Kto załamał giełdę?

Zdecydowana większość (94 proc.) przedsiębiorców, którzy inwestują na giełdzie, nie sprzedawało swoich akcji w związku z załamaniem na giełdach - wynika z sondażu Business Centre Club (BCC). Tylko 6 proc. przedsiębiorców próbowało w ostatnich dniach sprzedawać posiadane akcje - poinformował BCC w środę.

Wśród ankietowanych przedsiębiorców, 72 proc. inwestuje na warszawskiej giełdzie. 88 proc. przedsiębiorców stwierdziło, że ostatnie spadki na giełdzie nie mają wpływu na sytuację finansową ich firm. Przedsiębiorcy byli pytani również o przyczyny decyzji o pozostawieniu lub wyprzedawaniu akcji. Inwestorzy którzy nie sprzedali akcji odpowiadali zazwyczaj: "inwestuję długoterminowo", "trzeba zachować rozsądek i opanowanie", "jak są spadki, to znaczy, że będą wzrosty", "wystarczy przeczekać", "fundamenty gospodarki są bardzo dobre", "mam w portfelu dobre spółki, z solidnymi perspektywami rozwoju".

Reklama

"Sondaż przeprowadzony przez BCC pokazuje, że to nie przedsiębiorcy przyczynili się do intensywnych spadków, ponieważ ich inwestycje na giełdzie cechuje spokój i planowanie długoterminowe. Znają oni zasady rządzące rynkiem finansowym i umieją oceniać sytuację w szerszym kontekście. Na ich spokój wpływa fakt, że fundamenty polskiej gospodarki są solidne" - skomentował przewodniczący Rady Głównej BCC Maciej Grelowski.

BCC przeprowadził sondaż w dniach 18-22 stycznia 2008 r. wśród przedsiębiorców - członków BCC. BCC zrzesza ponad 1,2 tys. głównie prywatnych firm reprezentowanych przez blisko 2 tys. przedsiębiorców, obracających kapitałem 200 mld zł i zatrudniających 600 tys. pracowników.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: załamanie giełdy | Business Centre Club | BCC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »