120 zł miesięcznie za dotarcie online do klientów dla salonu fryzjerskiego? Sprawdź, jak to osiągnąć

Branża beauty przeżywa obecnie prawdziwy rozkwit popularności. Mimo to przedsiębiorcy muszą mierzyć się z nieustannie pojawiającymi się problemami, jak inflacja, wysokie koszty pracy, rosnące ceny energii czy kolejne podatki. Wszystko to wiąże się z koniecznością wynajdywania najróżniejszych oszczędności, również w Internecie. Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest wykupienie Interia Pakiet dla Firm, a następnie połączenie go z Booksy. W artykule wyjaśniamy, jak to zrobić.

Gabinet kosmetyczny, salon fryzjerski, usługi medycyny estetycznej, SPA... prowadzenie dowolnej firmy z branży beauty wiąże się z koniecznością wyróżnienia się na tle konkurencji, dotarcia do konkretnego klienta, a następnie odpowiedzią na jego oczekiwania. A to oznacza koszty. Opłacenie rachunków, podatków, pracowników, zakup niezbędnych do świadczenia usług produktów oraz narzędzi do pozyskiwania klientów - to kolejne koszty. Funkcjonowanie biznesu trudno też sobie dziś wyobrazić bez własnej strony internetowej, profilów w mediach społecznościowych oraz szeregu innych sposobów kontaktu z klientami. Kosztów, które ponosi każdy przedsiębiorca w branży beauty jest więc sporo. Podpowiadamy, w jaki sposób część z nich można łatwo zredukować.

Reklama

Skuteczne sposoby na obniżenie kosztów

Skuteczny sposób na oszczędności? Przeanalizuj koszty pozyskania klienta i staraj się szukać tańsze sposoby dotarcia do niego. Poszukaj grup w mediach społecznościowych (np. Facebook), gdzie ludzie szukają takich firm jak twoja, i bierz udział w dyskusjach. Wykorzystaj możliwość reklamowania się na portalu społecznościowym (np. Facebook Ads), gdzie twoje treści zobaczą potencjalni klienci. Na początku funkcjonowania firmy, działania marketingowe możesz prowadzić sam. W sieci jest mnóstwo darmowych kursów, webinarów, a nawet książek (tzw. Ebooków), z których możesz czerpać wiedzę. Co jeszcze możesz zrobić, aby obniżyć koszty?

  • Negocjuj ceny. Spora grupa sprzedawców, od których kupujesz potrzebne produkty, jest przygotowana na niewielkie obniżki. Czemu z tego nie korzystać? Nie krępuj się i negocjuj - nie masz nic do stracenia!
  • Przeglądaj newslettery hurtowni i branżowych sklepów, śledź ich profile w mediach społecznościowych, czekaj na większe obniżki i wykorzystuj takie szanse, jak na przykład sezonowe obniżki Black Friday.
  • Zmodyfikuj ofertę. Mowa na przykład o zabiegach, które przestały się sprzedawać, zbyt wielu wariantach tego samego produktu czy wybieraniu płatnych programów szkoleń, mających swoje darmowe odpowiedniki.
  • Przejdź na bezpłatne konto firmowe w banku.

Żadnej decyzji nie podejmuj spontanicznie i pod wpływem emocji. Zastanów się, gdzie faktycznie możesz przyoszczędzić, a gdzie wprowadzenie oszczędności może się odbić rykoszetem na Twojej firmie. Ostateczna decyzja o cięciu kosztów powinna być przemyślana przede wszystkim pod kątem realnych korzyści dla twojej firmy.

Własna strona internetowa: tanio i prościej niż myślisz

Choć może się wydawać, że założenie i prowadzenie własnej strony internetowej to spore koszty i mnóstwo pracy - nic bardziej mylnego. Za 9 zł (pierwszy rok) w Interia Pakiet dla Firm dostajesz skrzynkę pocztową bez reklam, własną stronę www oraz domenę. Obecnie jest najtańszą na rynku opcją, łączącą pocztę i stronę www. Strona wizytówkowa jest łatwa do stworzenia, a czynność ta zajmuje dosłownie chwilę.

Co dokładnie zyskujesz? Interia Pakiet dla Firm przede wszystkim umożliwia stworzenie prostej strony internetowej, a to szansa na zaprezentowanie światu Twoich produktów lub usług. Zrobisz to w kilka minut, bez pomocy programisty (czyli sporo zaoszczędzisz). Wystarczy, że wybierzesz jeden z ponad 30 szablonów, wpiszesz tekst i gotowe. Wprowadzoną już treść, jak teksty, logo, galerię zdjęć, cennik czy mapę możesz w prosty sposób edytować lub dodawać kolejną. Tworzenie strony za pomocą Interia Pakiet dla Firm przypomina zakładanie profilu w dowolnym serwisie społecznościowym. Jeśli to ci się udało, ze stworzeniem własnej strony www również nie będziesz mieć kłopotu. Jeśli zależy Ci na możliwie największych oszczędnościach, warto połączyć z Interia Pakiet dla Firm Google Workspace Essentials Starter. W jego skład wchodzą m.in. dokumenty, prezentacje, arkusze kalkulacyjne online. Podstawowy pakiet jest darmowy, jednak nie obejmuje poczty. Za zestaw z nią trzeba zapłacić znacznie więcej. Szczegóły znajdziesz w artykule Google Workspace z pocztą we własnej domenie i www za 9 zł rocznie?

Twoja strona internetowa to dodatkowa szansa nawiązania więzi z klientami i zbudowanie lojalności, co jest najskuteczniejszym sposobem by Twoje usługi były polecane rodzinie i znajomym. Strona internetowa z odnośnikami do mediów społecznościowych to jednocześnie możliwość szybkiego umawiania się na wizyty, udzielania porad oraz konsultacji, przekazywania informacji o rodzajach świadczonych usług czy aktualnych promocjach. Przede wszystkim to jednak budowanie wrażenia, że zależy Ci na klientach.

Poczta dla firmy, czyli szybki kontakt z klientem kluczem do sukcesu

Interia Pakiet dla Firm to także spersonalizowany e-mail, czyli rozwiązanie, które warto wybrać z wielu powodów.

  • Interia Pakiet dla Firm jest zgodny z RODO. To niezwykle ważne, jeśli chcesz przechowywać dane swoich klientów w jakiejkolwiek internetowej usłudze (choćby właśnie w poczcie elektronicznej). Podczas komunikowania się z klientami za pomocą poczty powierzasz jej dane osobowe. Aby więc móc w pełni legalnie komunikować się ze swoimi klientami poprzez usługę pocztową, musisz mieć podpisaną umowę o tzw. powierzenie danych z usługodawcą. Kupując Interia Pakiet dla Firm - zawierasz ją automatycznie w momencie dokonywania płatności.
  • Otrzymujesz skrzynkę pocztową we własnej domenie. A to wywołuje dobre wrażenie na klientach, którzy zaczynają postrzegać Twoją firmę jako profesjonalną. Innymi słowy, inwestujesz nie tylko w skrzynkę pocztową, ale również w wizerunek Twojego biznesu.
  • Poczta w domenie to możliwość ustawienia krótkich i łatwych do zapamiętania adresów. Chodzi zarówno o głównego e-maila, na którego będą do nas pisać klienci, jak i tych bezpośrednio przypisanych do poszczególnych pracowników. W ramach poczty firmowej możliwe jest założenie aż 5 dodatkowych skrzynek. Co ważne, bez reklam.
  • Jeśli nie masz pracowników, możesz skorzystać z 5-ciu aliasów na jednej skrzynce do pokategoryzowania wiadomości. Zamówienia@, faktury@, kontakt@ - opcji jest wiele i w łatwy sposób możesz je dostosować do swoich potrzeb. Równie wygodne jest zarządzenie skrzynkami i aliasami - zrobisz to z poziomu ustawień.

Interia Pakiet dla Firm – jak to zrobić?

1. Po wejściu na stronę "Interia Pakiet dla Firm" kliknij “KUP TERAZ" i wypełnij formularz.

2. W dalszej kolejności kreator przeprowadzi cię przez usługę i pomoże wybrać domenę strony www. Prosty konfigurator umożliwi wybranie szablonu strony, dodanie tekstu oraz zdjęć. Aktywacja w sieci może trwać od kilku minut do 24 godzin.


Booksy, czyli jak zdobyć dodatkowych klientów

By zaoszczędzić jeszcze więcej na obecności firmy w Internecie, usługę Interia Pakiet dla Firm połącz z Booksy. W ten sposób, stosunkowo niewielkim kosztem, zwiększysz szanse na zdobycie nowych klientów. Z pomocą Booksy potencjalni klienci mogą się umówić na wizytę.

Booksy to wydatek 120 zł netto miesięcznie. Pierwszy tydzień jest jednak darmowy, więc to doskonała okazja, by sprawdzić, czy to rozwiązanie sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu. Rezerwacje online, automatyczne przypomnienia o wizycie oraz integracja z Facebookiem, Instagramem i Google sprawiają, że Booksy cieszy się sporą popularnością wśród osób korzystających z usług firm z branży beauty. Łącznie z Interia Pakiet dla Firm cena wyniesie 1449 zł rocznie, czyli niewiele ponad 120 zł miesięcznie. Za tę kwotę otrzymujesz możliwość dotarcia do kolejnych klientów, co oznacza, że poniesiony koszt szybko się zwróci - możliwe, że nawet przy pierwszym nowym kliencie.

Jak założyć konto?

1. Jak założyć konto?

2. Następnie wybierz kategorię działalności.

3.  W dalszej kolejności określ, czy usługi świadczysz stacjonarnie czy z dojazdem oraz podaj adres firmy (możesz skorzystać z lokalizacji).

4.  Następnie uzupełnij godziny, w których można korzystać z Twoich usług.

5.  Na koniec wybierz usługi, z których mogą skorzystać Twoi klienci.

Po zakończeniu całego procesu zyskasz dostęp do pomocnych opcji: kalendarza, zestawień sprzedaży, wgląd do faktur i bazy klientów oraz wielu innych rozwiązań. W razie wątpliwości możesz skorzystać z komunikatora lub zapisać się na szkolenie online.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »