Zarobki w działach PR i marketingu

Połowa pracowników działów PR i marketingu zarabiała w 2013 roku powyżej 5000 zł - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Specjaliści ds. Public Relations otrzymywali wynagrodzenie o 15 proc. wyższe niż specjaliści ds. marketingu.

Na najwyższe zarobki w branży mogli liczyć zatrudnieni w województwie mazowieckim. Połowa z nich zarabiała więcej niż 6611 zł, 25 proc. najsłabiej wynagradzanych otrzymywało natomiast mniej niż 4500 zł. W samej Warszawie mediana wynagrodzeń dla działów PR i marketingu wyniosła 6500 zł.

Na najwyższe zarobki mogli oczywiście liczyć dyrektorzy ds. marketingu. Najlepiej zarabiający z nich otrzymywali wynagrodzenie przekraczające 20 800 zł. Mediana wynagrodzeń dla kierowników ds. marketingu wyniosła 7600 zł. Połowa specjalistów ds. PR zarabiała powyżej 4639 zł, natomiast specjalistów ds. marketingu - powyżej 4040 zł.

Okazuje się, że najlepiej wynagradzani pracownicy ds. PR i marketingu mieścili się w przedziale 11-15 lat stażu pracy. Połowa z nich zarabiała więcej niż 5300 zł. Mediana dla osób o stażu pracy 16 lat i więcej była już niższa o 1000 zł. Spośród najmniej doświadczonych pracowników, o stażu pracy krótszym niż rok, połowa nie zarabiała więcej niż 3500 zł.

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi

wynagrodzenia.pl
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »