IAI (IAI): Raport miesięczny za grudzień 2011 r. - raport 2

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za grudzień 2011 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


W grudniu 2011 Spółka ogłosiła nowy cennik, obowiązujący od lutego 2012, który przyczyni się do wzrostów przychodów już od pierwszego kwartału 2012 roku. Był to rekordowy miesiąc dla naszych klientów: zrealizowali prawie 230 tysięcy zamówień o wartości ponad 47 milionów złotych. Ponadto wprowadzono nowe usługi oraz wersje programów, które pozwolą na lepszą penetrację rynku. Jedna z nich, integracja z eBay Stores, jest kolejnym krokiem do uczynienia oferty Spółki bardziej dopasowanej do potrzeb rynków międzynarodowych.

Reklama


Inwestorów na pewno interesuje podsumowanie roku, szczególnie zmian oraz efektów prac, przeprowadzonych w tym okresie. Często przeglądając raporty kwartalne i kwartalne mogą ulec zatarciu ogólne cele i kierunki rozwoju. Bardzo dokładne podsumowanie 2011 zostało opublikowane na stronach internetowych IAI S.A. Zachęcamy do zapoznania się z tym artykułem aby zrozumieć miejsce, okoliczności oraz dalsze plany jakie panują w Spółce w ramach realizacji strategii pozyskania 50% rynku sklepów internetowych w Polsce i ekspansji zagranicznej.


W grudniu 2011 roku sklepy obsługiwane przez IAI-Shop.com wygenerowały rekordowe obroty. Wszystkie sklepy zrealizowały prawie 230 tysięcy zamówień, o wartości ponad 47 milionów złotych. U podstawy tych zamówień leży olbrzymi wzrost ruchu oraz odwiedzin w sklepach. Te dwa czynniki są brane pod uwagę przy wyliczaniu wysokości miesięcznych opłat abonamentowych za korzystanie z IAI-Shop.com. Wzrost tych parametrów napawa optymizmem przy szacowaniu przychodów w styczniu. Co więcej wzrost zamówień wpłynął bardzo pozytywnie na popularność wśród klientów Spółki nowych usług: integracji z kurierem DPD oraz płatności przez mTRASNFER. Te usługi dodatkowe oferują małym sklepom, które nie mają korzystnych cen u pośredników płatności i kurierów, skorzystanie z bardzo atrakcyjnej oferty, w bardzo newralgicznym okresie świątecznym bez żadnych inwestycji w infrastrukturę lub traceniu czasu na nowe umowy. Popularność tych usług w okresie świątecznym pokazuje, że ich wprowadzenie było bardzo dobrym zabiegiem marketingowym.


Co więcej, Zarząd Spółki od wielu lat widzi dodatnią korelację pomiędzy przychodami obsługiwanych sklepów internetowych, a przychodami Spółki. Zwykle, po wzroście przychodów sklepów, rośnie skłonność klientów do inwestowania w swój sklep, zamawiania nowych sklepów oraz siła przyciągania nowych klientów skuszonych sukcesami konkurencji. Te czynniki po około trzech miesiącach przekładają się na wzrost przychodów Spółki. Dlatego, po tak dobrym miesiącu jakim dla sklepów korzystających z IAI-Shop.com był grudzień, Zarząd z optymizmem patrzy na wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku.


Zwiększeniu przychodów ma także służyć nowy cennik, który przede wszystkim przynosi podwyższenie ceny abonamentu DEDICATED CLOUD 2. Wcześniej podwyżka objęła mniejszy abonament DEDICATED CLOUD 1. Są to abonamenty skierowane do większych sklepów, a podwyżka wynika z wzrostu jakości i wydajności serwowanych usług. Oferując naszym klientom więcej możliwości rozwoju, Spółka może podnieść ceny tych abonamentów, bez obaw o spadek popytu. Kolejną zmianą jest podwyższenie niektórych cen aplikacji pomocniczych. Obecnie są to zaawansowane programy, które wyróżniają ofertę Spółki na rynku (nie ma aplikacji które są konkurencyjne), a koszt ich developmentu i rozwoju rośnie wraz z rozbudową tych aplikacji. Szukając nowych przychodów, Zarząd zdecydował o podniesieniu cen tych programów, co na pewno korzystnie odbije się na wynikach finansowych Spółki.


Warto zauważyć, że w wyniku rozwoju współpracy z największym polskim bankiem internetowych, mBankiem, do oferty Spółki wejdzie nowy system płatności. Będzie to MultiTrasnsfer, który jest obsługiwany przez inny bank z Grupy BRE Banku, czyli Multi Bank. Spowoduje to, że przez Spółkę będzie przepływało więcej pieniędzy, za realizację większej liczby zamówień opłacanych przez nowy kanał. W efekcie wzrosną przychody z prowizji jakie pobiera IAI od tych płatności. Zarząd pracuje nad wprowadzeniem kolejnych systemów płatności obsługiwanych przez inne duże polskie banki. Informacje o kolejnych wdrożeniach nowych systemów płatności będą systematycznie przekazywane inwestorom i klientom.


W trzecim kwartale Spółka kontynuowała prace nad projektem Service Emporium, który jest dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, w ramach działania 1.4. Pod koniec drugiego i przez cały trzeci kwartał Spółka prowadziła szereg inwestycji w infrastrukturę oraz prace badawcze, które w przyszłości zaowocują wprowadzeniem na rynek zupełnie nowych, innowacyjnych produktów i usług, które pozwolą IAI S.A. wejść na zupełnie nowe rynki i zwiększyć sprzedaż. Jeszcze w grudniu został zgłoszony wniosek o refundację części poczynionych inwestycji, a Zarząd ocenia, że PARP powinien wypłacić refundację jeszcze w pierwszym kwartale 2012 roku.


Rozbudowując możliwości IAI-Shop.com pod kątem obsługi klientów zagranicznych oraz dając polskim sklepom możliwość wzrostu sprzedaży przez eksport Spółka wprowadziła integrację IAI‑Shop.com z usługą eBay Store. eBay Stores to bardzo popularna platforma sklepowa w wielu krajach, gdzie eBay ma dominującą pozycję. Od grudnia, obsługiwane przez IAI-Shop.com sklepy internetowe mogą automatycznie wystawiać i zarządzać ofertami w eBay Stores a po sprzedaży zamówienia są widoczne w panelu administracyjnym. IAI ugruntowało w ten sposób pozycję lidera na polskim rynku w obsłudze aukcji eBay i Allegro w jednym systemie.


Ponadto Spółka wprowadziła na rynek kolejne wersje tematycznych masek sklepów STANDARD. Dzięki wdrożonym w ramach tego projektu metodom zarządzania maskami, Spółka jest w stanie jeszcze szybciej aktualizować 26 masek STANDARD o wszystkie wprowadzane nowe funkcje. Z każdej maski tematycznej Spółka może taniej stworzyć wersję dostosowaną do indywidualnych potrzeb klientów, dzięki zleceniom do działu graficznego.


Kolejną ważną zmianą jest wprowadzenie trzeciej generacji systemów kodów rabatowych w sklepach internetowych. Nowy system skupił się przede wszystkim na jeszcze lepszym wsparciu zakupów grupowych. Pojawiły się kampanie i rabaty "100%", które są bardzo potrzebne w popularnej formie sprzedaży w oparciu o serwisy zakupów grupowych.


Zarząd szacuje, że przychody Spółki w grudniu 2011 wyniosły ponad 335 tysięcy złotych netto i były wyższe niż przychody w grudniu 2010 roku. Szacunkowe przychody za czwarty kwartał 2011 roku przekroczyły milion złotych netto.


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W grudniu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 grudnia 2011 roku raport miesięczny za listopad 2011 r.


W grudniu 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu styczniu i lutym, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W miesiącu styczniu i lutym będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 8 lutego 2012 - raport miesięczny za styczeń 2012 r.

2. do końca stycznia 2012 - kalendarz raportów okresowych na 2012 rok

3. połowa lutego 2012 - raport kwartalny za IV kwartał 2011 roku, dokładna data zostanie podana w kalendarzu raportów


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Załączniki:
IAI-raport-miesieczny-XII-2011.pdf rozmiar: rozmiar: 135.5 kB

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: VIDIS | uchwały
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »