EUROMARK (EMK): Przeszacowanie wartości umów sprzedaży oraz udzielenia licencji na znaki towarowe w związku z dokonaniem wyceny znaków towarowych Euromark Polska S.A. - raport 17

Raport bieżący nr 17/2009
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

W Informacji dodatkowej do raportu okresowego za pierwszy kwartał roku obrotowego 2009/10 Zarząd Euromark Polska S.A. stwierdził co następuje:

"Zarząd Euromark Polska S.A. uważa, że własność, zarządzanie i wycena marek i znaków towarowych używanych w Grupie Kapitałowej powinna zostać zracjonalizowana i ujednolicona. Sprawa ta staje się coraz ważniejsza, jako że produkty różnych marek sprzedawane są w coraz większej ilości krajów za pośrednictwem internetowych stron firmy i innych kanałów eksportu oraz dzięki licznym inicjatywom rozwijającym marki należące do Grupy.

Reklama

W obecnej chwili część znaków towarowych jest własnością spółki dominującej, a cześć - spółek zależnych. W zależności od spółki i jej kraju pochodzenia, są one wycenione niejednolicie, zależnie od tego, czy były rozwijane przez Spółkę, czy nabyte od trzecich stron, i zarządza się nimi raczej w zależności od lokalnych potrzeb rynku, niż biorąc pod uwagę szersze międzynarodowe środowisko gospodarcze."

W konsekwencji powołana została przez Emitenta Spółka OUTDOOR BRAND MANAGEMENT LIMITED w celu zarządzania i ujednolicenia praw własności intelektualnej (Marek) należących do Grupy Kapitałowej Euromark. Spółka ta działa na terenie Wielkiej Brytanii. Euromark Polska S.A. jest właścicielem 100% udziałów.

Realizując dalej opisane założenia w dniu 22 maja 2009 r. Zarząd Euromark Polska S.A. (Emitent, Sprzedający, Licencjonobiorca) zawarł dwie umowy z OUTDOOR BRAND MANAGEMENT LIMITED (dalej jako: "OBM", "Nabywca", "Licencjonodwca"), których przedmiotem była sprzedaż przez Emitenta na Nabywcę (Umowa Sprzedaży) oraz przyjęcie przez Emitenta do korzystania, na bazie udzielonej przez Nabywcę na rzecz Emitenta licencji (Umowa Licencyjna), znaków towarowych, domen oraz własności intelektualnej związanej z markami "CAMPUS" oraz "PLANET OUTDOOR". Wstępna wartość Umowy Sprzedaży wyniosła 100.000 zł (I rata), a w umowie zawarta została klauzula zobowiązująca strony do zlecenia dokonania przez niezależnego rzeczoznawcę wyceny znaków towarowych, domen oraz własności intelektualnej związanej z ww. markami, będącej podstawą przeszacowania wartości Umowy Sprzedaży. Zgodnie z przeprowadzoną wyceną ww. marki (ich łączna wartość netto) warte są 11,2 mln zł.

W dniu 3 września 2009 r. wycena została zaakceptowana przez obie strony umowy, w związku z czym doszło do przeszacowania wartości Umowy Sprzedaży oraz ustalenia ostatecznej ceny sprzedaży ww. marek.

Obowiązująca na dzień zatwierdzenia wyceny ostateczna cena sprzedaży może zostać w przyszłości zmieniona w następujących okolicznościach:

- w przypadku zbycia przez Nabywcę Marek na wolnym rynku w okresie 5 lat od zawarcia Umowy Sprzedaży uzyskana cena sprzedaży (bez względu na to, czy niższa, czy wyższa) zastąpi kwotę wskazaną w wycenie;

- w przypadku jeśli roczna sprzedaż produktów pod danym Markami będzie niższa niż 48 mln zł, w którymkolwiek z rocznych okresów kończących się od 31 maja 2010r. do 31 maja 2014r., cena zostanie zrekalkulowana o % spadek obrotów poniżej 48 mln jeśli spadek wynosi poniżej 30%, a o 1,5 razy % spadek obrotów - jeśli spadek będzie większy niż 30%.

Jednocześnie w dniu 22 maja pomiędzy Emitentem a Spółką zawarta został Umowa Licencyjna, na mocy której Spółka OBM (Licencjodawca) udzieliła Emitentowi na okres 5 lat licencji na korzystanie z Marek na całym świecie. Z tego tytułu Emitent zobowiązany będzie do uiszczania na rzecz Spółki comiesięcznych tantiem w wysokości równej 1,5% miesięcznych obrotów hurtowych Markami we wszystkich kanałach dystrybucji. Zgodnie z szacunkiem Emitenta wartość tantiem z tytułu Umowy Licencyjnej w okresie najbliższych 12 m-cy wyniesie ok. 900 tys. zł.

Wpływ tych umów na skonsolidowane wyniki Grupy Kapitałowej będzie neutralny, jako że są to transakcje pomiędzy spółką dominującą i w spółką zależną, w której Emitent posiada 100% udziałów, jednakże na skutek w/w transakcji Euromark Polska S.A. wykaże przychód w wysokości 11.2 mln zł.
Tomasz Kosk - Prezes Zarządu
James Kelly - Wiceprezes Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: znaki | Euromark Polska SA | Raport bieżący | znaki towarowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »