firm". Wizytówki cieszą się dużą popularnością: do końca czerwca blisko 1.000 klientów kupiło ponad 9 tys. jednostek (tj. miesięcznych ekspozycji wizytówek). Warto zaznaczyć, że 65% zamówień złożyły firmy spoza Warszawy - dzięki temu, że w sprzedaży brała udział lokalna sieć handlowców Gazety Wyborczej.
Centralny zespół sprzedawców on-line liczy już 20 osób, w tym pięciu specjalistów w najważniejszych branżach. Aktywnie kontynuujemy prace nad tworzeniem kolejnych produktów.
Zrobiliśmy spore postępy w budowie zaplecza technologicznego. Opracowana została spójna architektura sprzętu, oprogramowania oraz telekomunikacji i trwa proces wdrażania: serwery SUN Solaris są już zainstalowane i odpowiednio skonfigurowane, podobnie system bazodanowy Oracle 8i i Weblogic Bea (portal builder), system umożliwiający budowę dynamicznych stron i ich personalizację. Wcześniej zakupiony i zainstalowany system Open Market jest w trakcie adaptacji do struktury portalu. Łączna suma zakontraktowanych inwestycji wynosi obecnie 15 mln zł, z czego 2,5 mln zł zostało już wydane.
Zespół internetowy rośnie - obecnie przy projekcie pracuje prawie 70 osób. Koszty operacyjne projektu w pierwszym półroczu 2000 r. wyniosły 3,2 mln zł.
Struktura kosztów
Koszty operacyjne
(w mln zł)
I półrocze I półrocze % wzrostu 1999 2000 2000 do 1999 Zużycie materiałów, energii i towarów 84,1 92,4 9,8% w tym papier Gazety Wyborczej 71,8 76,8 6,9% Usługi druku w drukarniach zewnętrznych 15,3 17,4 13,5% w tym usługi druku Gazety Wyborczej w drukarniach zewnętrznych 15,2 17,0 11,9% Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników 64,3 86,7 34,9% w tym wynagrodzenia 52,5 66,6 27,0% Amortyzacja 21,5 25,1 16,5% Pozostałe koszty 53,8 66,1 22,6% Razem koszty operacyjne 239,0 287,7 20,4%
Koszty operacyjne wzrosły o 20,4% do 287,7 mln zł.
Zużycie materiałów i energii wyniosło 92,4 mln zł i stanowiło 32,1% wszystkich kosztów operacyjnych. W pierwszym półroczu 2000 wydrukowano 11,8 mld stron Gazety Wyborczej - o 8,3% więcej niż w 1999 roku, z czego 58,3% w kolorze (w 1999 - 53,5%). Suma nakładu wydrukowanego wzrosła o 3,8%, a średnia objętość o 4,3%. Zwiększenie produkcji oznacza większe zużycie papieru - z 31,8 tys. ton w 1999 do 34,7 tys. ton w 2000 czyli o 9,0% więcej. Koszt papieru w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 76,8 mln zł i był tylko o 6,9% wyższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku ze względu na niższy kurs marki niemieckiej.
Koszty usługi druku Gazety Wyborczej wyniosły 17 mln zł. Mimo rozwoju przez Grupę własnego zaplecza poligraficznego, 19,9% wolumenu produkcji drukowane jest w drukarniach zewnętrznych. W 1999 procent ten wynosił 21%. Liczba ta spadnie po uruchomieniu pod koniec 2000 roku drukarni w Pile.
Koszt wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wyniósł 86,7 mln zł i był o 34,9% wyższy niż w 1999 przy średnim etatowym wzroście zatrudnienia o 14,3%. Na koniec pierwszego półrocza 2000 Grupa zatrudniała 3,2 tys. pracowników na etatach, o 16% więcej niż na koniec pierwszego półrocza 1999r. W powyższym koszcie zawarta jest rezerwa w wysokości 4,8 mln zł głównie na niewykorzystane urlopy (1,8 mln zł) i plany motywacyjne (3 mln zł). Koszty wynagrodzeń wyniosły 66,6 mln zł i wzrosły o 27%.
Wzrost amortyzacji o 16,5% w porównaniu do roku poprzedniego związany jest z rozpoczęciem od maja 1999 amortyzowania kosztów oferty publicznej oraz z inwestycjami komputerowymi.
Pozostałe koszty operacyjne wyniosły 66,1 mln zł. Najistotniejszą pozycją była reklama i reprezentacja (13,2 mln i 4,6 mln zł więcej niż w 1999). W całym roku 2000 na ekspansję w oddziałach przeznaczono 8 mln zł.
RADIO
Grupa radiostacji Agory powiększyła się na początku roku o trzy kolejne stacje i obejmuje w tej chwili 13 rozgłośni. Wkrótce trzy nowe stacje rozpoczną nadawanie w nowym formacie. Jak dotąd w formacie tym nadaje jedna z nich.
Udział radiostacji Agory w ogólnopolskim rynku słuchalności w grupie celowej wyniósł 10% (6,9% w analogicznym okresie 1999), umacniając jej pozycję najważniejszego gracza na rynku lokalnym w Polsce.
Łączne przychody z reklam grupy w pierwszym półroczu 2000 roku wyniosły 18,4 mln zł (wzrost o 47,3%). Pomimo nakładów na 3 nowe stacje, grupa osiągnęła dodatnią EBITDA w wysokości 2 mln zł (w ubiegłym roku zaledwie 262 tys. zł).
We wrześniu ruszy kolejna stacja w Rzeszowie, na którą otrzymaliśmy koncesję na początku roku.
Ponadregionalne radio TOK FM, w którym Agora posiada 29,2% udziału, powoli buduje pozycję jako bezprecedensowa na polskim rynku stacja typu news/talk. Udziałowcy podjęli decyzję o zmianie finansowania: pod koniec 1999 roku TOK FM podpisało umowę kredytową na 13 mln zł gwarantowaną przez udziałowców. Z racji znacznego zadłużenia TOK FM Agora zwiększyła rezerwę na zobowiązania o 0,6 mln zł.
Mimo rosnącej skali przedsięwzięcie radiowe nadal nie spełnia warunku istotności określonego w polskich zasadach rachunkowości i dlatego nie podlega konsolidacji.
TELEWIZJA
Udział Agory w TKP (spółce-matce dla analogowej i cyfrowej telewizji Canal+ i platformy cyfrowej Cyfra+) wynosi 12,12%. Na koniec czerwca 2000 TKP miała 427.657 subskrybentów, w tym 325.537 subskrybentów cyfrowych. W związku z trwającym programem weryfikacji subskrybentów i usuwaniem nieaktywnych, TKP przewiduje skorygowanie tej liczby w lipcu 2000 r. w dół o około 20 tys. Liczba subskrybentów konkurencyjnej platformy cyfrowej Wizja TV na koniec czerwca wyniosła około 340 tys.
WYNIKI FINANSOWE
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT
(w mln zł)
I półrocze I półrocze % wzrostu 1999 2000 2000 do 1999 Przychody ze sprzedaży 335,1 406,8 21,4% Koszty operacyjne (239,0) (287,7) 20,4% Zysk (strata) na dział. gospodarczej przed obciążeniami z tyt. udziału w spółkach stowarzyszonych oraz pozostałymi kosztami 96,1 119,1 23,9% Zysk (strata) na działalności gospodarczej 93,7 118,5 26,5% Zysk (strata) brutto 86,8 131,5 51,5% Podatek dochodowy (30,3) (35,4) 16,8% Zysk (strata) netto 56,5 96,1 70,2%
GŁÓWNE WSKAŹNIKI GRUPY
I półrocze I półrocze % wzrostu 1999 2000 2000 do 1999 EPS - zysk na 1 akcję zwykłą w zł 1,07 1,69 57,6% EBIT w mln zł 96,1 121,3 26,3% marża EBIT (EBIT/Przychody) 28,7% 29,8% 1,2 pkt.% EBITDA w mln zł 117,6 146,4 24,5% marża EBITDA (EBITDA/Przychody) 35,1% 36,0% 0,9 pkt.%
Zysk operacyjny w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 119,1 mln zł, o 23,9% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Odsetki i pozostałe przychody finansowe netto wyniosły 11 mln zł. W pierwszym półroczu 1999 było to minus 6,9 mln ze względu na ujemne różnice kursowe związane ze spłatą odsetek od kredytów i lokatami dewizowymi.
Zysk brutto za pierwsze półrocze wyniósł 131,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51,5% w porównaniu z rokiem poprzednim i związane jest z ujemnym saldem przychodów i kosztów finansowych w 1999 r.
Podatek dochodowy Grupy w pierwszym półroczu 2000 wyniósł 35,4 mln zł. Efektywna stopa opodatkowania wyniosła 27%, przy nominalnej stopie podatku 30%.
Zysk netto wyniósł 96,1 mln zł w porównaniu z 56,5 mln zł w 1999 roku, co stanowi wzrost o 70,2%.
BILANS
(w mln zł)
30.06.1999 30.06.2000 % wzrostu RAZEM AKTYWA 821,8 1031,9 25,6% udział w sumie bilansowej 100% 100% Majątek obrotowy 432,2 359,7 -16,8% udział w sumie bilansowej 52,6% 34,9% Majątek trwały 389,6 672,2 72,6% udział w sumie bilansowej 47,4% 65,1% RAZEM PASYWA 821,8 1031,9 25,6% udział w sumie bilansowej 100% 100% Zobowiązania krótkoterminowe 123,9 149,7 20,8% udział w sumie bilansowej 15,1% 14,5% Zobowiązania długoterminowe 80,4 98,5 22,7% udział w sumie bilansowej 9,8% 9,6% Kapitały własne 617,5 783,7 26,9% udział w sumie bilansowej 75,1% 75,9%
Suma bilansowa Grupy na dzień 30.06.2000 wyniosła ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do 30.06.1999 o 25,6%. Zmieniła się struktura aktywów - zmniejszył się udział w sumie bilansowej majątku obrotowego z 52,6% do 34,9%, wzrósł udział majątku trwałego z 47,4% do 65,1%, ze względu na inwestycje poligraficzne, komputerowe i telekomunikacyjne Grupy.
PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH
(w mln zł)
I półrocze I półrocze % wzrostu 1999 2000 2000 do 1999 Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 106,9 107,0 0,2% Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej (376,2) (81,9) -78,2% Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 283,6 0,0 -100% Razem przepływy pieniężne netto 14,3 25,1 76,0% Środki pieniężne na koniec okresu 31,5 61,5 95,1%
Sytuacja gotówkowa Grupy była bardzo dobra. Na koniec okresu Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 61,5 mln zł i 170,2 mln zł w papierach wartościowych (nabycie/sprzedaż papierów wartościowych przeznaczonych do obrotu jest ujęte w działalności inwestycyjnej). Wolne środki były efektywnie lokowane, dzięki czemu rentowność p.a. w pierwszym półroczu 2000 r. wyniosła 16,4%. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej to głównie: wydatki na inwestycje majątkowe (prawie 135 mln zł przeznaczone przede wszystkim na dalsze inwestowanie w projekty poligraficzne oraz telekomunikacyjne i komputerowe) oraz wpływy netto ze sprzedaży papierów wartościowych (53,9 mln zł).
Uwaga: w pierwszym półroczu 1999 w działalności finansowej ujęte były głównie wpływy z emisji akcji, koszty emisji i spłata kredytów bankowych, zaś w działalności inwestycyjnej ulokowanie gotówki z emisji akcji w papiery wartościowe.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
- W pierwszym półroczu nastąpiły zmiany we władzach Agory: z dniem 30 maja odwołany został z funkcji członka Zarządu Jerzy Thieme.
- Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy:
przeznaczyło zysk netto na fundusz zapasowy,
zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok 1999,
powołało na kolejną kadencję Zarząd w składzie:
Wanda Rapaczynski - Prezes
Piotr Niemczycki - Wiceprezes
Helena Łuczywo - członek
powołało na kolejną kadencję dwóch członków rady nadzorczej: Tomasza Sielickiego i Louis'a Zachary'ego
WYDARZENIA PO DNIU BILANSOWYM
W związku z podjęciem decyzji o sprzedaży starszych maszyn, na początku lipca podpisane zostały kontrakty z Koenig & Bauer na dostawę dwóch kolejnych maszyn drukarskich na łączną kwotę w wysokości 28 mln DEM.
Kolejnym krokiem w rozwoju Grupy było podpisanie 7 lipca kontraktu na budowę siedziby Agory. Generalnym wykonawcą została firma Porr Polska S.A. Kontrakt opiewa na kwotę 152,5 mln zł i pierwszy etap budowy zakończony zostanie w rekordowym tempie - do 17 grudnia 2001, a drugo - do 12 sierpnia 2002. Szacunek inwestycji dla celów prospektu emisyjnego wyniósł 130 mln zł. Przekroczenie tej kwoty wiąże się z mniej korzystnymi od prognozowanych warunkami makroekonomicznymi, a także z podniesieniem standardu budynku. Dla rozwoju Grupy jest to niezwykle ważna inwestycja, która pozwoli na skupienie prawie wszystkich pracowników warszawskich w jednym miejscu i znacznie poprawi warunki pracy.
W związku z ustaniem ograniczenia zbywalności akcji serii B i D, 4 lipca do obrotu giełdowego na GPW dopuszczonych zostało 10.034.190 akcji serii B i 2.166.197 akcji serii D. Liczba akcji, w oparciu o które mogą być emitowane GDRy, wzrosła do 24,7% ogólnej liczby akcji Agory.
Istotnym wydarzeniem była pakietowa sprzedaż akcji pracowniczych w związku z wygaśnięciem ograniczeń ich sprzedaży. Aby uniknąć nadmiernej podaży akcji, która mogłaby niekorzystnie wpłynąć na kurs papierów Spółki notowanych na giełdzie, Agora zagwarantowała współpracę doradców. Transakcja przeprowadzona została przez Schroder Salomon Smith Barney i była precedensem na rynku polskim. 4 lipca w obrocie giełdowym pojawiło się blisko 2 mln akcji, lecz nie wpłynęło to na spadek ich notowań. Koszt operacji ponieśli pracownicy w formie prowizji dla banku.
INFORMACJE DODATKOWE DO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
W okresie od 1 stycznia 2000r. do 30 czerwca 2000r. nastąpiła zmiana stanu rezerw aktualizujących składniki majątkowe o następujące kwoty:
- zwiększenie rezerwy na należności 986 tys. zł
- zwiększenie rezerwy na naliczone odsetki od udzielonych pożyczek długoterminowych 672 tys. zł
Na dzień 30 czerwca 2000r. stan rezerw na przejściową różnicę z tytułu podatku dochodowego wynosił 12.531 tys. zł i zwiększył się w stosunku do stanu z dnia 1 stycznia 2000r. o 1.203 tys. zł.
W drugim kwartale 2000 r. utworzono rezerwę w wysokości 600 tys. zł. na pożyczki udzielone spółce stowarzyszonej.
Na dzień 30 czerwca 2000 r. emitent nie był stroną postępowania przed sądem lub innym organem o zobowiązania lub wierzytelności o łącznej wartości co najmniej 10% kapitałów własnych.
Zgodnie z najlepszą wiedzą Spółki, na 30 czerwca 2000 roku następujący akcjonariusze posiadali więcej niż 5% głosów (w nawiasach udział w całkowitej liczbie głosów na 31 marca 2000 roku):
Agora-Holding Sp. z o.o. - 47,8% (47,8%);
Cox Poland Investment, Inc. - 12,2% (12,2%);
Bankers Trust Company - 8,7% (9,2%).
Skonsolidowane bilanse na 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.
(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)
Stan na Stan na 30 czerwca 30 czerwca 2000 1999 Aktywa Majątek obrotowy: Środki pieniężne i ekwiwalenty 61,496 31,528 Papiery wartościowe 170,193 305,967 Należności i rozliczenia międzyokresowe czynne 109,768 79,462 Zapasy 18,253 15,260 359,710 432,217 Majątek trwały: Rzeczowy majątek trwały 597,550 314,702 Wartości niematerialne i prawne 33,899 40,904 Finansowy majątek trwały 40,767 33,952 672,216 389,558 Razem aktywa 1,031,926 821,775 Pasywa Zobowiązania krótkoterminowe: Zobowiązania i bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów 149,665 79,889 Pożyczki i kredyty krótkoterminowe - 44,013 149,665 123,902 Zobowiązania długoterminowe: Długoterminowe pożyczki i kredyty 86,027 72,848 Odroczony podatek dochodowy 12,531 7,507 98,558 80,355 Kapitały własne: Kapitał akcyjny 56,758 56,758 Ze sprzedaży akcji powyżej ich wartości nominalnej 367,138 367,138 Nie podzielony wynik finansowy i pozostałe kapitały 359,807 193,622 783,703 617,518 Razem pasywa 1,031,926 821,775
Skonsolidowane rachunki zysków i strat za 6 miesięcy kończące się 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.
(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)
Stan na Stan na 30 czerwca 30 czerwca 2000 1999 Przychody ze sprzedaży 406,795 335,129 Koszty operacyjne (287,735) (239,056) Zysk na działalności gospodarczej przed obciążeniami z tytułu udziału w spółkach stowarzyszonych oraz pozostałymi kosztami 119,060 96,073 Pozostałe koszty - - Udział w stratach spółek stowarzyszonych - - Amortyzacja wartości firmy spółek stowarzyszonych - - Rezerwy na straty z pozostałych inwestycji (600) (2,400) Zysk na działalności gospodarczej po uwzględnieniu obciążeń z tytułu udziału w spółkach stowarzyszonych i pozostałych kosztów 118,460 93,673 Odsetki i pozostałe przychody finansowe (netto) 11,002 (6,861) Dywidendy otrzymane 2,085 - Zysk przed obciążeniami z tytułu podatku dochodowego 131,547 86,812 Podatek dochodowy (35,465) (30,358) Zysk netto 96,082 56,454 Zysk przypadający na jedną akcje ( w PLN ) 1.69 1.07
Skonsolidowane sprawozdania z przepływu środków pieniężnych za 6 miesięcy kończące się 30 czerwca 2000 r. i 1999 r.
(wszystkie dane przedstawione w tys. PLN)
Stan na Stan na 30 czerwca 30 czerwca 2000 1999 Działalność operacyjna Zysk na działalności gospodarczej przed obciążeniami z tytułu udziału w spółkach stowarzyszonych oraz pozostałymi kosztami 119,060 96,073 Amortyzacja rzeczowego majątku trwałego 21,817 18,908 Amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych 3,249 2,610 (Zysk)/ strata ze sprzedaży i likwidacji rzeczowego majątku trwałego 2,286 228 146,412 117,819 Pozostałe koszty - - Zmiany w kapitale pracującym (18,899) (5,329) Wpływy netto przed zapłatą odsetek i podatku dochodowego 127,513 112,490 Odsetki otrzymane 2,796 3,531 Odsetki zapłacone (76) (2,767) Różnice kursowe (868) 13,571 Podatek dochodowy zapłacony (22,281) (19,925) Przepływy środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej 107,084 106,900 Działalność inwestycyjna Wydatki inwestycyjne netto (134,807) (63,788) Nabycie akcji w spółce zależnej - - Nabycie finansowego majątku trwałego (4,364) (2,156) Sprzedaż/(Nabycie) krótkoterminowych papierów wartościowych 53,948 (310,537) Przepływy netto z transakcji terminowych: walutowych i stopy procentowej 1,193 - Dywidendy otrzymane 2,085 288 Przepływy środków pieniężnych netto z działalności inwestycyjnej (81,945) (376,193) Działalność finansowa Zaciągnięcie / (spłata) pożyczek - (77,417) Wpływy z emisji akcji - 379,755 Wydatki związane z emisją publiczną akcji - (18,760) Przepływy środków pieniężnych netto z działalności finansowej - 283,578 Zmiana stanu środków pieniężnych 25,139 14,285 Zmiana stanu środków pieniężnych Na początek okresu obrotowego 36,357 17,243 Zwiększenie 25,139 14,285 Na koniec okresu obrotowego 61,496 31,528
Consolidated statement of changes in shareholders' equity for the six months ended 30 June 2000
(all amounts in PLN thousands unless otherwise indicated)
Share Share Retained Other Total capital premium earnings At 31 December 1998 44,141 - 128,543 8,625 181,309 Issue of ordinary shares 12,617 - - - 12,617 Other movements - - 7,587 (7,586) 1 Net profit for the year - - 126,446 - 126,446 Share premium from initial public offering - 367,138 - - 367,138 At 31 December 1999 56,758 367,138 262,576 1,039 687,511 Net profit for the period - - 96,082 - 96,082 Other movements - - - 110 110 At 30 June 2000 56,758 367,138 358,658 1,149 783,703