Spadek zysku netto Procter & Gamble

Przed rozpoczęciem sesji na Wall Street, wyniki za IV kwartał tego roku fiskalnego opublikował Procter & Gamble.

Przed rozpoczęciem sesji na Wall Street, wyniki za IV kwartał tego roku fiskalnego opublikował Procter & Gamble.

Wiodący producent kosmetyków i dóbr higieny osobistej odnotował 12% spadek zysku netto do 2,19 mld USD, wobec 2,47 mld USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku fiskalnego. W przeliczeniu na akcję, spółka zarobiła 71 centów, co jest również wynikiem gorszym od oczekiwanych przez rynek 73 centów.

Przychody koncernu były wyższe o 5% w porównaniu z ubiegłym rokiem, sięgając 18,9 mld USD. P&G odnotował w tym kwartale wzrost wolumenu sprzedaży o 8% q/q, co jest wynikiem najlepszym od ponad 5 lat. Pozytywny efekt zwiększenia wolumenu sprzedaży został zniwelowany głównie przez wyższe wydatki na marketing i promocję, czym tłumaczony jest spadek zysku netto. Spółka prognozuje, że zysk z działalności kontynuowanej w roku fiskalnym 2011 wyniesie między 3,91 USD a 4,01 USD na akcję.

Reklama

Kurs akcji spółki Procter & Gamble (symbol PG.US na platformie XTB-Trader) od początku 2010 roku znajduje się w trendzie horyzontalnym pomiędzy poziomami 59,00 - 64,50 (6 maja część transakcji została anulowana, stąd też nie jest brany pod uwagę dolny cień świecy), które to poziomy w długim terminie są miejscami wsparcia i oporu.

Natomiast w krótszym okresie, można wyznaczyć węższy zakres konsolidacji pomiędzy lokalnym szczytem i lokalnymi minimami 63,38 - 60,85. Przebicie któregoś z tych poziomów powinno doprowadzić kurs do wspomnianych wcześniej długoterminowych rejonów wsparcia bądź oporu w zależności od kierunku wybicia.

Jacek Mielcarek

Daniel Kostecki

x-Trade Brokers DM SA
Dowiedz się więcej na temat: wall | Netto | Procter & Gamble | procter | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »