Gdzie do pracy po studiach dziennikarskich?

Połowa absolwentów dziennikarstwa zarabiała w mediach powyżej 4500 zł brutto - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak z 2013 roku. Co ważne, 27 proc. osób po studiach dziennikarskich pracowało w swojej branży.

Osoby, które ukończyły dziennikarstwo, pracowały także w handlu. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła w tej branży 3700 zł i była niższa niż np. w usługach dla biznesu lub sektorze publicznym. Mimo to dziennikarz pracujący jako handlowiec miał szansę zarobić nawet 6500 zł - 25 proc. najlepiej wynagradzanych zarabiało powyżej tej kwoty. Najsłabiej opłacani byli absolwenci dziennikarstwa pracujący w nauce i szkolnictwie. Połowa zarabiała mniej niż 2950 zł brutto, natomiast co czwarty mniej niż 2205 zł.

Absolwentom dziennikarstwa najbardziej opłacało się pracować w wielkich przedsiębiorstwach. Zarobki 25 proc. zatrudnionych w największych firmach przekraczały nawet 7100 zł miesięcznie. Warto też zwrócić uwagę, że w przypadku dużych i średnich firm zarobki były dość wyrównane. W obu przypadkach mediana wynagrodzeń wynosiła 4200 zł brutto. Co jednak ciekawe w średnim przedsiębiorstwie można było zarobić więcej. Co czwarty pracujący tam absolwent dziennikarstwa zarabiał powyżej 6700 zł. Z kolei w dużych firmach 25 proc. zarabiało powyżej 6000 zł na miesiąc.

Absolwentom dziennikarstwa mogły pomóc także studia podyplomowe. Osoby, które uzupełniły swoje kompetencje na studiach podyplomowych, zarabiały w 2013 roku znacznie więcej. Zarobki połowy z nich przekraczały 5150 zł, zaś co czwarty zarabiał więcej niż 7341 zł brutto. Mediana wynagrodzeń osób bez studiów podyplomowych wynosiła zaledwie 3700 zł miesięcznie.

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi.

Dominika Staniszewska
Sedlak & Sedlak

wynagrodzenia.pl
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »