EUROMARK (EMK): Korekta prognozy wyników finansowych - raport 1

Raport bieżący nr 1/2007
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Na podstawie par. 31 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych, Zarząd Euromark Polska S.A. z siedzibą w Warszawie podaje korektę prognozy wyników finansowych grupy Kapitałowej Euromark Polska S.A. na rok obrotowy 2006/2007, opublikowanych w Prospekcie emisyjnym Emitenta (tabela, strona 118, Rozdział III).

Wskazanie prognozowanych pozycji ulegających korekcie:

Reklama

1) Przychody ze sprzedaży netto: 111 170 tys. zł;

2) Zysk z działalności operacyjnej: 13 624 tys. zł;

3) Zysk z działalności operacyjnej+ amortyzacja: 14 854 tys. zł;

4) Zysk brutto: 12 348 tys zł;

5) Zysk netto: 10 252 tys. zł.

Prognozowane wyniki po dokonaniu korekty:

1) Przychody ze sprzedaży netto: 100 000 tys. zł (10% mniej niż uprzednio planowano);

2) Zysk z działalności operacyjnej: 10 600 tys zł (22% mniej niż uprzednio planowano);

3) Zysk z działalności operacyjnej+amortyzacja: 12 200 tys. zł (18% mniej niż uprzednio planowano);

4) Zysk brutto: 9 000 tys. zł (27% mniej niż uprzednio planowano;

5) Zysk netto: 7 100 tys. zł (31% mniej niż uprzednio planowano).

Jako uzasadnienie korekty prognozy Zarząd podaje trzy główne przyczyny:

1. Wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe do sprzedaży towarów z kolekcji jesienno-zimowej 2006 - jesień i zima w tym roku okazały sie być najłagodniejsze od wielu lat. Niekorzystne warunki pogodowe obniżyły przychody ze sprzedaży i marżę. Będą miały niekorzystny wpływ na wyniki, również w IV kwartale roku obrotowego.

2. Nieplanowane koszty restrukturyzacji i integracji w brytyjskiej spółce zależnej Eurotech Leisure Ltd. związane z zakupem marki Wynnster. Eurotech Leisure Ltd. - spółka zależna od Euromark Polska S.A. zakupiła marki i działalność firmy Wynnster w Wielkiej Brytanii, o czym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 11/2006 z dnia 4 października 2006 r. Na wyniki Eurotech Leisure Ltd. miały wpływ zarówno niekorzystne warunki pogodowe jak i jednorazowe koszty restrukturyzacji i integracji w wysokości 220 000 tys. GBP czyli ok. 1,3 mln zł.

3. Zmniejszenie marży sprzedawanych towarów marek Campus, Alpinus i Wynnster związane z koniecznością udzielania dodatkowych upustów cenowych dla odbiorców, w sytuacji stagnacji na rynku outdoorowym w IV kwartale 2006 r. Marża na sprzedaży uległa zmniejszeniu na skutek:

- niesprzyjajacych warunków pogodowych i obniżenia cen sprzedaży dla pewnych kategorii towarów (np. odzież narciarska, kurtki puchowe) tak aby zwiększyć popyt,

- reaktywacji marki Alpinus. Marża została obniżona celem zrealizowania oczekiwanej wielkości sprzedaży po ponownym wprowadzeniu marki na rynek,

- osiągnięcie przez nową markę Wynnster niższej marży od marż osiąganych przez inne marki Grupy Kapitałowej.
Tomasz Kosk - wiceprezes zarządu
Marek Borowiecki - członek zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | korekta | warunki pogodowe | Raport bieżący
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »