Zwolnienia w GDDiKA

Czterech pracowników Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwolniono z pracy z powodu nieprawidłowości przy budowie obwodnicy Wyszkowa. Są to trzy osoby bezpośrednio odpowiedzialne za tę inwestycję oraz szef mazowieckiego oddziału Wojciech Dąbrowski. O zwolnieniu Dąbrowskiego poinformowało w środę RMF FM.

Obwodnica Wyszkowa została oddana do użytku niecały rok temu, 27 grudnia 2008 r., ale GDDKiA nie ukrywa, że wkrótce może się ona kwalifikować do remontu. Analiza zlecona przez Dyrekcję wykazała, że w nawierzchni drogi użyto zbyt mało asfaltu. Według ekspertów przeprowadzających badanie, podczas budowy popełniono "istotne błędy w sztuce". Oznacza to, że nawierzchnia obwodnicy prawdopodobnie zacznie pękać znacznie szybciej niż gdyby użyto materiałów lepszej jakości.

Rzecznik prasowy GDDKiA Marcin Hadaj powiedział PAP, że instytucja otrzymała wyniki analizy kilka tygodni temu. Zwolniono trzy osoby bezpośrednio odpowiadające za tę inwestycję. W środę pracę stracił też szef mazowieckiego oddziału. Jak wytłumaczył Hadaj, powodem było "dopuszczenie do nieprawidłowości przy budowie obwodnicy".

Reklama

Drogowcy chcą, by wykonawca obwodnicy, czyli konsorcjum z Budimeksem Dromeksem na czele, wydłużyło gwarancję dla inwestycji z dwóch do sześciu lat. Hadaj wyjaśnił, że Dyrekcja zatrzyma też na ewentualne remonty część pieniędzy, które zgodnie z kontraktem powinna zapłacić wykonawcy.

- Nie otrzymaliśmy na razie żadnej informacji od GDDKiA, więc nie będziemy komentować sprawy - powiedział PAP dyrektor biura ds. komunikacji w Budimeksie Krzysztof Kozioł. Dodał, że budowa obwodnicy była podzielona na odcinki, które wykonywały różne firmy. - Może się okazać, że odcinka, który wymaga remontu, wcale nie budowała nasza firma - wyjaśnił.

Obwodnica Wyszkowa jest częścią drogi ekspresowej S8. Omija Wyszków od południa i wschodu. Miała zostać oddana do użytku w lipcu 2008 r., jednak ten termin nie został dotrzymany, ponieważ protestowali właściciele gruntów, przez które miała biec droga. Oficjalnie otwarto ją w grudniu 2008 r.

Czytaj również:

Do końca '09 MRR prześle do KE wnioski o wypłatę ponad 4 mld zł

Pieniędzy na kontrakty nie zabraknie

62 mln euro za kilometr obwodnicy

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »