Pracownik nielojalny
Do niedawna jeszcze bardzo popularny wzorzec: "jedno życie - jedna posada" powoli trafia do lamusa.
Pokolenie Y i jego wartości sprawiają, że pracodawcy nie mogą już liczyć na długotrwałą lojalność pracowników, na to, że zostaną w firmie przez cały czas trwania ich kariery zawodowej.
Brak długoterminowego zaangażowania pracowników znacząco odbija się na kondycji firmy i jej sukcesie rynkowym - 51 proc. pracodawców odnotowało straty ze względu na brak odpowiedniego personelu.
Co gorsza, aż 80 proc. z nich uważa, że bardzo trudno jest przyciągnąć utalentowanych pracowników i zatrzymać ich w firmie - wynika z UNIVERSUM Employer Branding Insights 2011 przeprowadzonego wśród 630 pracodawców na całym świecie.
64 proc. pracodawców, którzy wzięli udział w ankiecie, przyznało, że ich kluczowi pracownicy przejawiają tendencję do opuszczania firmy dla nowych wyzwań zawodowych, zaś 43 proc. badanych uważa, że głównym powodem odejścia są kwestie materialne.
Rezultaty badania stanowią dobre odzwierciedlenie postawy nowej generacji pracowników, ich skłonności do podejmowania ryzyka, potrzeby osobistego rozwoju i chęci samostanowienia.
Redakcja
Sprawdź: PROGRAM PIT 2010