LOT pilnie potrzebuje pilotów. Szuka ich na Bałkanach

Środa, 8 sierpnia (05:59)

Do końca 2019 r. PLL LOT planuje zatrudnić do 300 dodatkowych pilotów, do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie. Jest to konieczne, w związku z planami zakupu nowych samolotów i rozszerzania siatki połączeń.

Zdjęcie

LOT pilnie potrzebuje pilotów. Szuka ich na Bałkanach. Fot. Mateusz Jagielski /Agencja SE/East News
LOT pilnie potrzebuje pilotów. Szuka ich na Bałkanach. Fot. Mateusz Jagielski
/Agencja SE/East News

Z braku wykwalifikowanych pracowników na rynku polskim, przewoźnik kieruje ofertę w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii.

Ryanair rekrutuje. Ile zarobią piloci w Polsce?

Ryanair ujawnił zarobki swoich pilotów, a irlandzki personel grozi dalszymi strajkami. Tymczasem część operacji została przeniesiona do Polski. Można ubiegać się o stanowiska pilotów i członków załogi. czytaj więcej

Na każdym z tych rynków już pojawili się przedstawiciele brokera - LOT Crew, prezentując ofertę.

Reklama

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów samolotów turbośmigłowych Bombardier Q400 i wąskokadłubowych samolotów odrzutowych typu Embraer 170/190. Jak zapewnia przewoźnik, pilotom z licencją i wymaganą liczbą lotów sfinansuje koszty szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

W rekordowym tempie rozwija się flota LOT-u

Wobec kandydatów na kapitanów stawiane są m.in. następujące wymagania: posiadanie ważnej licencji liniowej i ważnych badań medycznych pierwszej klasy, wylatanie co najmniej 3000 godzin (z tego co najmniej 1000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana), znajomość języka angielskiego na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE.

LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego.

Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja "frozen") ogólnego minimum 200 godzin spędzonych w powietrzu. (...)

Ile samolotów opłaca się Ryanairowi skierować do Polski?

W LOT kapitan zarabia maksymalnie do 37 tys. zł miesięcznie (ok. 8810 euro), czyli ok. 105,7 tys. euro rocznie. To poziom ok. dwukrotnie niższy, niż płace na podobnym stanowisku osób w Europie Zachodniej np. w tanich liniach lotniczych Ryanair.

Piotr Stefaniak

Więcej informacji na www.pulshr.pl

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

Więcej na temat:PLL LOT | pilot
POLECANE zwiń