LPP z miliardem złotych zysku za trzy kwartały

W trzecim kwartale roku obrotowego 2021/22 Grupa LPP zwiększyła swoją sprzedaż o 60 proc. rok do roku. Przychody właściciela marek odzieżowych Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay wyniosły 4 mld zł. Od początku roku obrotowego firma wypracowała zysk netto na poziomie ponad 1,1 mld zł.

Trzeci kwartał przesuniętego roku obrotowego, który dla Grupy LPP rozpoczyna się w lutym, przyniósł firmie podwojenie obrotów z e-commerce i powrót do trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Sprzedaż on-line w miesiącach wrzesień-listopad odpowiadała za ponad 23 proc. sprzedaży we wszystkich krajach, a przychody z kanału e-commerce w Europie wzrosły o 147 proc. rok do roku.

- Powody do zadowolenia daje nam też 120 proc. wzrost sprzedaży internetowej na rynkach wschodnich. Tak dobre wyniki potwierdzają słuszność naszych decyzji o inwestycjach w zaplecze logistyczne i technologiczne wspierające proces rozwoju e-commerce i omnichannelową transformację spółki - wskazuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Reklama

Producent odzieży intensywnie rozwija omnichannel, czyli model sprzedaży zakładający integrację sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Po 9 miesiącach roku obrotowego, wzrost przychodów LPP w ujęciu omnichannelowym wyniósł 72 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.

- Dzięki dobrze zaplanowanym kolekcjom i realizacji strategii omnichannel, w trzecim kwartale nasza spółka nadal mogła korzystać z utrzymującego się efektu odłożonego popytu. Sukcesywne zwiększanie dostępności oferty naszych marek, wspierane przez udogodnienia jakie daje klientom model sprzedaży wielokanałowej, przyniosło w ciągu 9 miesięcy tego roku wzrost sprzedaży spółki o ponad 72 proc. rok do roku - komentuje wiceprezes LPP.

Umocnienie pozycji LPP

Dobre wyniki to również zasługa korzystnej marży brutto, która na koniec trzeciego kwartału wynosiła ponad 58 proc. - Ten znacząco wyższy, w porównaniu do roku ubiegłego poziom, to z jednej strony efekt bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji jesienno-zimowej, a z drugiej niższych w stosunku do ubiegłego roku przecen ze względu na mniejszą dostępność towarów wynikającą z zaburzeń w łańcuchach dostaw - ocenia Lutkiewicz.

Pozycja LPP na kluczowych rynkach i dobra kondycja finansowa spółki pozwoliły na wprowadzenie masowych podwyżek dla pracowników - przekazało LPP. - Jako polska firma rodzinna mamy świadomość, że tak dobrych wyników nie udałoby się nam osiągnąć bez ogromnego wsparcia tych, którzy z nami tworzą LPP - naszych pracowników. Przy niekwestionowanym udziale i determinacji wszystkich zespołów, które wspierały nas w walce o przetrwanie firmy, dziś możemy działać i dalej się rozwijać - komentuje Lutkiewicz. Zarząd spółki podjął decyzję o podwyżce wynagrodzeń dla wszystkich zespołów. Zdecydował też o wprowadzeniu z początkiem roku zmian w polityce wynagrodzeń pracowników sieci sprzedaży. W rezultacie w LPP ma pojawić się nowy system premiowy.

LPP

15 700,0000 -30,0000 -0,19% akt.: 02.05.2024, 17:51
  • Otwarcie 15 760,0000
  • Max 15 880,0000
  • Min 15 620,0000
  • Kurs odniesienia 15 730,0000
  • Suma wolumenu 2 295
  • Suma obrotów 36 061 590,00
  • Widełki dolne 14 190,0000
  • Widełki górne 17 330,0000
Zobacz również: CCC CDRL ESOTIQ

d.p.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy odzieżowe | LPP SA | RESERVED | Cropp | Mohito | Dr House | sinsay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »