W Bydgoszczy będzie praca dla 200 osób

Sieć marketów Lidl wybuduje w Bydgoszczy duże centrum magazynowo-dystrybucyjne, które będzie obsługiwać całe województwo kujawsko-pomorskie. Wniosek w tej sprawie trafił do Urzędu Miasta, budowa ma się zacząć w ciągu trzech lat.

Centrum ma zostać wybudowane na terenie bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego na bydgoskich Kapuściskach. W planach jest hala o powierzchni 44 tysięcy metrów kwadratowych. Ma tam znaleźć zatrudnienie około 200 osób - głównie robotników magazynowych.

Na razie wniosek o budowę centrum trafił do urzędu miasta. Na jego rozpatrzenie urzędnicy mają czas do końca listopada, potem najprawdopodobniej wydarzą wymagane pozwolenia. Na rozpoczęcie inwestycji spółka będzie miała trzy lata.

Paweł Balinowski, RMF
Więcej informacji ekonomicznych na RMF24.pl

Reklama

- - - - -
We wrześniu sieci handlowe podniosły wydatki na reklamę. Konkurencję zdeklasował Lidl, wydając w III kwartale ponad 75 mln zł. Co ciekawe, konsumenci nie szukają w sklepach jedynie atrakcyjnych cenowo produktów spożywczych, ale także... miłości. W tym rankingu wygrywa Biedronka.
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną sieci handlowych oraz ich wydatki reklamowe w III kwartale 2013 roku. Podobnie jak w poprzednim badanym okresie - najwięcej na reklamę wydał Lidl, a najpopularniejsza w sieci jest Biedronka.Jak wynika z danych admonit, najwięcej na reklamę wydał Lidl - ponad 75 mln złotych, na drugim miejscu znalazła się Biedronka z wydatkami rzędu 32 mln złotych, a na trzecim Żabka z ponad 17 mln złotych. Jak wykazały badania, z wymienionych powyżej reklamodawców tylko wydatki poniesione przez Biedronkę przełożyły się na zainteresowanie internautów. Korzystnie przedstawia się również sytuacja Tesco, które wydało w badanym okresie ponad 14 mln złotych, budząc proporcjonalnie duże zainteresowanie internautów. Pośród dyskontów również wygrywa Biedronka. Pozytywnie przedstawia się także sytuacja Kauflandu, którego wydatki proporcjonalnie przekładają się na zainteresowanie w sieci.
W porównaniu miesiąc do miesiąca wyraźnie widać wzrost wydatków reklamowych we wrześniu. Wyjątkiem jest Żabka, która zintensyfikowała swoje działania promocyjne na początku kwartału.
Ciekawie przedstawia się również zestawienie wydatków reklamowych z liczbą emisji reklam. Wyraźnie widać, że Lidl zastosował strategię zarówno jakościową, jak i ilościową. Sklep wydał najwięcej na reklamę, ale też to ich reklam pojawiło się najwięcej w prasie, radiu i telewizji. Interesujący jest również przypadek POLOmarketu, który przy proporcjonalnie wyższych wydatkach na reklamę miał niewielką liczbę emisji. Jak wynika z danych amonit, większość wydatków została przeznaczona na reklamę w radiu. Sklep konsekwentnie emitował spoty w rozgłośniach grupy RMF (RMF MAXXX Gdańsk, RMF FM, RMF Classic).

Do supermarketu nie tylko na zakupy, ale też... po uczucia

 Z analizy IMM, wynika również, że internauci wzmiankują nie tylko o konkretnych produktach dostępnych w badanych sklepach. Okazuje się, że w mediach społecznościowych funkcjonują dedykowane prawie wszystkim sklepom strony "spotted", na których internauci zamieszczają... anonse.W tym rankingu wygrywa Biedronka, w kontekście której pojawiły się 143 wzmianki tego typu.

Internauci piszą

"Szukam chłopaka, który dziś (1.07.13 r.) około godziny 11 wychodził z Biedronki (centrum). Był brunetem, miał na sobie czerwoną koszulkę i jak mi się wydawało miał ze sobą słoik ogórków. Jeśli to czytasz, odezwij się".
"Pozdrowienia dla fajnej blondynki, która robiła zakupy w Biedronce około 16.45 ;]".
"Ach, ta magia sklepów osiedlowych:). Tesco. Niedziela. 3 bądź 4 panów, odjechali zielonym VW. Pozdrowienia dla jednego z nich - koszula w zieloną kratę, najwyższy".
''Sprawa jest ważniejsza niż awans Polski w rankingu FIFA, więc dziewczyny, chłopaki, kuracjusze i wszelka inna nacja - łączcie się! Dzisiaj tj. 14.08.2013 r., w Lidlu około godziny 10:00 spotkałem anioła, brunetka (związane dłuższe włosy), około 165 cm, szczupła, ubrana w dżinsowe spodnie, białe buty. Była z koleżanką, po zakupach ruszyły w stronę rynku i tam znikła mi z radaru. Nie na co dzień spotyka się anioła na własne oczy, za każdą informacje będę wdzięczny".
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
- - - - - 

O badaniu

Analizie poddano ponad 51 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Biedronka, Stokrotka, Intermarche, Żabka, POLOmarket, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.
Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2013 roku.

O admonit

admonit to stworzona przez Instytut Monitorowania Mediów aplikacja internetowa umożliwiająca analizę wydatków reklamowych. admonit to dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu, jedynym wymaganiem jest połączenie z internetem. Aktualizowanie danych w admonit następuje w czasie rzeczywistym.

RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »