Czy treści mogą sprzedawać?

Treści na stronie internetowej mają konkretne zadanie do wykonania. Weźmy na przykład podstronę z koszykiem zakupowym. Każdy komunikat musi być dla użytkownika istotny.

Wszystko to, co rozprasza klienta, nie pomaga. Tak też jest z każdą inną treścią. Ma ona konkretne zadanie do wykonania. Artkuł na blogu firmowym może spowodować, że czytelnik zainteresuje się ofertą, a infografika znaleziona w Google przyciągnie na stronę.

Czym jest content marketing?

Content marketing jest strategią polegającą na tworzeniu i dystrybucji treści różnymi kanałami, mającą na celu budowanie zaangażowania odbiorców. Dystrybucja jest silnie związana z nie tylko grupą docelową, ale również branżą, konkurencją, zasięgiem działalności i celami marki. Dostarczanie treści musi iść w parze z potrzebami klientów, ponieważ content zaprezentowany w niewłaściwym momencie i miejscu pozostanie niezauważony.

Reklama

Wyróżniamy kilka kanałów komunikacji w content marketingu, mianowicie:

  • media własne - strona firmowa, blog, strona produktowa, e-mailing, strona produktowa,
  • media pozyskane - związane z treściami tworzonymi przez użytkowników, czyli np. recenzje, komentarze na blogach,
  • media płatne - miejsca, w których publikacja uzależniona jest od zapłaty,
  • media udostępniające - treści udostępniane przez użytkowników w social media.

Jak mówi ekspert ds. marketingu internetowego i e-commerce, autor wielu publikacji, m.in. o content marketingu, Wojciech Szymański: "Cele content marketingu to przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki, zwiększanie ruchu na stronie www oraz wygenerowanie większej liczby leadów."

Content bez strategii nie sprzedaje

W zależności od miejsca, w jakim znajduje się klient, powinnyśmy różnicować przekaz. Kiedy klient szuka produktu i nie zna marki, dobrze będzie dostarczyć mu treści rozrywkowych, np. artykuł, video, e-book, gra czy quiz. Na etapie poszukiwania sprecyzowanych już informacji, klient powinien otrzymać treści określane, jako edukacyjne, czyli instrukcję, przewodnik, e-book, infografikę, white papers. Jeśli klient zna markę (a właściwie ją poznaje) sprawmy, by widział recenzje i rekomendacje, które mają go zainspirować do podjęcia decyzji. Ostatnim etapem na ścieżce zakupowej jest przekonanie klienta do zakupu, w czym pomogą materiały w postaci case study, webinarów i treści interaktywnych.

Content marketing dostarcza narzędzi nie tylko do sprzedawania, ale także budowania świadomości marki, lojalności klientów, generowania leadów, zwiększania ruchu na stronie.

Jakie treści sprzedają?

Wymieniliśmy formaty content marketingu, ale przyjrzyjmy się im nieco bliżej. Najpopularniejsze rodzaje treści, które zwiększają sprzedaż (wraz z przykładowymi korzyściami) to:

  • Artykuł ekspercki - treść o dużej wartości merytorycznej, buduje zaufanie klientów, oddziałuje na ścieżkę zakupową, wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.
  • Case study - dokument analizujący przypadek, prezentuje metody, sposoby realizacji wybranego przedsięwzięcia i efekty, potwierdza kompetencje firmy.
  • Video - wraz z popularnością serwisu YouTube wzrosły oczekiwania konsumentów co, do tego typu treści; video może informować, edukować i bawić, zwiększa zaangażowanie odbiorców, a ze względu na viralowy charakter buduje rozpoznawalność.
  • Tutorial - instrukcja, która może mieć postać prezentacji, infografiki lub filmu, dotyczy najczęściej obsługi produktu/korzystania z usługi, dostarcza przydatne informacje, stawia markę w roli specjalisty.
  • Webinarium - warsztat o charakterze edukacyjnym transmitowany na żywo przez Internet i połączony z prezentacją, kreuje ekspercki wizerunek marki, angażuje.
  • Infografika - łączy tekst, grafikę i dane statystyczne, przykuwa uwagę odbiorców, jest chętnie rozpowszechniana przez użytkowników.
  • E-book - książka w elektronicznym formacie elektronicznym, zazwyczaj udostępniana za darmo, dostarcza klientom wartościowych informacji, a marce dodaje wiarygodności.
  • Newsletter - może mieć charakter sprzedażowy lub informacyjny, buduje relacje z klientami, pozwala gromadzić bazę adresów.

Content jest także jednym z czynników rankingowych Google. Na widoczność strony w Google wpływają przede wszystkim treści zoptymalizowane, przydatne dla użytkownika, zaprezentowane w różnorodnej formie, dobre jakościowo i oryginalne.

materiały promocyjne partnera
Dowiedz się więcej na temat: strategia | marketing | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »