Pracownicy Biedronki dostaną 2 tys. zł nagród rocznych

W Biedronce 2 tys. zł brutto dostaną pracownicy zatrudnieni w 2017 roku na pełen etat w Biedronce. Na pieniądze mogą liczyć też ci, którzy pełnego wymiaru czasu pracy nie osiągnęli. Firma zanotowała bardzo dobre wyniki.

Sprzedaż Biedronki w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 2,9 mld euro, co oznacza, że wzrosła o 11,9 proc., licząc w lokalnej walucie. Sprzedaż LfL wzrosła o 8,6 proc. - poinformowała spółka Jeronimo Martins w wynikach wstępnych. W pierwszym kwartale sieć Biedronka otworzyła 11 sklepów, a zamknęła 9 i na koniec marca liczyła 2.825 placówek.

Sprzedaż całej grupy wzrosła o 14,2 proc., do 4,2 mld euro. Sprzedaż LfL grupy wzrosła o 7,7 proc. Wzrost sprzedaży ogółem, liczonej w stałych kursach walut, wyniósł 12,1 proc. Sprzedaż Biedronki stanowiła 69,6 proc. sprzedaży całej grupy.

Reklama

Spółka podała, że EBITDA dla grupy wyniosła w pierwszym kwartale 215 mln euro co oznacza wzrost rok do roku o 12,2 proc., a zysk netto 85 mln euro (wzrost o 9,1 proc.).

EBITDA Biedronki wyniosła w pierwszym kwartale 2018 r. 198 mln euro i była wyższa niż rok wcześniej o 15,7 proc. (licząc w stałych kursach walut wzrost wyniósł 12 proc.).

Wydatki inwestycyjne wyniosły 141 mln euro, z czego 56 proc. zostało przeznaczone na inwestycje w Biedronkę, a 14 proc., w sieć Ara.

Spółka podała, że w pierwszym kwartale powierzchnia handlowa sieci Biedronka wyniosła 1,86 mln mkw. wobec 1,77 mln mkw. na koniec pierwszego kwartału 2017 r.

- Silna sprzedaż przyniosła dobre wyniki w pierwszym kwartale, wszystkie nasze sieci w pełni wykorzystały okres wielkanocny - mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że nadal mamy wiele do zrobienia. Aby osiągnąć nasze cele na ten rok, skoncentrujemy się na głównych wyzwaniach, które przed nami stoją, poprzez reagowanie na zmiany spowodowane wprowadzeniem niedzielnego zakazu handlu w Polsce oraz konsolidację naszego rytmu ekspansji w Kolumbii. Dążymy do osiągnięcia w tym roku lepszych wyników na wszystkich naszych rynkach - dodaje.

Spółka poinformowała, że w Polsce popyt konsumpcyjny był silny, a środowisko nadal bardzo konkurencyjne. Inflacja żywnościowa spadła z 5,6 proc. w czwartym kwartale 2017 r. do 4,0 proc. w pierwszym kwartale 2018 r.

- Biedronka utrzymała podejście zorientowane na konsumenta i osiągnęła doskonałe wyniki. W tym kwartale wzrost LFL wyniósł 8,6 proc., co było efektem kalendarza. Sprzedaż w euro wzrosła o 15,6 proc. oraz o 11,9 proc. w walucie lokalnej, osiągając 2,9 mld euro. Wzrost sprzedaży odzwierciedlał program otwarć w czwartym kwartale 2017 r., kiedy do sieci dodano 70 sklepów. W pierwszym kwartale 2018 r. zostały otwarte netto 2 sklepy - czytamy w raporcie Jeronimo Martins. [...]

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »