Jak napisać CV: Polacy nie potrafią tworzyć życiorysu
Ponad połowa kandydatów do pracy jest dyskwalifikowana ze względu na źle przygotowane CV - wynika z obserwacji rekruterów. Warto sprawdzić, jakie informacje są najbardziej wartościowe z punktu widzenia pracodawców i uwzględniać to podczas tworzenia życiorysu.
Najczęściej sprawdzają się rozbudowane, szczegółowe życiorysy opracowane pod konkretne stanowisko.
"W CV powinniśmy uwzględnić swoje doświadczenie, umiejętności i osiągnięcia, które mogą wpłynąć na naszą pozytywną ocenę. Dobrze jest wypunktować przebieg kariery wraz z zakresem wykonywanych obowiązków" - mówi serwisowi infoWire.pl Katarzyna Kocoń z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad. Doskonałym potwierdzeniem zdobytego doświadczenia będą wyszczególnione przedsięwzięcia, które się do tej pory zrealizowało.
Oprócz takich cech jak np. czytelność istotnym elementem CV jest zdjęcie. Zadbajmy o to, aby było profesjonalne - należy być na nim w stroju formalnym - ponieważ stanowi ono naszą wizytówkę. Pamiętajmy, że wpływ na odbiór naszego życiorysu ma również jego forma.
Najlepszym rozwiązaniem jest wydrukowanie go na białej kartce i zastosowanie jednej czcionki oraz jednolitego formatowania. Oczywiście w niektórych branżach, np. medialnej, liczy się kreatywność. Tutaj kolorowe i niestandardowe CV może być pożądane.
Wśród kandydatów panuje mylne przekonanie, że życiorys powinien być zawarty na jednej stronie A4. "Tak naprawdę im więcej szczegółowych informacji o sobie przekażemy w pierwszym etapie rekrutacyjnym, tym większa szansa na uzyskanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną" - podkreśla ekspertka.