mojeIKP na aplikacji mobilnej

Ministerstwo Zdrowia wraz z Centrum e-Zdrowia uruchomiło aplikację mobilną mojeIKP. Obecnie rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19, dostęp do elektronicznych recept i skierowań, wykupienie leku w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL czy przesyłanie dokumentów bliskim w formie pliku pdf jest już łatwiejsze – teraz każdy może mieć Internetowe Konto Pacjenta w swoim telefonie, pobierając aplikację mobilną mojeIKP.

To kolejne rozwiązanie cyfrowe w publicznej ochronie zdrowia, które umożliwia Polakom szybki i bezpieczny dostęp do informacji o swoim zdrowiu. "mojeIKP" to bezpłatna aplikacja mobilna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, która umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta poprzez smartfon z dostępem do internetu.

Można ją pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android z Google Play lub AppStore. Aplikacja mojeIKP będzie sukcesywnie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, które pojawią się jeszcze w tym roku.

Reklama

- Już 8,5 mln Polaków korzysta z Internetowego Konta Pacjenta, a każdego dnia dołączają kolejni użytkownicy. Widać, że w naszym społeczeństwie jest ogromna potrzeba korzystania z rozwiązań cyfrowych również w publicznym systemie ochrony zdrowia.

Dlatego udostępniamy kolejne narzędzie, które umożliwi szybki i wygodny dostęp do kluczowych e-dokumentów i funkcjonalności IKP poprzez telefon - wyjaśnia Anna Goławska, wiceminister zdrowia.

- Aplikacja mojeIKP pozwala m.in. na zarejestrowanie się na szczepienie przeciw COVID-19 w dowolnym czasie i miejscu czy wykupienie e-recepty za pomocą kodu QR, bez konieczności podawania w aptece numeru PESEL - dodaje.

Z mojeIKP może korzystać każdy obywatel, który posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód.

Aplikację mobilną mogą aktywować także osoby, które do tej pory nie logowały się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Wygoda i ułatwienie dla pacjentów Aplikacja mojeIKP oferuje najważniejsze funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta za pośrednictwem telefonu komórkowego, tak aby dostęp do nich był zawsze pod ręką.

W pierwszym etapie wdrożenia aplikacji udostępnione zostały najbardziej przydatne dla użytkowników funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta oraz te, związane z walką z COVID-19. W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój aplikacji. Docelowo będzie ona wspierała różne procesy w ochronie zdrowia dotyczące obywateli i pomagała im w zarządzaniu sprawami zdrowotnymi.

Dzięki aplikacji mojeIKP można obecnie: zarejestrować się online na szczepienie przeciw COVID-19, wykupić lek w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL - wystarczy podać farmaceucie do zeskanowania kod QR, mieć dostęp przez telefon do e-recept i e-skierowań bezpośrednio z otrzymanego powiadomienia PUSH, pobrać e-recepty i e-skierowania w formie pliku pdf, który można przesłać bliskim lub pracownikom medycznym e-mailem lub SMS-em, sprawdzić dawkowania przepisanego leku oraz jego ulotkę, sprawdzić, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania.

Źródło: CeZ

Medexpress.pl
Dowiedz się więcej na temat: konto pacjenta | aplikacje mobilne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »