PRIME (PRA): Przyjęcie nowej strategii działalności Spółki. - raport 26

Zarząd Reklamofon.pl S.A. przedstawia podstawowe założenia nowej strategii działalności Spółki w ramach dotychczasowego profilu działalności.


Zgodnie z zapowiedzianą raportem EBI nr 18/2012 planowaną zmianą strategii działalności Emitent rozpoczął prace nad analizą wariantów budowy portfela inwestycyjnego. Stopień zaawansowania negocjacji pozwala na stwierdzenie, że Zarząd dokona publikacji raportów o zawarciu istotnych umów jeszcze w 2012 r. Celem Zarządu jest budowa fundamentów funduszu venture capital poprzez dobór odpowiednich spółek prawa handlowego oraz zapewnienie satysfakcjonującego stopnia współpracy z

Reklama

ich zarządami.


Celem Spółki jest selekcja portfela inwestycyjnego pod kątem:


a) poprawy bezpośredniego otoczenia gospodarczego Spółki,

b) wpisania się w misję NewConnect poprzez inwestycje w małe i średnie przedsiębiorstwa o utrudnionym dostępie do finansowania bankowego,

c) nabycia akcji/udziałów w spółkach, które ze względu na stosowane rozwiązania i/lub używane technologie można uznać za innowacyjne, lub nabycia aktywów tych spółek o charaterze innowacyjnym.


Bez znaczenia dla kwestii powyższej pozostaje fakt, czy spółka portfelowa jest spółką publiczną czy prywatną. Władze Spółki aktywnie poszukują spółek prywatnych o dowolnej formie prawnej, w tym biznesów rodzinnych. Wynika to z przeświadczenia, że często mogą być to znacznie lepsze inwestycje pod względem jakościowym od zakupu walorów na rynku publicznym. Emitent jest gotów - jeśli w danym przypadku będzie to ekonomicznie uzasadnione - zaoferować takim podmiotom pomoc w upublicznieniu, czemu może również towarzyszyć pozyskanie kapitału z emisji akcji i obligacji.


Emitent zamierza budować swój portfel inwestycyjny w oparciu o małe i średnie przedsiębiorstwa o niedowartościowanych aktywach, preferując Spółki z sektora Life Science oraz TMT. Uzasadnieniem takiej decyzji jest fakt, że fundusz venture capital ma poszukiwać przede wszystkim ponadprzeciętnego wzrostu wartości, ten zaś jest zdecydowanie bardziej prawdopodobny przy rozsądnie zarządzanych i perspektywicznych, lecz wciąż będących na początkowym stadium rozwoju przedsiębiorstwach. Ponadto, realnie oceniając sytuację obecnie posiadane i przewidywane w IV kwartale nowe środki nie pozwolą Emitentowi na przejmowanie znaczących pakietów szczególnie atrakcyjnych, dużych spółek. Kluczowym zagadnieniem jest także misja samego rynku NewConnect, a więc wspieranie kapitałem właśnie małych i średnich przedsiębiorstw, dla których często pozyskiwanie finansowania bankowego jest niemożliwe bądź znacznie utrudnione.


Spółka nie zamierza być jedynie biernym akcjonariuszem swoich spółek portfelowych. W swych działaniach dążyć będzie do nawiązywania ścisłej współpracy z ich zarządami oraz zapewniania szerszego niż jednorazowy dopływ kapitału wsparcia, które polegać może w zależności od przypadku m.in. na pozyskiwaniu dla spółek kapitału na dalszy rozwój, wspierania rozpoznawalności marek na rynku czy doradztwie w zakresie budowy wartości firmy. Emitent preferuje udziały mniejszościowe, nie wyklucza jednak w uzasadnionych przypadkach zakupu udziałów większościowych w spółce portfelowej. Władze Reklamofon.pl S.A. poszukują spółek posiadających stabilny zarząd nastawiony na budowę wartości firmy.


Jednocześnie bazując na doświadczeniu władz Spółki Emitent nie zakłada łączenia swoich spółek portfelowych, pozostając sceptycznym wobec tzw. efektu synergii. Strategia Reklamofon.pl S.A. (planowana zmiana nazwy na PSA Capital S.A.) zakłada średnio- i długofalowy horyzont inwestycyjny. W opinii Zarządu nabywanie walorów celem ich szybkiej odsprzedaży ma więcej wspólnego ze spekulacją niż działalnością venture capital oraz poddaje w wątpliwość wartość przeprowadzanej przed transakcją merytorycznej analizy wartości spółki portfelowej ze szczególnym uwzględnieniem czynnika innowacyjnego. Charakter venture capital niejako wymusza więc dłuższy niż przeciętny horyzont inwestycyjny.


Zarząd Spółki uważa, że planowane podczas najbliższego NWZA podwyższenie kapitału pozwoli na budowę pierwszego portfela o powyższej charakterystyce. Jednocześnie zdaniem Zarządu planowane scalenie akcji przyczyni się do stabilizacji kursu Spółki oraz będzie korzystne przede wszystkim dla akcjonariuszy myślących o długoterminowym zaangażowaniu w Spółkę.


Podstawa prawna: §3 ust. 2 pkt 10a Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".



Osoby reprezentujące spółkę:
Krzysztof Kozak - Prezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: nowa strategia Grupy PZU | Strategie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »