DROZAPOL (DPL): Przyjęcie przez Radę Nadzorczą Strategii na lata 2010-2012 - raport 2
Raport bieżący nr 2/2010
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd DROZAPOL-PROFIL S.A. informuje, że dnia 6 stycznia 2010 roku Rada Nadzorcza Spółki zajęła się, między innymi, oceną zrealizowanych i perspektywicznych działań strategicznych. Zaakceptowała rozliczenie poprzedniej Strategii, która obejmowała lata 2006-2008 i pomimo tego, że szczególnie w końcówce był to trudny okres, została zrealizowana w 2/3.
Następnie Rada pozytywnie zaopiniowała, przedstawioną przez Zarząd Strategię na lata 2010-2012, która zakłada rozwój i wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy oraz stworzenie bardziej korzystnych relacji z klientami, pracownikami oraz całym środowiskiem, w którym Spółka funkcjonuje.
Zgodnie z zapisaną w Strategii Wizją Spółki, podstawowym kierunkiem działalności DROZAPOL-PROFIL S.A. pozostanie dystrybucja stali, przy jednoczesnym zwiększeniu udziału produkcji i usług. Jednocześnie Zarząd DROZAPOL-PROFIL S.A. nie wyklucza wprowadzenia do Spółki inwestora branżowego, fuzji z innym podmiotem lub grupą kapitałową. Ze względu na dużą konkurencyjność branży i nowatorskość niektórych rozwiązań, nie wszystkie szczegóły Strategii mogą być upubliczniene.
Przyjęta Strategia zakłada m.in. następujące kierunki rozwoju:
1. Dystrybucja stali - rozwój poprzez:
ď�§ nowatorskie rozwiązania w zakresie handlu wyrobami hutniczymi,
ď�§ wzrost liczby placówek i przedstawicieli handlowych, przy jednoczesnym dalszym ilościowym i jakościowym rozwoju pionu handlowego,
� otwarcie jednego nowego magazynu,
ď�§ wzrost udziału eksportu.
2. Wzmocnienie i wzrost udziału w przychodach sektora produkcji blach i taśm z usługami serwisowymi, zbrojeń budowlanych wraz z montażem, profili i konstrukcji stalowych oraz poprawę efektywności produkcji.
3. Optymalizacja produkcji pod względem kosztowym, przez alokację i lepsze wykorzystanie składników majątkowych nie wykorzystywanych w działalności operacyjnej.
4. Zwiększenie aktywności w szeroko rozumianej branży budowlanej i energetycznej przez rozszerzenie zakresu oferowanych dostaw i usług.
5. Rozpoczęcie działań komercyjnych o charakterze inwestycyjno-deweloperskim na części posiadanego majątku (głównie w Bydgoszczy i Ostrowcu Świętokrzyskim).
6. Poza wyżej wymienionymi, Zarząd przewiduje również produkcję akcesoriów drogowych i autostradowych.
W okresie obowiązywania strategii celem Zarządu jest utrzymanie przez DROZAPOL-PROFIL S.A. statusu spółki giełdowej, z ewentualną nową emisją akcji oraz utrzymanie i doskonalenie istniejącego Systemu Zarządzania Jakością ISO.
Grzegorz Dołkowski - V-ce Prezes Zarządu