Dyskont drastycznie podniósł ceny. Chce "uświadomić" niemieckich klientów

Niemieccy klienci muszą być zaskoczeni cenami, jakie w tym tygodniu zastali w sieci dyskontów Penny. Kiełbaski, które kosztowały 3,19 euro, podrożały z dnia na dzień do ponad 6 euro. Penny zmienił ceny dziewięciu popularnych produktów, aby - jak przekonuje - uświadomić klientom rzeczywiste koszty środowiskowe związane z produkcją żywności.

Kiełbaski w cenie 6,01 euro zamiast dotychczasowych 3,19 euro, mozzarella za 1,55 euro zamiast 0,89 euro - takie nowe ceny czekają w ciągu najbliższych kilku dni na klientów dyskontów sieci Penny. Nowe ceny mają uświadomić klientom faktyczne koszty, po wliczeniu szkód środowiskowych i zdrowotnych, spowodowanych przez produkcję żywności - informuje portal "Tagesschau".

W ramach akcji, która wystartowała w poniedziałek i ma potrwać przez najbliższy tydzień, Penny podniosło na tydzień ceny dziewięciu produktów ze swojej oferty. Jak wyjaśniła firma, kampania ma na celu "wzrost świadomości konsumentów", a sieć zamierza przekazać dodatkowy dochód na projekty związane z ochroną środowiska.

Reklama

"Prawdziwe ceny" mają uzmysłowić konsumentom rzeczywiste koszty środowiskowe związane z produkcją żywności

Dyskont podkreślił, że obowiązujące w czasie akcji "prawdziwe ceny" uwzględniają wszystkie szkody wyrządzone środowisku przez produkcję. "Te niewidoczne koszty są ponoszone w trakcie całego łańcucha dostaw, ale nie są one - lub są tylko częściowo - odzwierciedlone w cenie sprzedaży" - tłumaczyło Penny.

Podczas akcji firma współpracuje z ekspertami z uniwersytetów w Norymberdze i w Greifswaldzie. "Naukowcy obliczyli wpływ jogurtu owocowego, sera, kiełbasy i wegańskiego sznycla na glebę, klimat, wodę i zdrowie" - dowiedział się "Tagesschau".

W rezultacie wszystkie dziewięć produktów objętych akcją drożeją, a skala podwyżek jest znaczna, np. opakowanie sera Maasdam jest droższe o 94 proc. po uwzględnieniu kosztów środowiskowych, a kiełbasy wiedeńskiej - o 88 proc. Natomiast cena wegańskiego sznycla wzrosła tylko o 5 proc.

Grupa Rewe (właściciel sieci Penny) chce przekazać dodatkowy dochód na cel ochrony klimatu i zachowania rodzinnych gospodarstw rolnych w regionie alpejskim.

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ceny | dyskonty | środowisko naturalne | ekologia | ceny żywności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »