Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2013 roku

Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto osób pracujących w działach obsługi klienta wyniosła w 2013 roku 3200 zł. Płaca co czwartego pracownika przekraczała 4900 zł. 25 proc. osób, zajmujących się obsługą klienta zarabiało mniej niż 2250 zł - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak.

Wynagrodzenia w działach obsługi klienta

Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto osób pracujących w działach obsługi klienta wyniosła w 2013 roku 3200 zł. Płaca co czwartego pracownika przekraczała 4900 zł. 25 proc. osób, zajmujących się obsługą klienta zarabiało mniej niż 2250 zł.

Wynagrodzenia w różnych województwach

W 2013 roku najwyższe przeciętne wynagrodzenie otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w przedsiębiorstwach zlokalizowanych w województwie mazowieckim. 

Mediana ich płac wynosiła 4000 zł i była o 25 proc. wyższa od mediany w tym dziale ogółem. Wynagrodzenia wyższe od przeciętnych otrzymywali również mieszkańcy województwa dolnośląskiego. Zarabiali oni 3300 zł. O 100 zł mniejsze były płace osób zatrudnionych w działach obsługi klienta w województwie wielkopolskim.
Najniższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w województwie podkarpackim. Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń wynosiła 2 500 zł. Niewiele więcej zarabiali mieszkańcy województwa świętokrzyskiego i podlaskiego (odpowiednio: 2550 zł i 2600 zł).
Szczegółowe dane o wysokości wynagrodzeń w działach obsługi klienta w poszczególnych województwach przedstawiono na schemacie 2.

Wynagrodzenia na różnych poziomach zatrudnienia

W tabeli 1. zaprezentowano wysokość wynagrodzeń na poszczególnych szczeblach zatrudnienia. W 2013 roku najniższe płace otrzymywali pracownicy szeregowi. Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń brutto wyniosła 2250 zł. Duże zróżnicowanie zaobserwowano w wynagrodzeniach specjalistów. Ci, z najkrótszym stażem pracy - młodsi specjaliści - zarabiali przeciętnie 2925 zł. Płace specjalistów oscylowały na poziomie 3 400 zł, natomiast wynagrodzenia starszych specjalistów wynosiły 4330 zł. Zarobki kierowników różniły się w zależności od wielkości zespołu, jakim kierowali. Kierownicy zarządzający grupą liczącą do 10 osób, otrzymywali przeciętnie 5000 zł miesięcznie brutto. Natomiast kierownicy dużych zespołów zarabiali 5800 zł. Najwyższe płace otrzymywali dyrektorzy. Mediana ich wynagrodzeń całkowitych brutto wynosiła 12 600 zł.

W tabeli 2. zaprezentowano wynagrodzenia specjalistów ogółem (młodszych specjalistów, specjalistów i starszych specjalistów razem) pracujących w wybranych województwach. Najwyższe płace w 2013 roku otrzymywali specjaliści pracujący w działach obsługi klienta w firmach położonych na terenie województwa mazowieckiego. Przeciętnie zarabiali oni 4210 zł. Niemal o 600 zł niższe wynagrodzenie otrzymywali specjaliści zatrudnieni w Małopolsce (3634 zł). Mediana płac całkowitych brutto pracowników działów obsługi klienta w firmach z Dolnego Śląska wynosiła 3500 zł.

Najniższe miesięczne wynagrodzenie w działach obsługi klienta w prezentowanych województwach otrzymywały osoby zatrudnione na Lubelszczyźnie. W 2013 roku przeciętnie zarabiali 2950 zł. Niewiele wyższe płace otrzymywali mieszkańcy województwa łódzkiego. Mediana wynagrodzeń osób pracujących w działach obsługi klienta wyniosła 3000 PLN. Szczegółowe dane o wynagrodzeniach specjalistów pracujących w różnych województwach znajdą Państwo w Mojej Płacy.

Wynagrodzenia w wybranych branżach

Na schemacie 3. zaprezentowano wynagrodzenia w działach obsługi klienta w wybranych branżach. Najwyższe płace wśród osób kontaktującymi się z klientami, otrzymywali zatrudnieni w branży IT. Mediana ich wynagrodzeń wynosiła 4900 zł brutto. Najmniej zarabiały osoby pracujące w kulturze i sztuce - 2500 zł.

Wynagrodzenia na wybranych stanowiskach

Na wykresie 1. zaprezentowano wynagrodzenia na wybranych stanowiskach w działach obsługi klienta. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, osoby pracujące na stanowisku kierownik ds. obsługi klienta zarabiały w 2013 roku 6000 zł. Mediana wynagrodzeń koordynatorów ds. sprzedaży wynosiła 4100 zł. Specjaliści ds. obsługi klienta zarabiali w 2013 roku 3500 zł, natomiast konsultanci telefoniczni w dziale obsługi klienta - 2700 zł. Więcej informacji o wynagrodzeniach na różnych stanowiskach znajdą Państwo w Mojej Płacy.

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi

Sylwia Rębisz, Sedlak & Sedlak

wynagrodzenia.pl
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »