11 mln na celowniku

W Polsce, według różnych badań, od 30 do ponad 50 proc. społeczeństwa w ogóle nie korzysta z usług bankowych. To co najmniej 11 mln osób.

Ta grupa znalazła się na celowniku bankowców. Wobec nich jest najsilniej skierowana aktywność marketingowa banków, ich pozyskaniu również ma służyć ciągłe poprawianie oferty produktowej. Obniżki cenowe nie są już jedyną metodą. W ciągu ostatnich kilku miesięcy na rynku pojawiło się kilka ciekawych produktów i usług, a niektóre z nich są nowatorskie nie tylko, jeżeli chodzi o Polskę, ale i Europę.

Rachunek do konta

Z pozoru największą rewolucją w usługach bankowych w ostatnich miesiącach było szeroko promowane przez Bank Zachodni konto Wydajesz & Zarabiasz. Produkty typu moneyback nie są powszechne w Polsce (a nawet w Europie), a to konto ma stać się narzędziem do pozyskiwania przez BZ WBK klientów innych banków, jak i ekspansji na terenach Polski północno-wschodniej.

Reklama

Do konta można otworzyć rachunek oszczędnościowy - produkt, który w ciągu ostatnich kwartałów zdobywa coraz większą popularność kosztem lokat terminowych, a specjaliści wróżą mu przyszłość i udział w depozytach gospodarstw domowych na poziomie nawet 70 proc. Na koniec I kwartału było to ok. 50 proc.

Bolączką wielu kont oszczędnościowych jest - wbrew reklamom bankowym - trudność z dostępem do zgromadzonej na tych kontach gotówki. Dlatego w zestawieniu GP postanowiliśmy uwzględnić konto Polbanku, którego oprocentowanie nie jest związane z żadną promocją (tak jak np. konto oszczędzające w Lukas Banku, gdzie oprocentowanie wynosi 8 proc.), ale przede wszystkim ze względu na dołączoną bezpłatnie kartę.

Karty do konta oszczędnościowego stosowały dotychczas tylko banki internetowe. W zestawieniu uwzględniliśmy także lokalizator bankomatów Citi Handlowego. Ma go w swojej ofercie także Pekao, ale usługa Citi Handlowego wskazuje również oddziały oraz bankomaty niezależnych sieci.

Z usługi można skorzystać także nie mając konta w Citi Handlowym. Trudno natomiast znaleźć nowatorskie propozycje w ofercie kredytowej - planujących zakup samochodu na kredyt (szczególnie auta używanego) zainteresuje oferta Santander Banku, który wraz z kredytem oferuje niezależną od producenta auta gwarancję.

Z gwarancją ochrony kapitału

Trwające już prawie rok zawirowania na warszawskiej Giełdzie ograniczyły zaufanie Polaków do inwestycji w TFI, które zazwyczaj oferowane są poprzez usługi bankowe. Dlatego I półrocze 2008 r. to prawdziwy wysyp wszelkiego rodzaju instrumentów strukturyzowanych w postaci lokat, polis inwestycyjnych, certyfikatów czy obligacji.

Jaka jest najważniejsza cecha bankowych instrumentów strukturyzowanych? Na jakim sektorze w tej chwili skupiają się banki w swoich ofertach ? Jakie banki pojawią się jesienią na polskim rynku? Jakie produkty będą oferowały ?

Mirek Kuk

Więcej: Gazeta Prawna 12.06.2008 (114) - str.4

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: bank | celownik | konto | usługi bankowe | konta | 50+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »