PBG bez kontraktów na dwa odcinki

- Oferta konsorcjum w skład którego wchodzą PBG i Hydrobudowa Polska na wybudowanie dwóch odcinków autostrady A2 Stryków-Konotopa została uznana za nieważną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Kontrakty te mają otrzymać Mostostal Warszawa i Budimex Dromex.

- Oferta konsorcjum w skład którego wchodzą PBG i Hydrobudowa Polska na wybudowanie dwóch odcinków autostrady A2 Stryków-Konotopa została uznana za nieważną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Kontrakty te mają otrzymać Mostostal Warszawa i Budimex Dromex.

W czwartkowym komunikacie prasowym GDDKiA podała, że oferty konsorcjum SRB Civil Engineering Ltd z PBG i Hydrobudową Polską zostały odrzucone, ponieważ kosztorysy prac projektowych odcinków B i E "przekraczały dopuszczalny limit kosztów zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla przetargu na autostradę A2 Stryków - Konotopa".

"Projekty mogły kosztować maksymalnie do 5 proc. wartości zamówienia, tymczasem w ofertach SRB Civil Engineering Ltd próg 5 proc. został przekroczony" - napisano w komunikacie.

"W związku z tym, w oparciu o art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zamawiający, czyli GDDKiA, był zmuszony odrzucić oferty konsorcjum SRB z postępowania przetargowego dla odcinków B i E" - dodano.

Reklama

Oferty te zostały odrzucone, mimo że jako całość były najtańsze, gdyż odcinek B miał zostać zbudowany za 706,5 mln zł, a odcinek E za 330,6 mln zł.

GDDKiA rozstrzygnęła, że odcinek B zbuduje Mostostal Warszawa, za 843,5 mln zł, a odcinek E zbuduje konsorcjum Budimex-Dromex, które otrzyma za to 425,5 mln zł.

Pozostałe trzy odcinki mają zbudować firmy, które złożyły najtańsze oferty.

I tak odcinek A zbuduje konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele. za 754,5 mln zł, odcinek C zostanie zbudowany również przez China Overseas Engineering Group Co. Ltd. za 534,5 mln zł, a kontrakt na odcinek D otrzyma konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag, której oferta zamknęła się kwotą 643,8 mln zł.

Od chwili rozstrzygnięcia przetargów wykonawcy mają dziesięć dni na składanie protestów, a od chwili złożenia protestów GDDKiA ma również 10 dni na ich rozstrzygnięcie. Następnie wykonawcy mają 10 dni na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Proces projektowania i budowy A2 na odcinku od Strykowa do Konotopy ruszy w 2009 roku. Autostrada zostanie oddana do użytku do końca maja 2012 roku i połączy się z północną obwodnicą Warszawy S8, a potem z południową obwodnicą S-2.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: konsorcjum | Mostostal | GDDKiA | Warszawa | odcinek | Budimex SA | Stryków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »