MOSTALZAB (MSZ): Ograniczenie zakresu prac projektu Hydrocomplex Gorlice - raport 51

Zarząd Mostostal Zabrze - Holding S.A. (Emitent) informuje, że w dniu 25 kwietnia 2003 r. otrzymał z Lurgi Polska S.A. (Lurgi) pismo, w którym Lurgi stwierdza iż "Lurgi Polska S.A. nie ma aktualnie możliwości wykonywania umowy z Rafinerią Nafty "Glimar" S.A. z niezawinionych przez siebie przyczyn kontraktowych" i tym samym zmuszone jest do zawieszenia dalszego wykonania umowy nr 4550537 - 000/1.4.773/ P12 z dnia 27 listopada 2002 r. (Umowa), zawartej odpowiednio do udzielonego Emitentowi w dniu 23 października 2002 r. zlecenia na montaż urządzeń technologicznych oraz rurociągów w Hydrocomplex Gorlice (raport bieżący 121/2002).

Reklama

Na mocy niniejszego pisma Lurgi nakazało Emitentowi zawieszenie wykonania Umowy na okres 8 tygodni licząc od dnia 25 kwietnia 2003 r., wyrażając jednocześnie "nadzieję, że zawieszenie Zamówienia zostanie odwołane jak najszybciej i wykonanie Zamówienia kontynuowane będzie na poprzednio uzgodnionych warunkach".

W dniu 20 maja br. Emitent otrzymał z Lurgi pismo, w którym Lurgi informuje iż obecnie podejmuje działania, które umożliwiłyby dalszą realizację Umowy oraz zakłada, że okres zawieszenia prac będzie trwał do 20 czerwca 2003 r.

Dodatkowo, z informacji posiadanych przez Emitenta wynika, iż Lurgi jako generalny wykonawca zawiesiło również wykonawstwo wszelkich inwestycji Hydrocomplex Gorlice pozostałym podwykonawcom firmy Lurgi.

Wskazać należy w tym miejscu, iż uprzednio tj. w dniu 14 kwietnia 2003 r. Emitent otrzymał z Lurgi pismo o wypowiedzeniu z dniem 15 kwietnia 2003 r. części Umowy. Wartość wynagrodzenia z tytułu wykonania prac w zakresie wypowiedzianym przez Lurgi wyniosłaby około 12 mln PLN.

Jako ówczesne uzasadnienie wypowiedzenia Umowy Lurgi wskazało "oficjalną informację z Sądu Rejonowego w Gliwicach o szeregu wniosków o otwarcie postępowania upadłościowego, zgłoszonych przez wierzycieli Mostostalu Zabrze S.A.".

Z uwagi na szereg wątpliwości formalno - prawnych, związanych z dopuszczalnością złożenia przez Lurgi wypowiedzenia Umowy w przedstawionym zakresie i trwającymi negocjacjami z Lurgi, w dniu 15 kwietnia br. Zarząd Emitenta zwrócił się z wnioskiem do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o zwolnienie z obowiązku przekazania treści stosownego raportu do wiadomości publicznej.

Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (KPWIG) nie wyraziła zgody na zwolnienie z obowiązku przekazania do wiadomości publicznej informacji przesłanej w raporcie bieżącym w dniu 15 kwietnia 2003 r., jednakże w związku z prowadzonymi nadal negocjacjami pomiędzy Emitentem oraz Lurgi, Zarząd Emitenta działając na podstawie art. 127 § 3 K.p.a. zwrócił się o ponowne rozpatrzenie przedmiotowej sprawy. KPWiG decyzją Nr DSPN/451/9103 z dnia 20 maja 2003 r. nie wyraziła ostatecznie zgody na zwolnienie z obowiązku przekazania do wiadomości publicznej przedmiotowej informacji.

Tymczasem także w dniu 15 kwietnia 2003 r. Zarząd Emitenta zwrócił się do Lurgi z pismem, w którym wskazano argumenty wskazujące brak podstaw prawnych do przedmiotowego działania Lurgi. Przedstawiono także merytoryczne zarzuty wobec Lurgi dotyczące nieprawidłowości w realizacji Umowy mające wpływ na niesatysfakcjonujący Emitenta postęp prac i - co jest z tym nierozłącznie związane - na wzrost kosztów realizacji umowy przez Emitenta ponad pierwotnie przewidywany poziom.

Konsekwencje tak znacznego częściowego ograniczenia zakresu robót powodowałyby, że pozostały zakres prac okazuje się być nieopłacalny i jego wykonanie naraziłoby Emitenta straty finansowe.

Jak wskazano we wstępnej części niniejszego raportu, działania Lurgi zdają się nie wynikać jednak ze złej sytuacji Emitenta, gdyż obecne trudności finansowo - ekonomiczne nie powodowały utrudnień w trakcie dotychczasowej realizacji Umowy.

Emitent domniemywa, że podjęte przez Lurgi kroki związane są z poszukiwaniem możliwości odstąpienia przez Lurgi - w związku z jego poważnymi trudnościami ekonomicznymi - od realizacji kontraktu na rzecz firmy Glimar S.A. w Gorlicach, na potrzeby którego Emitent - na zlecenie firmy Lurgi - wykonywał część prac.

Na potwierdzenie tegoż przypuszczenia przytoczyć należy informację, iż w piśmie z dnia 20 maja 2003 r. Lurgi poinformował Emitenta, iż termin ukończenia projektu Hydrocomplex Gorlice może maksymalnie przedłużyć się aż do marca 2005 r. (tj. o około 1,5 roku w stosunku do pierwotnych założeń).

Wskazać należy, iż w dalszym ciągu pomiędzy Lurgi a Emitentem prowadzone są negocjacje mające na celu osiągnięcie porozumienia między stronami, w szczególności ustalenie warunków (w tym także ostatecznej ceny) umożliwiających realizację przez Emitenta ograniczonego zakresu Umowy z uwzględnieniem interesów wszystkich stron.

Zarząd Emitenta, w przypadku zawarcia porozumienia z Lurgi, powiadomi o treści ustaleń między stronami zgodnie z ciążącymi na Emitencie obowiązkami informacyjnymi wynikającymi z przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 października 2001 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz.U nr 139 poz. 1569).

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »