W przyszłym roku rusza internetowa rejestracja w PUP
Minister pracy podpisał rozporządzenie w sprawie rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy. Przewiduje ono możliwość rejestracji w urzędzie za pośrednictwem internetu.
Rejestracja w urzędzie drogą elektroniczną będzie możliwa za pół roku, kiedy wejdą w życie przepisy nowego rozporządzenia. Zastąpi ono obowiązujące aktualnie rozporządzenie MGiP z 26.11.2004 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy. Nowe rozwiązania mają usprawnić funkcjonowanie urzędów pracy.
Online będą mogły zarejestrować się w urzędach pracy nie tylko osoby bezrobotne, ale również poszukujący zatrudnienia. Po wypełnieniu specjalnego formularza elektronicznego, który będzie dostępny na:
- stronie internetowej resortu pracy,
- w Biuletynie Informacji Publicznej resortu,
- a także na platformie ePUAP
oraz jego przekazaniu, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy. Termin ten będzie nie dłuższy niż 7 dni roboczych, jednak wizyta beneficjenta będzie mimo to konieczna w celu dostarczenia pozostałych dokumentów niezbędnych do rejestracji. Taka forma rejestracji w PUP powinna przyspieszyć i usprawnić proces.
Do pełnej rejestracji w PUP przez Internet konieczne będzie posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej lub też podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego.
Oczywiście nadal będzie można dokonać pełnej rejestracji metodą tradycyjną, podczas osobistego stawiennictwa w urzędzie.
Marta Szostak
Źródło:
- Rozporządzenie MPiPS z 13.11.2012 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy