PMPG (PGM): Platforma Mediowa Point Group z koncesją dla Machina TV - raport 46
Raport bieżący nr 46/2009
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG S.A., Spółka) informuję, iż spółka zależna
"TV Point Group" Sp. z o.o. otrzymała w dniu 3 września br. decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
o przyznaniu koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny, programu telewizyjnego
o charakterze muzyczno - rozrywkowym pod nazwą "Machina TV".
Koncesja została wydana na 10 lat i obowiązuje od dnia 24 sierpnia 2009 r. do 23 sierpnia 2019 r.
Przyznanie koncesji stanowi zamknięcie etapu formalnego prac związanych z uruchomieniem kanału.
Prace logistyczne i programowe przebiegają zgodnie z harmonogramem projektu i zgodnie
z nim będą kontynuowane. Uruchomienie kanału telewizyjnego jest jednym z elementów strategii Spółki budowy silnego brandu rozrywkowego w oparciu o markę "Machina" oraz budowy kompetencji PMPG S.A.
w mediach telewizyjnych.
Pomimo otrzymania koncesji PMPG S.A. nadal podtrzymuje swoje zainteresowanie nabyciem udziałów
w innych stacjach. Spółka ma przygotowane dwa alternatywne scenariusze wejścia i rozwoju na rynku telewizyjnym - z udziałem stacji ogólnotematycznej lub wyłącznie w oparciu o kanały tematyczne.
Aktualnie Zarząd PMPG S.A. analizuje możliwość zaangażowania się w dodatkowe kanały tematyczne obecne na polskim rynku.
Zgodnie z przyjętym przez PMPG S.A. harmonogramem kanał pojawi się w sieciach kablowych
i na platformach cyfrowych pod koniec IV kwartału 2009 r. lub w I kwartale 2010 r. PMPG nie wyklucza
też obecności kanału na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. W tym celu w ubiegłym roku Spółka złożyła wniosek o rezerwację częstotliwości.
Jak wynika z danych TNS OBOP oglądalność telewizji w Polsce rośnie. W pierwszym półroczu 2009 r. było
to średnio 3 godziny 42 minuty dziennie, o ok. 13 minut więcej niż rok temu. Rzadziej jednak wybierali ofertę programową czterech największych stacji. Widzów zyskują natomiast kanały tematyczne, w tym również stacje rozrywkowe. W TOP30 kanałów tematycznych szóste miejsce zajmuje VIVA Polska z (0,73 proc. udziałów), na dwunastym jest MTV Polska (0, 42 proc.). Do TOP 30 dostał się również - na 20. miejscu - kanał 4fun.TV (0,33 proc.). Według raportu "Global Media Outlook 2009-2013", wskaźnik wzrostu
dla segmentu reklamy telewizyjnej w Polsce prognozowany jest na poziomie 0,8% złożonej stopy wzrostu rocznego (CAGR). W liczbach powinno się to przełożyć na spadek z poziomu 1 597 mln USD w 2008 r.
do 1 400 mln USD w 2010 r., a następnie wzrost w 2013 do poziomu
1 659 mln USD. Spadek znaczenia anten ogólnotematycznych na rzecz i kanałów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanałach tematycznych będzie w dalszym ciągu rosnąć (poza niewielkim spadkiem
w 2009) na poziomie 9,8 procenta CAGR, osiągając wartość 498 mln USD w 2013 r. Ponadto stacje tematyczne planują zdywersyfikowane źródła przychodów, które będą pochodzić ze sprzedaży czasu reklamowego i subskrypcji, co może zapewniać stabilny wzrost. Jednocześnie w dalszym ciągu będzie się
w Polsce rozwijała telewizja wysokiej rozdzielczości, co znajdzie odzwierciedlenie w rosnącej liczbie programów i kanałów HD. Rósł będzie także rynek płatnej telewizji - o 3,1% CAGR, z 1 829 mln USD w 2008 do 2 128 mln USD w 2013 r.
W opinii Zarządu dane opublikowane przez TNS OBOP oraz dane opublikowane w ramach ww. raportu potwierdzają trafność realizowanej przez PMPG S.A. strategii oraz obrazują potencjał realizowanego przedsięwzięcia.
MIchał M. Lisiecki - Prezes Zarządu