Trzech na czterech Polaków nic nie robi, by zabezpieczyć się na starość

Trzech na czterech Polaków nic nie robi, by zabezpieczyć się na starość - wynika z sondażu Instytutu Homo Homini na zlecenie Deutsche Banku PBC. 72 proc. twierdzi, że debata o zmianach w systemie emerytalnym nie wpłynęła na ich decyzje o zabezpieczeniu na emeryturę.

72 proc. Polaków deklaruje, że płaci jedynie obowiązkowe składki emerytalne. Co czwarty nie oszczędza i nie planuje oszczędzać w ogóle. Zaledwie nieco ponad 5 proc., pod wpływem debaty o emeryturach, założyło lokatę w banku - wynika z badania.

Najbardziej zapobiegliwi wydają sie młodzi respondenci. Badanie wykazało, że produktów emerytalnych najaktywniej szukają osoby w wieku 25-29 lat. 28,6 proc. osób z tej grupy planuje w najbliższym czasie założenie produktu oszczędnościowego.

Według sondażu, więcej kobiet (ponad 83 proc.) niż mężczyzn (57,4 proc.) opłaca jedynie obowiązkowe składki. 33 proc. kobiet i 14 proc. mężczyzn deklaruje, że wcale nie oszczędza i nie planuje oszczędzać.

Reklama

Jeśli badani rozważają dodatkowe zabezpieczenie finansowe na czas emerytury, to najczęściej (38 proc. ankietowanych) będą to produkty nieograniczające dostępu do gotówki - np. konto oszczędnościowe. 26 proc. wybrałoby produkt inwestycyjny ze stałą składką, zmuszającą do systematycznego oszczędzania - podaje wyniki sondażu Deutsche Bank PBC.

Sondaż telefoniczny na zlecenie Deutsche Bank PBC przeprowadził Instytut Homo Homini w lutym 2011 r. na losowej, reprezentatywnej dla ogółu mieszkańców Polski próbie respondentów.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2010

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Homo Homini | decyzje | debata | Deutsche Bank | składki | Deutsche Bank PBC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »