Większość Polaków nie przywiązuje wagi do nazwy stanowiska

Perspektywa rozwoju zawodowego, płaca, warunki pracy - te czynniki są dla większości polaków ważniejsze od ewentualnego prestiżu związanego z nazwą stanowiska. Wyniki badań są jednoznaczne - mniejszą wagę przywiązujemy do nomenklatury związanej z hierarchią w firmie.

Jak wynika z badania Confidence Index przygotowywanego przez firmę rekrutacyjną Michael Page, aż 7 na 10 badanych jest w stanie zaakceptować ofertę na niższe stanowisko, gdyż w nowym miejscu zatrudnienia ważniejsza dla kandydatów jest perspektywa rozwoju zawodowego (39,1 proc.) oraz zdobycie nowych umiejętności (61,1 proc.).

Brak dużego przywiązywania do tytułów i stanowisk może wynikać z faktu, że dla Polaków priorytetową wartością w pracy jest rozwój zawodowy. Jak wynika z badania Michael Page, aspekt ten może nakłonić do zmiany pracy niemal 40 proc. ankietowanych.

Reklama

Jeszcze więcej, bo 61 proc. badanych zmieniłoby pracodawcę, jeśli w innym miejscu miałoby szansę nauczyć się nowych umiejętności. Czynnikiem wymienianym przez badanych jest także chęć wyższych zarobków na co wskazało 43 proc. respondentów.

Elastyczne podejście do tej kwestii mają również przedstawiciele kadry managerskiej i dyrektorskiej - takie warunki zaakceptowałoby ponad 62 proc. z nich. Mniejsze znaczenie do nazwy stanowiska przywiązują mężczyźni (71,1 proc.) niż kobiety (68,3 proc.).

Pod względem wieku, w tej kwestii nieco bardziej kompromisowi są młodsi wiekiem pracownicy. Wśród kandydatów między 18 a 29 r.ż., ponad 77 proc. nie przeszkadzałoby ewentualne niższe stanowisko. Wśród osób między 30 a 49 r.ż., zgodziłoby się na to już niecałe 69 proc., a wśród najstarszych pracowników (powyżej 50 r.ż.) odsetek osób akceptujących takie warunki spadł do 59,7 proc.(js)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »