CD Projekt RED tworzy megaprodukcję

Notowany na warszawskiej giełdzie producent i dystrybutor gier zdradził pierwsze szczegóły dotyczące swojej nowej produkcji. Spółka wspólnie z legendą gier RPG, czyli Mikiem Pondsmithem, tworzy grę wideo mającą konkurować z największymi światowymi hitami.

Notowany na warszawskiej giełdzie producent i dystrybutor gier zdradził pierwsze szczegóły dotyczące swojej nowej produkcji. Spółka wspólnie z legendą gier RPG, czyli Mikiem Pondsmithem, tworzy grę wideo mającą konkurować z największymi światowymi hitami.

Nowy projekt studia CD Projekt RED to nieliniowa, rozbudowana gra osadzona w futurystycznym świecie. Gracze będą odkrywali mroczne uniwersum wcielając się w postać należącą do wybranej przez siebie klasy. Stworzonemu bohaterowi będzie można dodatkowo zmodyfikować ciało, wyposażyć go w cybernetyczne implanty oraz różnorodne bronie.

Przy swoim najnowszym projekcie CD Projekt RED będzie ściśle współpracował z twórcą uniwersum Cyberpunk - Mike'm Pondsmithem, który spędził wiele godzin omawiając swoją wizję gry z programistami, artystami i projektantami studia CD Projekt RED. Podpisując umowę licencyjną z kultowym autorem polska spółka uzyskała również prawo do posługiwania się w swoich produkcjach marką Cyberpunk®, która jest rozpoznawalna przez graczy na całym świecie.

Reklama

-Jestem bardzo podekscytowany możliwością pracy z ludźmi odpowiedzialnymi za gry w świecie Wiedźmina. Uważam, że w przypadku podejścia do gier RPG mamy z CD Projekt RED ten sam zestaw bazowych wartości. Wiem, że potrafią zrobić świetną grę o rozbudowanej fabule w świecie Cyberpunku i nie mogę się doczekać, żeby w nią zagrać - mówi Mike Pondsmith.

O ogromnym potencjale powstającej produkcji przekonane są również władze spółki CD Projekt RED. - Zgodnie z zapowiedziami rozpoczęliśmy pracę nad nową serią gier, która podobnie jak Wiedźmin ma szanse stać się światowym hitem - mówi Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.

- Nowy tytuł będzie osadzony w świecie Cyberpunk, który jest zupełnie inny od znanego graczom wiedźmińskiego świata fantasy. Dzięki temu liczymy, że po nową grę sięgną nie tylko nasi dotychczasowi fani, ale i rzesza nowych graczy - dodaje Kiciński.

Mike Pondsmith, twórca papierowych gier fabularnych osadzonych w świecie Cyberpunk, to najwyższej klasy projektant RPGów. Na podstawie stworzonego przez Podsmitha systemu Cyberpunk® powstało do tej pory wiele produktów m.in. gra karciana autorstwa Richarda Garriotta (twórca hitu Magic: The Gathering), powieści, biżuteria, a nawet ubrania. Siedemdziesiąt procent fanów Cyberpunk® pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. System został przetłumaczony na 9 języków i sprzedaje się do dzisiaj nieprzerwanie od 1988 r., a liczba graczy jest szacowana na ponad 5 mln osób na całym świecie.

O Grupie CD Projekt RED:

CD Projekt to istniejąca na krajowym rynku od 18 lat firma zajmująca się dystrybucją gier komputerowych a od roku 2009 również filmów na nośnikach DVD oraz Blu-ray.

CD Projekt RED rozpoczął produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Gra do tej pory sprzedała się w ilości ponad 2 mln egzemplarzy. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku i sprzedała się do końca roku w liczbie 1,1 mln sztuk. 17 kwietnia 2012 r. ukazała się wersja gry na konsolę Xbox 360.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD Projekt RED serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RPG | CD Projekt | CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »