Szkolenia zawodowe najczęściej oferowanym benefitem

Szkolenia zawodowe, prywatna opieka medyczna i udział w konferencjach branżowych to najczęściej oferowane przez pracodawców benefity - wynika z raportu "Polityka świadczeń dodatkowych w 2012 roku", wydanego przez Sedlak & Sedlak.

Wydawać by się mogło, iż najczęściej oferowanymi świadczeniami dodatkowymi są dodatkowa opieka medyczna lub zajęcia sportowe.

Tymczasem najwięcej (82 proc.) przedsiębiorstw proponuje szkolenia lub kursy zawodowe.

- Podniesienie kwalifikacji pracownika jest w interesie nie tylko samego zatrudnionego, ale i całej firmy. Dlatego pojawiają się kontrowersje, czy kursy i szkolenia zawodowe w ogóle powinny być zaliczane do benefitów. Często, w opinii zarówno pracowników jak i pracodawców, dostarczają jedynie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do właściwego wykonywania pracy. Mimo wszystko, stanowią istotną korzyść dla osoby zatrudnionej i rozwijają szeroki wachlarz kompetencji - ocenia Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

Reklama

Wśród popularnych świadczeń znajdują się również: podstawowa opieka medyczna (74 proc.), udział w konferencjach branżowych (74 proc.) oraz zajęcia sportowe (66 proc.).

Mniejszym powodzeniem cieszą się zapomogi w przypadkach losowych (54 proc.), jak również telefon służbowy do użytku prywatnego oraz finansowanie przez przedsiębiorstwo książek czy czasopism naukowych (kolejno 55 proc.).

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Popularność poszczególnych świadczeń dodatkowych różni się w zależności od wielkości firmy. Przykładowo w niewielkich przedsiębiorstwach pracownicy najczęściej otrzymują od pracodawców możliwość korzystania z podstawowej opieki medycznej oraz z telefonu i komputera służbowego do celów prywatnych. W organizacjach większych, międzynarodowych, zatrudnieni mają do dyspozycji o wiele szerszy wachlarz benefitów.

- Ważną tendencją w obszarze świadczeń pozapłacowych jest nie tylko odpowiednie dopasowanie pakietu benefitów do potrzeb pracowników, ale i realna ocena możliwości finansowych firmy w tym zakresie. Organizacje o mniejszym budżecie, nie będąc w stanie wynegocjować korzystnych pakietów wśród usługodawców, również mogą skutecznie motywować pracowników, np. poprzez współfinansowanie oferowanych świadczeń - dodaje Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

O raporcie

Raport "Polityka świadczeń dodatkowych w 2012 roku", został wydany w lipcu 2012 przez Sedlak & Sedlak. Raport zawiera informacje na temat oferty świadczeń dodatkowych, wartości pakietów świadczeń oraz dane dotyczące zarządzania systemem benefitów. W tegorocznej, a zarazem pierwszej edycji badania wzięło udział 144 przedsiębiorstw z całej Polski.

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

Redakcja portalu

wynagrodzenia.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »