EUROMARK (EMK): Korekta prognozy wyników finansowych - raport 1
Raport bieżący nr 1/2007
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Na podstawie par. 31 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych, Zarząd Euromark Polska S.A. z siedzibą w Warszawie podaje korektę prognozy wyników finansowych grupy Kapitałowej Euromark Polska S.A. na rok obrotowy 2006/2007, opublikowanych w Prospekcie emisyjnym Emitenta (tabela, strona 118, Rozdział III).
Wskazanie prognozowanych pozycji ulegających korekcie:
1) Przychody ze sprzedaży netto: 111 170 tys. zł;
2) Zysk z działalności operacyjnej: 13 624 tys. zł;
3) Zysk z działalności operacyjnej+ amortyzacja: 14 854 tys. zł;
4) Zysk brutto: 12 348 tys zł;
5) Zysk netto: 10 252 tys. zł.
Prognozowane wyniki po dokonaniu korekty:
1) Przychody ze sprzedaży netto: 100 000 tys. zł (10% mniej niż uprzednio planowano);
2) Zysk z działalności operacyjnej: 10 600 tys zł (22% mniej niż uprzednio planowano);
3) Zysk z działalności operacyjnej+amortyzacja: 12 200 tys. zł (18% mniej niż uprzednio planowano);
4) Zysk brutto: 9 000 tys. zł (27% mniej niż uprzednio planowano;
5) Zysk netto: 7 100 tys. zł (31% mniej niż uprzednio planowano).
Jako uzasadnienie korekty prognozy Zarząd podaje trzy główne przyczyny:
1. Wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe do sprzedaży towarów z kolekcji jesienno-zimowej 2006 - jesień i zima w tym roku okazały sie być najłagodniejsze od wielu lat. Niekorzystne warunki pogodowe obniżyły przychody ze sprzedaży i marżę. Będą miały niekorzystny wpływ na wyniki, również w IV kwartale roku obrotowego.
2. Nieplanowane koszty restrukturyzacji i integracji w brytyjskiej spółce zależnej Eurotech Leisure Ltd. związane z zakupem marki Wynnster. Eurotech Leisure Ltd. - spółka zależna od Euromark Polska S.A. zakupiła marki i działalność firmy Wynnster w Wielkiej Brytanii, o czym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 11/2006 z dnia 4 października 2006 r. Na wyniki Eurotech Leisure Ltd. miały wpływ zarówno niekorzystne warunki pogodowe jak i jednorazowe koszty restrukturyzacji i integracji w wysokości 220 000 tys. GBP czyli ok. 1,3 mln zł.
3. Zmniejszenie marży sprzedawanych towarów marek Campus, Alpinus i Wynnster związane z koniecznością udzielania dodatkowych upustów cenowych dla odbiorców, w sytuacji stagnacji na rynku outdoorowym w IV kwartale 2006 r. Marża na sprzedaży uległa zmniejszeniu na skutek:
- niesprzyjajacych warunków pogodowych i obniżenia cen sprzedaży dla pewnych kategorii towarów (np. odzież narciarska, kurtki puchowe) tak aby zwiększyć popyt,
- reaktywacji marki Alpinus. Marża została obniżona celem zrealizowania oczekiwanej wielkości sprzedaży po ponownym wprowadzeniu marki na rynek,
- osiągnięcie przez nową markę Wynnster niższej marży od marż osiąganych przez inne marki Grupy Kapitałowej.
Tomasz Kosk - wiceprezes zarządu
Marek Borowiecki - członek zarządu