Lidl znów podnosi pensje. Od marca podwyżki o 9 proc.

Wtorek, 20 lutego (13:39)

Od marca 2018 stawki płac w Lidlu wzrastają o 9,3 proc. w stosunku do poziomu wynagrodzeń z roku ubiegłego. Z początkiem marca pracownicy sklepów będą zarabiać od 2800 zł do 3550 zł brutto na początku zatrudnienia. Po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 2950 zł do 3750 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3150 zł do 4050 zł brutto. Poziom wynagrodzenia różni się w zależności od lokalizacji sklepu oraz związanych z nią kosztów życia.

Zdjęcie

Lidl znów podnosi pensje. Od marca podwyżki o 9 procent /AFP
Lidl znów podnosi pensje. Od marca podwyżki o 9 procent
/AFP

- O naszej pozycji na rynku w Polsce decyduje zaangażowanie wszystkich naszych pracowników. W Lidlu wierzymy w pracę zespołową - na sukces naszej firmy każdego dnia pracuje - ponad 15000 pracowników w całej Polsce dlatego wraz ze wzrostem firmy stale podnosimy pensje. Nasi pracownicy są objęci bezpłatną, prywatną opiekę medyczną. Dodatkowo oferujemy możliwość przystąpienia na preferencyjnych warunkach do ubezpieczenia medycznego i grupowego z całą rodziną, do pakietu socjalnego dochodzą, paczki świąteczne, bony okolicznościowe oraz "wyprawki dla pierwszoklasistów. Lidl od wielu lat realizuje politykę równego traktowania
pracowników - pensje są standardowo równe dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach - komentuje Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska. [...]

- - - - -

Reklama

15 stycznia br.:

List otwarty prezesa firmy Lidl Polska do premiera Mateusza Morawieckiego

Poniżej list otwarty Maksymiliana Branieckiego, prezesa firmy Lidl Polska, do premiera Mateusza Morawieckiego.

Prezes Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej  Mateusz Morawiecki
LIST OTWARTY

Szanowny Panie Premierze,
Chciałbym odnieść się do informacji podanych 12 stycznia br. Przede wszystkim dziękuję, że tak jak firma Lidl Polska docenia Pan polskich producentów. Firma Lidl Polska od lat realizuje politykę wspierania lokalnych przedsiębiorców, polskiego rolnictwa oraz  polskiej gospodarki.
Pragnę zwrócić Pańską uwagę, że sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska. Zatem mogę stwierdzić, iż każdy tydzień w sklepach naszej sieci to "tydzień polski". Współpracujemy zarówno z liderami rynku, takimi jak np. Grupa Maspex, Grupa Mlekovita, Food Care, SM Mlekpol, Tarczyński, POLMLEK, Van Pur, oraz z mniejszymi firmami o wieloletniej tradycji, takie jak np. OSM Piątnica, OSM Koło, OSM Łowicz, Średzka Spółdzielnia Mleczarska Jana, OSM Czarnków czy Piekarnia Novel. Mamy takie grupy asortymentowe w których 100 proc. asortymentu dostarczają nam polscy producenci - np. całe świeże mięso (marka Rzeźnik). Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas priorytetowa i jest podstawą naszego wspólnego sukcesu.
Stawiamy nacisk na polskość i lokalność naszej oferty, dlatego dążymy do tego, aby w sklepach nie zabrakło produktów charakterystycznych dla danego regionu. W styczniu br. rozpoczęliśmy kampanię, w której dziękujemy dostawcom za trud włożony w produkcję oraz uprawę warzyw i owoców, które trafiają na "Ryneczek Lidla". Jednocześnie chcemy pokazać tradycję oraz najwyższe standardy, z jakimi są uprawiane. Szerokie grono polskich dostawców warzyw i owoców, dzięki którym "Ryneczek Lidla" nieustannie oferuje konsumentom świeże i sprawdzone produkty to między innymi: BIO Farma Świętokrzyska z Ćmielowa, Nowalijka z Piotrkowa Trybunalskiego, Sad Rajpol z Wólki Łęczeszyckiej, Gospodarstwo rolne Cichowlas ze Staniszewa, Gospodarstwo rolne Onix z Zakrzewa czy Gospodarstwo Nowacki z Ociąża.
Proszę zauważyć, że nasze zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym wprowadzeniem do oferty Lidla, Tygodnia Polskiego np. w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Jesteśmy szczególnie dumni z konkurencyjności polskich producentów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na inne rynki. W samym 2016 roku wartość produktów od polskich producentów wyeksportowanych za pośrednictwem naszej sieci, do ponad 20 krajów w których obecny jest Lidl, wyniosła 2 mld zł. Jako praktyczny przykład sukcesu eksportu mogę podać  kontrakty polskich marek kosmetycznych np. kosmetyki  produkowane w Polsce pod marką Cien dostępne będą już w tym roku w ponad  20 krajach w sklepach firmy Lidl w całej Europie. Natomiast nabiał od polskich producentów regularnie dostarczany jest np. do Niemiec, Austrii i Rumunii.
Warto podkreślić, że nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz postępowanie zgodnie z zasadami etyki. Firma Lidl Polska jest firmą odpowiedzialną społecznie - zobowiązaliśmy się do promowania etycznych postaw - relacje z dostawcami to jeden z filarów przyjętej przez nas strategii CSR. Etyki oczekujemy także od naszych dostawców. Rozpoczynając współpracę podpisujemy razem "Code of Conduct" (zbiór zasad etycznego postępowania). Chcielibyśmy podkreślić, iż atrakcyjne, niskie ceny jesteśmy w stanie gwarantować w oparciu o skalę naszych działań.
Serdecznie zapraszam Pana Premiera na zakupy polskich produktów wysokiej jakości do sklepów firmy Lidl w całej  Polsce jak również do centrali naszej firmy, która mieści się w Jankowicach koło Poznania. Z wielką przyjemnością opowiem z  naszymi  pracownikami i dostawcami o naszej  strategii, codziennej pracy i wspólnych sukcesach na które pracuje ponad 15 000 Polaków - pracowników firmy Lidl Polska każdego dnia.

Z wyrazami szacunku,
Maksymilian Braniecki, prezes firmy Lidl Polska
(Interia)

Potrzeba 500 tysięcy cudzoziemców rocznie na polskim rynku pracy /eNewsroom

Artykuł pochodzi z kategorii: Zarobki

Więcej na temat:lidl | Sklep Lidl | zarobki | Polska
POLECANE zwiń