Hałas w pracy może doprowadzić do zwolnień chorobowych

Aż 70 proc. pracowników jest niezadowolona z poziomu hałasu w biurze - wynika z ostatniego raportu Lessman Review. Hałas wpływa też na jakość pracy. Każdorazowo pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciane dźwięki.

- Istotny jest też rodzaj hałasu: czy to jest szum, czy zmiksowane inne dźwięki, czy np. komunikat słowny. Ten ostatni najbardziej rozprasza. Są badania, które pokazują, że najbardziej rozpraszają nas rozmowy w naszym własnym języku, a mniej w obcym, czy hałas związany z urządzeniami lub uliczny - mówi newsrm.tv Wojciech Jórga, marketing manager Ecophon.

Magda Szubert, która zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników, twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych. Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy.

Reklama

Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura - wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych,  paneli ściennych, czy wolnostojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.


newsrm.tv
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »