Polacy coraz częściej szukają pracy przez media społecznościowe

Środa, 21 maja 2014 (07:09)

Bezrobocie powoli spada, ale rynek pracy należy wciąż do pracodawcy. Najbardziej poszukiwani są specjaliści, zarówno fizyczni, jak i umysłowi, informatycy i inżynierowie. Kandydaci coraz częściej szukają pracy przez media społecznościowe. Także firmy powoli wykorzystują ten sposób do rekrutacji pracowników. Jak jednak podkreślają eksperci, w porównaniu z krajami zachodniej Europy czy Stanami Zjednoczonymi, wciąż niewiele pracodawców stawia na tę formę rekrutacji.

Zdjęcie

Polacy coraz częściej szukają pracy przez media społecznościowe /123RF/PICSEL
Polacy coraz częściej szukają pracy przez media społecznościowe
/123RF/PICSEL

Blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych. Większość to ludzie młodzi, którzy coraz częściej wykorzystują je przy poszukiwaniu pracy. Także pracodawcy przekonują się do e-rekrutacji, jednak dzieje się to powoli i dotyczy tylko części rynku.

Oferty pracy dla Ciebie

- Na pewno agencje rekrutacyjne, firmy, które zajmują się poszukiwaniem pracowników, zwróciły uwagę na ten sposób rekrutacji. 80 proc. naszych działań rekrutacyjnych to właśnie wykorzystanie tych mediów. Jeśli chodzi o firmy docelowe, które same szukają pracowników, zgodnie ze statystykami, jest dość niski procent firm, które pozyskują kandydatów z tego źródła - mówi agencji Newseria Biznes Hanna Listek, dyrektor zarządzający w Polski HR Doradztwo Personalne.

Reklama

W naszym kraju prawie co piąty pracodawca deklaruje, że przy szukaniu kandydatów korzystało z takich mediów, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Z roku na rok odsetek ten jest coraz większy, ale w porównaniu z innymi krajami - wciąż niewielki (np. w USA odsetek wynosi 89 proc.). Zdaniem Hanny Listek, ze względu na możliwość bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej i na związaną z tym większą skuteczność firmy coraz częściej będą jednak z tych mediów korzystać.

Zobacz również:

  • Korporacje przyniosły do Polski nową modę. Firmy szukające pracowników korzystają nie tylko z rozmowy rekrutacyjnej. Grywalizacja to łowienie talentów za pośrednictwem sieci i portali społecznościowych. więcej

Powoli poprawia się sytuacja na rynku. Bezrobocie w kwietniu spadło do 13 proc. (spadek o 0,5 pkt proc.) i według szacunków ministra pracy w maju zmniejszy się o kolejne 0,5 pkt proc. PKB w I kwartale wzrosło natomiast o 3,3 proc. Zdaniem Listek, mimo to rynek wciąż jeszcze będzie korzystny dla pracodawcy, choć istnieją branże, w których trudno o pracownika.

- Na pewno poszukiwani będą wysoko wykwalifikowani specjaliści, zarówno fizyczni, jak i umysłowi. Poszukiwani także są informatycy. Branżami, które mocno się rozwijają, są zarówno logistyka, jaki i budownictwo, meblarstwo. Także firmy produkcyjne oraz branża automotive będą potrzebować wysokiej klasy specjalistów. W cenie zawsze są inżynierowie, dlatego nie powinni oni mieć problemów ze znalezieniem dobrze płatnej pracy - wyjaśnia Hanna Listek.

Ruszyły prace sezonowe, więc pojawia się dużo ofert m.in. dla pracownicy obsługujących stanowiska handlowe.

Polacy coraz częściej szukają pracy przez media społecznościowe /Newseria Biznes


Artykuł pochodzi z kategorii: Porady

Źródło informacji

Newseria Biznes
POLECANE zwiń