To szef powinien odstresować pracownika

Kto jest winny słabemu zdrowiu, brakowi motywacji i stresowi pracowników? Przede wszystkim źli szefowie. Przeprowadzone w Wielkiej Brytanii badania wykazały, że nawet jedna czwarta ogólnokrajowych wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zwalczanie efektów stresu w miejscu pracy.

Oszacowali to specjaliści z National Institute for Health and Clinical Excellence. Według nich z powodu zawodowego stresu i depresji w Wielkiej Brytanii traci się aż 130 mln dni pracy rocznie. Gdyby bardziej zadbać o personel, firma zatrudniająca tysiąc osób mogłaby co roku zyskać nawet 250 tys. funtów.

Rozwiązanie sprowadza się do czegoś bardzo prostego - zmiany zachowania szefów. - Menedżer zawsze powie ci, kiedy zrobiłeś coś źle, ale rzadko kiedy zauważa, gdy poradziłeś sobie z zadaniem - mówi professor Cary Cooper z Lancaster University. - Tymczasem najczęściej wystarczy zwykłe : "dobra robota" - dodaje.

Reklama

Co jeszcze powinno zmienić się w miejscu pracy? Pracownicy potrzebują elastycznych godzin pracy i więcej wolnego - np. w nagrodę za dobrze wykonane zadanie. Natomiast ich szefom należy zafundować treningi uczące współpracy i komunikacji, podpowiadają naukowcy.

Czytaj również:

Komu opłaca się urlop bezpłatny?

Zrób sobie przerwę od pracy - weź sabbatical!

Najlepszy sposób na wypalenie zawodowe

Przerwy w pracy - jak często i jak długo?

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »