Jak zostać pozycjonerem w agencji SEO?

Rozwój internetu sprawia, że na naszych oczach powstają nowe zawody. Pozycjoner jest jednym z nich. Choć pozycjonowanie stron www, czyli ich optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, nie jest nowym terminem, bo pojawił się on już w 2002 roku, to zawód pozycjonera właśnie dziś staje się coraz popularniejszy i coraz bardziej doceniany.

Dlaczego? Jeszcze kilka lat temu osiągniecie wysokiej pozycji w polskich wynikach wyszukiwania Google nie było wielkim wyzwaniem. Wystarczyło znać podstawowe zasady SEO i wdrożyć je na stronie. Dobrzy pozycjonerzy nie byli tak cenieni, bo nie doceniano ich pracy. Dziś to się zmieniło, bo lawinowo rośnie liczba stron pojawiających się każdego dnia w sieci i wybicie się z tłumu wymaga wielu procesów i działań, które nie są już tak proste jak kiedyś.

Co powinna potrafić osoba, która chce zawodowo zajmować się pozycjonowaniem? To zależy od szczebla kariery, na którym aktualnie się znajduje.

Reklama

Junior SEO specialist

Jest człowiekiem, który ma już doświadczenie w prywatnym pozycjonowaniu stron i odniósł na tym polu jakiś sukces. Na przykład sprawił, że strona lokalnej firmy znalazła się na dość wysoko w wyszukiwarce Google. Na tym etapie trzeba już mieć choćby podstawową znajomość PHP, HTML/CSS, Javascript – umożliwiającą wdrażanie zmian optymalizacyjnych.

Senior SEO specialist

Na tym etapie możemy z czystym sercem powiedzieć, że ktoś w pełni jest pozycjonerem. Potrafi nie tylko optymalizować małe i średnie strony, ale również duże serwisy internetowe. Na tym poziomie niezbędną umiejętnością jest pozycjonowanie konkurencyjnych słów kluczowych, czyli takich, których używa bardzo dużo innych serwisów. Na tym stanowisku znajomość narzędzi Majestic SEO, GSA SER, ScrapeBox, Google Webmaster Tools, Google Analytics, Adobe Analytics itd. to absolutne abecadło. Senior SEO specialist powinien też mieć umiejętności zarządzania grupą ludzi, bo będzie współpracował choćby z copywriterami, którzy będą przygotowywać odpowiednio zoptymalizowane treści. Co jeszcze charakteryzuje pozycjonera na tym szczeblu kariery? W większości przypadków to, że prowadzi on bloga o SEO lub branżowe warsztaty czy szkolenia.

Manager SEO

Jest wyjadaczem SEO. Nie dość, że potrafi świetnie optymalizować nawet silnie konkurencyjne branże, jak nieruchomości, bankowość czy marketing, to jeszcze nie ustaje w zdobywaniu branżowej wiedzy. Manager SEO to też profesjonalista, który potrafi przewidzieć zmiany w branży i wcześniej się do nich przygotować. A to bardzo ważne, bo choćby Google często zmienia politykę związaną z pozycjonowaniem i optymalizacją stron, więc rozwiązania, które są dziś dobre, jutro mogą być nieaktualne.

Jaką agencję SEO wybrać?

Jeśli już zdecydowaliśmy, że praca pozycjonera jest ta wymarzoną i chcemy jej się poświęcić, to trzeba jeszcze wybrać miejsce, gdzie będziemy tę pasję realizować. Najlepiej zaczynać tam, gdzie są najwięksi klienci, ale mamy też gwarancję wysokiej kultury pracy i wsparcia w rozwoju, czyli najlepiej w agencjach o wypracowanej na rynku pozycji, jak np. agencja SEO Performics, Cube Group czy SeoFly. Stanowisko pozycjonera w uznanej firmie to świetny sposób na naukę i pokazanie swoich możliwości.


materiał zewnętrzny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »