PAGED (PGD): Raport dotyczący stosowania przez "Paged" S.A. zasad ładu korporacyjnego w 2007 roku - raport 21

Raport bieżący nr 21/2008
Podstawa prawna:

Inne uregulowania

Zgodnie z §29 ust. 5 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A przyjętego na mocy uchwały nr 12/1170/2007 Rady Nadzorczej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie z dnia 4 lipca 2007 r., Zarząd "Paged" Spółki Akcyjnej (zwanej dalej "Paged" lub "Spółką"), działając zgodnie z postanowieniami uchwały numer 1013/2007 Zarządu Giełdy z dnia 11 grudnia 2007 r., niniejszym przekazuje raport dotyczący stosowania przez Spółkę w 2007 roku zasad ładu korporacyjnego zawartych w dokumencie "Dobre praktyki w spółkach publicznych 2005".

Reklama

a) Wskazanie zasad ładu korporacyjnego, które nie były przez emitenta stosowane, wraz ze wskazaniem jakie były okoliczności i przyczyny nie zastosowania danej zasady oraz w jaki sposób spółka zamierza usunąć ewentualne skutki nie zastosowania danej zasady lub jakie kroki zamierza podjąć, by zmniejszyć ryzyko nie zastosowania danej zasady w przyszłości.

Spółka w 2007 roku stosowała zasady ładu korporacyjnego w brzmieniu określonym przez Uchwałę Rady Giełdy nr 44/1062/2004 z 15 grudnia 2004 r. oraz Uchwałę Zarządu Giełdy nr 445/2004 z 15 grudnia 2004 z wyjątkiem zasad nr 20 i 24, których nie stosowała oraz z wyjątkiem zasad nr 17, 28, 43, 46 i 47, które stosowała w brzmieniu zmodyfikowanym w stosunku do brzmienia określonego przez Zarząd i Radę Giełdy.

ZASADA NR 20

"a) Przynajmniej połowę członków rady nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni, z zastrzeżeniem punktu d). Niezależni członkowie rady nadzorczej powinni być wolni od jakichkolwiek powiązań ze spółką i akcjonariuszami lub pracownikami, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność niezależnego członka do podejmowania bezstronnych decyzji;

b) Szczegółowe kryteria niezależności powinien określać statut spółki;

c) Bez zgody przynajmniej jednego niezależnego członka rady nadzorczej, nie powinny być podejmowane uchwały w sprawach:

- świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez spółkę i jakiekolwiek podmioty powiązane ze spółką na rzecz członków zarządu;

- wyrażenia zgody na zawarcie przez spółkę lub podmiot od niej zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym ze spółką, członkiem rady nadzorczej albo zarządu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;

- wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego spółki.

d) W spółkach, gdzie jeden akcjonariusz posiada pakiet akcji dający ponad 50% ogólnej liczby głosów, rada nadzorcza powinna liczyć co najmniej dwóch niezależnych członków, w tym niezależnego przewodniczącego komitetu audytu, o ile taki komitet został ustanowiony."

Okoliczności i przyczyny nie stosowania ww. zasady:

W ocenie Spółki stosowanie ogólnej zasady rządów większości kapitałowej w spółce akcyjnej (a tym samym prymatu większości nad mniejszością) mogłoby utrudniać realizację powyższej zasady, zgodnie z którą przynajmniej połowę członków Rady Nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni. Ponadto Statut Spółki nie określa kryteriów niezależności członków Rady Nadzorczej. Próby określenia takich kryteriów niezależności, które gwarantowałyby bezstronność podejmowanych przez niezależnych członków Rady Nadzorczej decyzji, a jednocześnie takich, których wypełnianie przez kandydatów na członka (lub członka) można by poddać rzetelnej i miarodajnej weryfikacji, okazały się bardzo trudne. Spółka nie posiadałaby możliwości, ani narzędzi do bieżącej kontroli wypełniania przez niezależnych członków Rady Nadzorczej kryteriów niezależności podczas pełnienia przez nich funkcji członka Rady i w dużym stopniu byłaby zmuszona opierać się na oświadczeniach kandydatów, bądź akcjonariuszy zgłaszających ich kandydaturę. W efekcie zasada nie zostałaby wdrożona i stosowana w praktyce w sposób zgodny z intencjami jej autorów.

Skutki nie stosowania ww. zasady:

W ocenie Spółki nie stosowanie ww. zasady nie miało wpływu na ograniczenie praw akcjonariuszy. Interesy akcjonariuszy, w tym również akcjonariuszy mniejszościowych, były należycie zabezpieczone. W związku z tym nie zachodzi konieczność usunięcia przez Spółkę skutków nie stosowania tej zasady, ani podejmowania kroków, by zmniejszyć ryzyko nie zastosowania danej zasady w przyszłości. Ponadto od 1 stycznia 2008 r. weszły w życie i obowiązują zasady Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, które określają odmienne kryteria niezależności, a zarazem nie dają możliwości samodzielnego określenia ich przez Spółkę w Statucie Spółki.

ZASADA NR 24

"Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka rady nadzorczej z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym powinna być dostępna publicznie. Spółka powinna dysponować procedurą uzyskiwania informacji od członków rady nadzorczej i ich upubliczniania."

Okoliczności i przyczyny nie stosowania ww. zasady:

Zasada nie była stosowana, gdyż w ocenie Spółki użyte do jej sformułowania nieostre pojęcia, tj. "informacje o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach" członków Rady z akcjonariuszami utrudniałyby lub wręcz uniemożliwiały przestrzeganie tej zasady przez Spółkę. Nie została opracowana i wdrożona procedura uzyskiwania takich informacji od członków Rady Nadzorczej. Ponadto stosowanie zasady wiązałoby się z upublicznianiem informacji o powiązaniach osobistych, co mogłoby naruszać prawa członków Rady Nadzorczej do prywatności.

Skutki nie stosowania ww. zasady:

W ocenie Spółki nie stosowanie ww. zasady nie miało wpływu na ograniczenie praw akcjonariuszy. Interesy akcjonariuszy, w tym również akcjonariuszy mniejszościowych, były należycie zabezpieczone. W związku z tym nie zachodzi konieczność usunięcia przez Spółkę skutków nie stosowania tej zasady, ani podejmowania kroków, by zmniejszyć ryzyko nie zastosowania danej zasady w przyszłości. Ponadto od 1 stycznia 2008 r. weszły w życie i obowiązują zasady Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, które wprowadziły nieco inne uregulowania w tym zakresie.

W 2007 roku część zasad ładu korporacyjnego, a mianowicie zasady nr 17, 28, 43, 46 i 47, Spółka stosowała w brzmieniu zmodyfikowanym w stosunku do brzmienia określonego przez Zarząd i Radę Giełdy, tj. stosowała je w brzmieniu następującym:

ZASADA NR 17

"Na żądanie uczestnika walnego zgromadzenia przyjmuje się do protokołu jego pisemne oświadczenie. Oświadczenie może dotyczyć wyłącznie spraw objętych porządkiem obrad."

Powyższa zasada została zmodyfikowana przez Spółkę i stosowana w takim brzmieniu. Dodanie drugiego zdania miało umożliwić Przewodniczącemu Zgromadzenia przeciwdziałanie nieuzasadnionemu przedłużaniu przez akcjonariuszy obrad Walnego Zgromadzenia, jak również zbędnemu zwiększaniu objętości protokołu notarialnego.

ZASADA NR 28

"Rada nadzorcza powinna działać zgodnie ze swym regulaminem, który powinien być publicznie dostępny. Regulamin powinien przewidywać powołanie co najmniej dwóch komitetów:

� audytu oraz

ď�§ wynagrodzeń

W skład komitetu audytu powinien wchodzić przynajmniej jeden członek posiadający kwalifikacje i doświadczenie w zakresie rachunkowości i finansów. Zadania komitetów powinien szczegółowo określać regulamin rady nadzorczej. Komitety rady powinny składać radzie nadzorczej roczne sprawozdania ze swojej działalności. Sprawozdania te spółka powinna udostępnić akcjonariuszom."

Powyższa zasada została zmodyfikowana przez Spółkę i stosowana w takim brzmieniu, albowiem było to ściśle związane z faktem nie przyjęcia do stosowania zasady nr 20, w której mowa o powołaniu niezależnych członków Rady Nadzorczej. W ocenie Spółki dokonanie tej modyfikacji było celowe i uzasadnione.

ZASADA NR 43

"Wybór podmiotu pełniącego funkcję biegłego rewidenta powinien być dokonany przez radę nadzorczą po przedstawieniu rekomendacji komitetu audytu lub przez walne zgromadzenie po przedstawieniu rekomendacji rady nadzorczej zawierającej rekomendację komitetu audytu. Dokonanie przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie innego wyboru niż rekomendowany przez komitet audytu powinno zostać szczegółowo uzasadnione, a w takim przypadku informacja na temat wyboru podmiotu pełniącego funkcję biegłego rewidenta wraz z uzasadnieniem powinna być zawarta w raporcie rocznym".

Dokonanie modyfikacji brzmienia powyższej zasady miało na celu jej doprecyzowanie, co miało umożliwić przestrzeganie zasady przez organy Spółki. Informacja na temat wyboru biegłego rewidenta - wraz z uzasadnieniem - byłaby zamieszczana w raporcie rocznym jedynie w przypadku, gdy zostanie dokonany wybór inny niż rekomendowany przez komitet audytu. Informacja na temat wyboru biegłego rewidenta zgodnie z rekomendacją komitetu audytu jest upubliczniana, zgodnie z odpowiednimi przepisami, w formie raportu bieżącego.

ZASADA NR 46

"Statut spółki, Regulamin obrad Walnego Zgromadzenia, Regulamin pracy Rady Nadzorczej, Regulamin pracy Zarządu, informacje i dokumenty związane z walnymi zgromadzeniami, a także sprawozdania finansowe powinny być dostępne w siedzibie spółki i na jej stronach internetowych."

Spółka dokonała modyfikacji zasady polegającej na zastąpieniu sformułowania "podstawowe regulacje wewnętrzne" zapisem: "Regulamin obrad Walnego Zgromadzenia, Regulamin pracy Rady Nadzorczej, Regulamin pracy Zarządu". Modyfikacja ta w jednoznaczny sposób doprecyzowała, o jakie regulacje wewnętrzne chodzi, co pozwoliło na pełne przestrzeganie zasady.

ZASADA NR 47

"Spółka powinna, w zakresie zgodnym z przepisami prawa i uwzględniającym jej interesy, udostępniać przedstawicielom mediów informacje na temat swojej bieżącej działalności, sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa, jak również umożliwić im obecność na walnych zgromadzeniach."

Zasada została zmodyfikowana w celu dostosowania do wielkości Spółki i specyfiki prowadzonej przez nią działalności. Informacji na temat bieżącej działalności i sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa Spółki udzielali przedstawicielom mediów członkowie Zarządu zgodnie z obowiązującym podziałem obowiązków i kompetencji, tj. Prezes Zarządu.

Oświadczenie Zarządu - w imieniu Spółki - dotyczące przestrzegania przez Spółkę zasad ładu korporacyjnego zostało opublikowane w raporcie bieżącym nr 31/2007 z dnia 22 czerwca 2007 r. Propozycja dotycząca zakresu stosowania przez Spółkę zasad ładu korporacyjnego została opracowana przez Zarząd "Paged" S.A., a następnie pozytywnie zaopiniowana w dniu 23 maja 2007 r. przez Radę Nadzorczą oraz przyjęta przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie w dniu 21 czerwca 2007 r. do stosowania przez Spółkę. Akcjonariusze Spółki zostali zobowiązani do przestrzegania zasad ładu korporacyjnego w statucie "Paged" S.A. (§29) oraz w Regulaminie Walnego Zgromadzenia "Paged" S.A. (preambuła), zaś członkowie Rady Nadzorczej Spółki - w Regulaminie działania Rady Nadzorczej (preambuła).

b) Opis sposobu działania Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy i jego zasadniczych uprawnień oraz prawa akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania.

Walne Zgromadzenie "Paged" S.A. (zwane dalej "WZ") działa w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki, zaś zasady jego funkcjonowania określa Regulamin Walnego Zgromadzenia, który został zatwierdzony uchwałą nr 13 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia "Paged" S.A. z dnia 30 czerwca 2003 r.

Treść Regulaminu WZ jest dostępna na korporacyjnej stronie internetowej Spółki pod adresem http://www.paged.pl/struktura/69_Regulamin_Walnego_Zgromadzenia

WZ zwoływane jest poprzez obwieszczenie zamieszczone w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, a dodatkowo informacja o zwołaniu WZ jest przekazywana w formie raportu bieżącego za pośrednictwem ESPI.

O ile przepisy Kodeksu spółek handlowych lub Statutu Spółki nie stanowią inaczej, uchwały WZ podejmowane są bezwzględną większością głosów oddanych, przy czym głosy wstrzymujące się są traktowane jak głosy oddane.

Do zasadniczych uprawnień Walnego Zgromadzenia należy możliwość decydowania o najważniejszych sprawach Spółki, a w szczególności:

a) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za ubiegły rok obrotowy;

b) udzielanie absolutorium członkom organów Spółki z wykonania przez nich obowiązków;

c) podejmowane uchwał o podziale zysku lub o pokryciu straty;

d) powoływanie i odwoływanie członków Rady Nadzorczej;

e) podwyższanie i obniżanie kapitału zakładowego;

f) dokonywanie zmian w Statucie Spółki;

g) podejmowanie uchwał w sprawie połączenia, rozwiązania i likwidacji Spółki, ustanawianie likwidatora lub likwidatorów;

h) zatwierdzanie Regulaminu działania Rady Nadzorczej;

i) wyrażanie zgody na emisję obligacji zamiennych lub z prawem pierwszeństwa;

j) wyrażanie zgody na zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz na ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego;

k) ustalenie zasad wynagradzania członków Rady Nadzorczej;

l) rozpatrywanie spraw wniesionych przez Radę Nadzorczą i Zarząd, jak również przez akcjonariuszy;

m) podejmowanie uchwał w sprawie umorzenia akcji za zgodą akcjonariusza w drodze ich nabycia przez Spółkę i określanie warunków takiego umorzenia;

n) tworzenie kapitałów rezerwowych i decydowanie o ich użyciu;

o) tworzenie i znoszenie funduszów specjalnych.

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia nie należy podejmowanie uchwał w sprawie zbywania i nabywania nieruchomości lub udziału w nieruchomości.

Prawa akcjonariuszy Spółki, w tym prawa akcjonariuszy mniejszościowych, wykonywane są w zakresie i w sposób zgodny z przepisami Kodeksu spółek handlowych.

Akcjonariuszom "Paged" S.A. przysługują następujące prawa związane z akcjami:

1) z zakresu uprawnień majątkowych (udziałowych):

a) prawo do udziału w zysku Spółki (prawo do dywidendy),

b) prawo pierwszeństwa w objęciu nowych akcji (prawo poboru),

c) prawo do udziału w nadwyżkach w przypadku likwidacji (prawo do kwoty likwidacyjnej),

2) z zakresu uprawnień organizacyjnych (prawa korporacyjne):

a) prawo do żądania zwołania Nadzwyczajnego WZ,

b) prawo do uczestnictwa w WZ,

c) prawo do wykonywania prawa głosu z akcji na WZ,

d) prawo do przeglądania księgi protokołów z WZ,

e) prawo do zaskarżania uchwał WZ,

f) prawo do żądania informacji dotyczących Spółki,

g) prawo do żądania ustanowienia rewidenta ds. szczególnych,

h) prawo do żądania wyboru Rady Nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami,

i) prawo do przeglądania księgi akcyjnej,

j) prawo do wytoczenia powództwa o naprawienie szkody wyrządzonej Spółce,

k) prawo żądania informacji, czy inny akcjonariusz pozostaje w stosunku dominacji lub zależności wobec innej spółki handlowej.

c) Skład osobowy oraz zasady działania organów zarządzających i nadzorczych Spółki oraz ich komitetów.

1. Zarząd Spółki działa w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki. Zgodnie ze Statutem Spółki Zarząd składa się z od jednego do trzech członków, przy czym dokładną liczbę określa Rada Nadzorcza. W okresie roku obrotowego 2007 Zarząd był jednoosobowy, złożony wyłącznie z Prezesa Zarządu. Funkcję tę pełnił:

- Krzysztof Bukowski - w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2007 r.,

- Waldemar Czarnocki - w okresie od 1 sierpnia do 31 grudnia 2007 r.

Na dzień przekazania niniejszego raportu skład Zarządu nie zmienił się w stosunku do stanu z 31 grudnia 2007 r.

Członków Zarządu powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza. Członkowie Zarządu powoływani są na 2-letnią kadencję. Rada Nadzorcza ustala wynagrodzenie oraz inne świadczenia dla członków Zarządu. Zgodnie ze Statutem Spółki Zarząd kieruje działalnością Spółki oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Do zakresu działania Zarządu należą wszelkie sprawy związane z prowadzeniem spraw Spółki niezastrzeżone do kompetencji innych organów Spółki. Do składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów w imieniu Spółki jest upoważniony samodzielnie Prezes Zarządu lub wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu albo jednego członka Zarządu łącznie z prokurentem.

W okresie 2007 r. w Spółce nie obowiązywał Regulamin pracy Zarządu, który - zgodnie ze Statutem Spółki - powinien określać szczegółowy tryb działania Zarządu oraz sprawy, które mogą załatwić w imieniu Zarządu poszczególni jego członkowie, gdyż regulamin taki nie został uchwalony. Nie stanowiło to jednakże żadnej przeszkody dla funkcjonowania Spółki, albowiem Spółką od dłuższego czasu zarządza Zarząd jednoosobowy.

2. Rada Nadzorcza Spółki działa w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki. Zgodnie ze Statutem Rada Nadzorcza Spółki składa się z pięciu do dziewięciu członków, powoływanych i odwoływanych przez Walne Zgromadzenie. Statut nie nakłada obowiązku powoływania niezależnych członków.

Członkowie Rady Nadzorczej mogą wybrać spośród siebie Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.

W okresie roku 2007 skład Rady Nadzorczej przedstawiał się następująco:

- w okresie od 1 stycznia do 20 czerwca 2007 roku:

1) Wojciech Błaszczyk - Przewodniczący

2) Piotr Knapiński - Wiceprzewodniczący

3) Tomasz Wójcik - Członek

4) Adam Szlempo - Członek

5) Michał Błach - Członek

- w okresie od 21 czerwca do 31 grudnia 2007 roku skład był następujący:

1) Wojciech Błaszczyk - Przewodniczący

2) Piotr Knapiński - Wiceprzewodniczący

3) Tomasz Wójcik - Członek

4) Daniel Mzyk - Członek

5) Michał Błach - Członek

Na dzień przedstawienia niniejszego raportu ww. skład Rady Nadzorczej Spółki nie zmienił się.

Członkowie powoływani są na trzyletnią kadencję.

Do wyłącznych kompetencji Rady Nadzorczej Spółki należy ustalanie wynagrodzenia członków Zarządu, wybór biegłego rewidenta oraz wyrażanie zgody na nabywanie i zbywanie przez Spółkę nieruchomości lub udziału w nieruchomości.

Zgodnie ze Statutem posiedzenia Rady Nadzorczej zwoływane są przynajmniej 3 razy na rok. Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący zwołuje także posiedzenia Rady Nadzorczej na żądanie Zarządu Spółki lub każdego członka Rady Nadzorczej.

Szczegółowe zasady funkcjonowania Rady Nadzorczej określa Regulamin działania Rady Nadzorczej "Paged" S.A. przyjęty uchwałą Nr 14 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia "Paged" S.A. z dnia 30 czerwca 2003 r. Treść Regulaminu działania Rady Nadzorczej jest dostępna na korporacyjnej stronie internetowej Spółki pod adresem http://www.paged.pl/struktura/75_Regulamin_dzialania_Rady_Nadzorczej

W ramach Rady Nadzorczej działają dwa komitety stałe: Komitet Audytu i Komitet Wynagrodzeń. Członkowie obu Komitetów Rady Nadzorczej są powoływani i mogą być w każdym czasie odwołani przez Radę Nadzorczą spośród jej członków, przy czym Rada Nadzorcza wyznacza Przewodniczących Komitetów.

W okresie roku 2007 skład Komitetu Audytu przedstawiał się następująco:

1) Michał Błach - Przewodniczący

2) Wojciech Błaszczyk - Członek

3) Piotr Knapiński - Członek.

W okresie roku 2007 skład Komitetu Wynagrodzeń przedstawiał się następująco:

- w okresie od 1 stycznia do 20 czerwca 2007 roku:

1) Tomasz Wójcik - Przewodniczący

2) Wojciech Błaszczyk - Członek

3) Adam Szlempo - Członek.

- w okresie od 21 czerwca do 24 lipca 2007 roku:

1) Tomasz Wójcik - Przewodniczący

2) Wojciech Błaszczyk - Członek

- w okresie od 24 lipca do 31 grudnia 2007 roku:

1) Tomasz Wójcik - Przewodniczący

2) Wojciech Błaszczyk - Członek

3) Daniel Mzyk - Członek.

Na dzień przekazania niniejszego raportu skład obu Komitetów nie zmienił się w stosunku do stanu z 31 grudnia 2007 r.

Do zadań Komitetu Audytu należy rekomendowanie wyboru podmiotu do badania sprawozdań Spółki (biegłego rewidenta) oraz utrzymywanie kontaktów z biegłym rewidentem w sprawach sprawozdań okresowych Spółki oraz wewnętrznych kontroli Zarządu.

Posiedzenia Komitetu Audytu odbywają się tak często, jak to jest niezbędne dla jego właściwego funkcjonowania.

Do zadań Komitetu Wynagrodzeń należą sprawy zasad wynagradzania i wysokości wynagrodzeń członków Zarządu Spółki. Uchwały w tego typu sprawach są podejmowane przez Radę Nadzorczą wyłącznie po zapoznaniu się z propozycją Komitetu Wynagrodzeń.

Posiedzenia Komitetu Wynagrodzeń odbywają się w miarę potrzeby.

d) Opis podstawowych cech stosowanych w Spółce systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do sporządzania sprawozdań finansowych.

Zarząd Spółki jest odpowiedzialny za system kontroli wewnętrznej w Spółce i jego skuteczność funkcjonowania w procesie sporządzania sprawozdań finansowych.

Spółka nie posiada szczególnego systemu kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w procesie sporządzania sprawozdań finansowych w formie pisemnych procedur i instrukcji. Sprawozdania finansowe sporządzane są wyłącznie przez osoby mające dostęp do informacji poufnych, co obliguje je - od chwili wejścia w posiadanie takich informacji do momentu publikacji sprawozdań finansowych - do zachowania w tajemnicy wszelkich danych, stanowiących podstawę tych sprawozdań.

Za organizację prac związanych z przygotowaniem rocznych i śródrocznych sprawozdań finansowych odpowiedzialne jest zewnętrzne biuro rachunkowe obsługujące Spółkę. Nadzór merytoryczny nad procesem przygotowania sprawozdań finansowych i raportów okresowych Spółki sprawuje Dyrektor Finansowy Spółki. Sporządzone przez biuro rachunkowe sprawozdanie finansowe jest przekazywane Dyrektorowi Finansowemu do wstępnej weryfikacji, a następnie Zarządowi do ostatecznej weryfikacji.

Dane finansowe będące podstawą sprawozdań finansowych i raportów okresowych pochodzą z systemu księgowo-finansowego, w którym rejestrowane są zdarzenia księgowe zgodnie z polityką rachunkową Spółki (zatwierdzoną przez Zarząd) opartą na Międzynarodowych Standardach Rachunkowości i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Spółka na bieżąco śledzi zmiany wymagane przez przepisy i regulacje zewnętrzne odnoszące się do wymogów sprawozdawczości giełdowej i przygotowuje się do ich wprowadzenia z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Pion Finansowy przygotowuje na potrzeby Zarządu okresowe raporty z informacją zarządczą analizujące kluczowe dane finansowe i wskaźniki operacyjne segmentów biznesowych.

Roczne i półroczne sprawozdania finansowe podlegają niezależnemu badaniu oraz przeglądowi przez biegłego rewidenta Spółki, który jest wybierany przez Radę Nadzorczą.

Komitet Audytu, utrzymując kontakt z biegłym rewidentem, podejmuje próby określania rekomendacji dotyczących usprawnienia systemu kontroli wewnętrznej w Spółce, które zostały zidentyfikowane podczas audytu sprawozdań finansowych, w celu ich ewentualnej implementacji.
Waldemar Czarnocki - Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »