Jak napisać nowoczesne CV?

Piątek, 3 kwietnia 2015 (09:52)

Zdjęcie

Jak napisać nowoczesne CV? /123RF/PICSEL
Jak napisać nowoczesne CV?
/123RF/PICSEL

Nowoczesne CV to sposób na zrobienie dobrego wrażenia. Rekruter oceni je pozytywnie, ale pod warunkiem, że zostanie prawidłowo przygotowane. Wygląd powinien współgrać z treścią tak, by tworzyły spójną kompozycję. Oto kilka wskazówek, jak przygotować nowoczesny, a jednocześnie wysokiej jakości życiorys.

Zadbaj o szatę graficzną

Postaraj się o estetyczny, schludny wygląd dokumentu. Sięgnij po inną czcionkę niż te najpopularniejsze. Zadbaj o przejrzystość aplikacji. Pogrub najważniejsze informacje. Możesz wprowadzić do CV również kolory, ale uważaj, żeby z nimi nie przesadzić. Ikony, znaki graficzne również potrafią uatrakcyjnić dokument. Jeśli nie masz pomysłu, jak mogłoby wyglądać twoje CV i szukasz inspiracji, możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia, takiego jak np. Kreator CV Pracuj.pl. Znajdziesz w nim szablony CV opracowane przez ekspertów specjalizujących się w budowaniu wizerunku zawodowego. Wystarczy uzupełnić w jednym z nich informacje i profesjonalna, przejrzysta aplikacja będzie gotowa.

Reklama

Skup się na treści

CV jest twoją wizytówką. To dokument, który stanowi ofertę twoich kompetencji. Zadbaj więc o jego zawartość i jakość przekazywanych treści. Umotywuj, dlaczego warto zatrudnić właśnie ciebie. Nie ograniczaj się do utartych frazesów, ale bazuj na konkretnych przykładach i argumentach. Napisz o wykonywanych obowiązkach, o osiągnięciach i sukcesach zawodowych, przywołuj konkretne wyniki i efekty działań. Na wstępie możesz zamieścić również krótkie podsumowanie zawodowe. Pamiętaj, aby treść CV dopasować do wybranej oferty pracy i odwoływać się do stawianych w ogłoszeniu wymagań. Dzięki temu będziesz mógł udowodnić, że twoja kandydatura jest odpowiedzią na potrzeby firmy, że spotkanie i rozmowa z tobą przyniesie korzyści pracodawcy i spełni jego oczekiwania.

Bądź na bieżąco

Warto świadomie i profesjonalnie podejść do zadania, jakim jest przygotowanie CV. Ale gdy dokument będzie już gotowy, nie należy kurczowo trzymać się tylko jednego rozwiązania. Warto je ulepszać, modyfikować i elastycznie reagować na zmieniające się wymagania. Warto być na bieżąco z różnymi nowinkami na temat przygotowywania dokumentów aplikacyjnych! Mając gotowe nowoczesne CV, będziesz też mógł szybko reagować i aplikować na pojawiające się w serwisie oferty pracy.

Spróbuj się wyróżnić

Jeśli aplikujesz na stanowisko wymagające dużej kreatywności, udowodnij, że posiadasz tę kompetencję już na etapie tworzenia aplikacji. Nowoczesne CV często wychodzą poza standardową formę i przyjmują postać np. infografiki, gdzie tekst łączy się z ilustracją, wykresami, obrazkami, znakami graficznymi. Niektórzy idą jeszcze dalej i sięgają po takie rozwiązania jak ulotka reklamowa czy artykuł prasowy. Nieszablonową formę CV możemy też potraktować jako dodatek do tradycyjnej aplikacji.

Pamiętaj jednak, że nowoczesność nie sprowadza się wyłącznie do oryginalnych rozwiązań. Jeżeli twoja praca nie wymaga kreatywności, a ty sam nie jesteś przekonany do niestandardowej formy, to zrezygnuj z niej. Treść umiejętnie podkreślająca twoje kompetencje i przejrzysty, estetyczny wygląd dokumentu mogą sprawić, że życiorys zapadnie w pamięci rekrutera.

Pokaż, że jesteś online

Warto pokazać, że jesteśmy aktywni w świecie wirtualnym. To tutaj rekruter może bliżej zapoznać się z twoimi dokonaniami, osiągnięciami, dorobkiem, pasjami, zainteresowaniami. Mile widziane są linki do własnej strony internetowej, bloga, prezentacji multimedialnych, projektów graficznych, filmów itp. Pokaż rekruterowi, pod jakim adresem może zobaczyć twoje portfolio.

Dobierz format

Nie wysyłaj CV w mało znanym formacie, ponieważ pojawia się ryzyko, że rekruter nie będzie mógł odczytać dokumentu. Najlepiej przygotować CV w PDF - będziesz mieć pewność, że tekst zachowa spójność i prawidłowy układ. Jeśli chcesz załączyć infografikę, to najlepiej wybierz JPG lub PDF. Uważaj też, żeby nie przesadzić z nowoczesnymi, technologicznymi nowościami - nie każdy rekruter korzysta np. z kodów QR.

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady

 
POLECANE zwiń