"Puls Biznesu": Przedsiębiorcy nie doceniają zalet certyfikatu ISO 9001

Większość polskich firm wyrabia certyfikat jedynie ze względu na wymagania kontrahentów. Nie znają płynących z niego korzyści - informuje "Puls Biznesu".

- Wdrożenie systemu zarządzania jakością pozwala m.in. na podniesienie pozycji przedsiębiorstwa na rynku i poprawę jego wizerunku. Gwarantuje ponadto wzrost jakości wykonywanych usług lub wytwarzanych towarów - mówi Marcin Chorąży, właściciel DJB Doradztwo.

Zdaniem Danuty Kędzierskiej, specjalisty ds. rozwoju i integracji usług w TUV Rheinland Polska, szczyt certyfikacji na polskim rynku przypadł na rok 2005, co wiązało się to m.in. z dofinansowaniami do wprowadzenia systemu zarządzania jakością.

Na spadek popularności systemu zarządzania jakością wskazuje Janusz Juchniewicz. - Wiele organizacji zrezygnowało z utrzymania certyfikatów lub je zawiesiło, co widać po ilości zleconych audytów - tłumaczy Janusz Juchniewicz, auditor wiodący TUV Nord Polska, Biuro Doradztwa Gospodarczego.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »