Serwis społecznościowy LinkedIn wprowadza nielimitowane urlopy dla pracowników

LinkedIn to kolejna amerykańska firma, która zaoferuje swoim pracownikom płatny urlop bez ograniczeń - wynika z oficjalnego oświadczenia kierownictwa serwisu.

Prawo do płatnego urlopu bez limitu czasowego - zamiast dotychczasowych 15 wolnych dni rocznie - będzie przysługiwało osobom zatrudnionym w LinkedIn na umowę o pracę, które wykonują swoje obowiązki na terytorium Stanów Zjednoczonych. Oznacza to, że na nieograniczone wakacje będzie mogło jeździć ok. 75 proc. spośród 6 tys. pracowników LinkedIn w USA.

Nowe regulacje zaczną obowiązywać 1 listopada br. Pracownicy LinkedIn będą planować swój wypoczynek wspólnie z przełożonymi.

Z wpisu na blogu Pat Wadors, pełniącej w LinkedIn funkcję wiceprezesa, wynika, że serwis nie zamierza wprowadzić minimalnego ani maksymalnego wymiaru urlopu. "Chcemy położyć większy nacisk na wyniki, a nie na przepracowane godziny. To ważny krok na drodze do tego, byśmy mogli skutecznie pomagać naszym pracownikom regenerować się i zachowywać motywację do pracy" - napisała Wadors.

Reklama

Pomysł na oferowanie pracownikom nieograniczonego urlopu narodził się kilka lat temu w niewielkich amerykańskich firmach reprezentujących branżę nowych technologii. Wkrótce podchwyciły go wielkie korporacje - w 2014 r. politykę nielimitowanych płatnych wakacji wprowadziły m.in. Virgin i General Electric. Nie wszędzie jednak została ona przyjęta z entuzjazmem: we wrześniu br. zarząd Kickstartera - popularnej platformy finansowania społecznościowego - zdecydował o przywróceniu limitowanego urlopu w wymiarze 25 dni rocznie. W uzasadnieniu podano, że brak ograniczeń powodował u pracowników firmy "poczucie zagubienia".

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »