Pierwszy polski publiczny portal internetowy

20 grudnia br. KPWiG dopuściła do obrotu publicznego wszystkie akcje spółki.

20 grudnia br. KPWiG dopuściła do obrotu publicznego wszystkie akcje spółki.

29 września br. zależny od ComArchu i radia RMF właściciel portalu internetowego INTERIA.PL złożył w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. 20 grudnia br. KPWiG dopuściła do obrotu publicznego 6.568.950 akcji spółki, w tym:

- 3.000.000 akcji serii A,

- 202.500 akcji serii B1,

- 1.297.500 akcji serii B2,

- 392.610 akcji serii C,

- 19.200 akcji serii D1,

- 14.940 akcji serii D2,

- 1.642.200 akcji serii E.

Wszystkie akcje, za wyjątkiem walorów serii E, są akcjami imiennymi uprzywilejowanymi co do głosu na WZA (5:1).

Reklama

W I kwartale 2001 r. spółka zamierza sprzedać na giełdzie akcje nowej emisji stanowiące 25% podwyższonego kapitału akcyjnego. Publiczna oferta obejmie 1.642.200 akcji serii E i będzie podzielona na dwie transze: zamkniętą i otwartą. Walory będą mogli nabyć zarówno inwestorzy indywidualni, jak i instytucjonalni. Oferującym jest COK Banku Handlowego w Warszawie SA. Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na wprowadzenie nowych technologii, promocję marki INTERIA.PL oraz ewentualne przejęcia małych podmiotów oferujących ciekawe usługi internetowe i gotową treść.

Portal rozpoczął działalność w lutym br. W listopadzie br. zanotował blisko 30-proc. wzrost odwiedzin. Obecnie notuje ok. 2 mln odsłon dziennie. Według wyników ciągłego badania użytkowników Internetu w Polsce NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC, portal INTERIA.PL plasuje się od dłuższego czasu na stabilnej, trzeciej pozycji w rankingu polskich portali. Spółka zajmuje też drugą pozycję w grupie podmiotów oferujących bezpłatne konta poczty elektronicznej (poczta.interia.pl oraz www.poczta.fm). Ich liczba przekroczyła w I połowie grudnia br. 500 tys.

INTERIA.PL zajmuje jedną z czołowych pozycji na rynku sprzedaży reklamy internetowej. Przychody z tego tytułu za trzy kwartały 2000 r. wyniosły ponad 5,2 mln zł.

Obecnie akcjonariuszami INTERIA.PL są: ComArch SA (49,99%), grupa RMF (42%). Pozostałe udziały są w części w rękach osób prywatnych, a w części przeznaczone są dla kluczowych pracowników INTERIA.PL w ramach programu motywacyjnego.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RMF | portal internetowy | portal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »