Pracownik nielojalny

Do niedawna jeszcze bardzo popularny wzorzec: "jedno życie - jedna posada" powoli trafia do lamusa.

Pokolenie Y i jego wartości sprawiają, że pracodawcy nie mogą już liczyć na długotrwałą lojalność pracowników, na to, że zostaną w firmie przez cały czas trwania ich kariery zawodowej.

Utalentowany i mobilny

Brak długoterminowego zaangażowania pracowników znacząco odbija się na kondycji firmy i jej sukcesie rynkowym - 51 proc. pracodawców odnotowało straty ze względu na brak odpowiedniego personelu.

Co gorsza, aż 80 proc. z nich uważa, że bardzo trudno jest przyciągnąć utalentowanych pracowników i zatrzymać ich w firmie - wynika z UNIVERSUM Employer Branding Insights 2011 przeprowadzonego wśród 630 pracodawców na całym świecie.

Dlaczego zmieniamy pracę? - perspektywa pracodawcy

64 proc. pracodawców, którzy wzięli udział w ankiecie, przyznało, że ich kluczowi pracownicy przejawiają tendencję do opuszczania firmy dla nowych wyzwań zawodowych, zaś 43 proc. badanych uważa, że głównym powodem odejścia są kwestie materialne.

Reklama

Rezultaty badania stanowią dobre odzwierciedlenie postawy nowej generacji pracowników, ich skłonności do podejmowania ryzyka, potrzeby osobistego rozwoju i chęci samostanowienia.

Redakcja

Sprawdź: PROGRAM PIT 2010

Kariera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »