ZUS. Liczba kont elektronicznych wzrosła do blisko 11 mln

Z danych przekazanych przez ZUS wynika, że sale obsługi klienta (SOK) przyjęły w ubiegłym roku 13,4 mln klientów. Jednak ZUS chwali się też rozwojem usług elektronicznych - w ubiegłym roku liczba profili na PUE ZUS wzrosła do blisko 11 mln.

W 2022 r. większość wniosków do ZUS klienci wysłali drogą elektroniczną. Na koniec roku liczba profili na PUE ZUS wzrosła do blisko 11 mln. Ponadto w mijającym roku w salach obsługi klientów (SOK) obsłużono ponad 13 mln osób - wskazuje prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Do ZUS wysłano w ubiegłym roku 1,3 mln maili

Z danych przekazanych przez ZUS wynika, że sale obsługi klienta (SOK) przyjęły w ubiegłym roku 13,4 mln klientów. Przeprowadzono również 111 tys. e-wizyty i 3,5 mln połączeń telefonicznych. Do ZUS wysłano również 1,3 mln maili. Liczba kont na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS wzrosła do blisko 11 mln.

Reklama

"Zdecydowana większość wniosków, które trafiły do ZUS w 2022 roku były przesłane drogą on-line. ZUS systematycznie redukuje dług technologiczny i rozwija swój potencjał jako e-urząd. Jesteśmy zorientowani na usługi cyfrowe i elektroniczny kontakt z klientem. To jest przyszłość ZUS i wszystkich urzędów w Polsce" - wskazała, cytowana w komunikacie Zakładu, prezes Gertruda Uścińska.

Jak dodała, dobrym przykładem jest obsługa przez ZUS programów dla rodzin, w tym 500 plus, gdzie wszystkie wnioski o środki były przesłane drogą on-line.

Prezes ZUS: Od lat budujemy Platformę Usług Elektronicznych

"Od 10 lat rozbudowujemy Platformę Usług Elektronicznych. Nasz portal obsługuje już prawie 11 milionów profili klientów. Przyjmuje 21 milionów wniosków elektronicznych od obywateli, czyli dwie trzecie wszystkich dokumentów. Platforma wymienia 29 milionów zapytań rocznie z ministerstwami i służbami" - podała szefowa ZUS.

Przypomniała, że dzięki PUE można załatwiać wszelkie sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi przez internet, bez wychodzenia z biura lub domu, także poza godzinami działania urzędów. "Uzyskamy m.in. informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach i płatnościach w ZUS, mamy pewność poprawności danych w przesłanych dokumentach, możemy również otrzymywać indywidualne odpowiedzi z ZUS" - zaznaczyła prof. Uścińska.

Jak dodała, na uwagę zasługuje też e-wizyta. Prezes poinformowała, że w 2022 roku rozmowę on-line z ekspertem ZUS przeprowadziło ponad 11 tys. osób.

"Podczas e-wizyty można załatwić większość swoich spraw związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków czy potwierdzeniem profilu PUE. Z e-wizyty mogą również skorzystać osoby niesłyszące i niedowidzące, a także osoby z polskim i zagranicznym stażem pracy, które chcą uzyskać informacje na temat emerytur i rent międzynarodowych" - podkreśliła prof. Uścińska.

Klienci ZUS szukali również informacji na stronie internetowej www.zus.pl, która w 2022 roku zanotowała 153,4 mln odsłon.

Zobacz także:

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ZUS | emerytura | renty | PUE ZUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »