Stworzenie dobrego CV to dla wielu Polaków ciągle spore wyzwanie

Przeciętnie kilka, kilkanaście sekund poświęca rekruter na analizę jednego CV. Dlatego tak ważne jest, aby zawarte w nim informacje jak najmocniej przykuły uwagę czytającego. Co powinno wysuwać się na pierwszy plan?

Doświadczenie dalej w cenie

Jak wynika z badania firmy rekrutacyjnej Emplocity, rekruterzy, czytając CV, zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie zawodowe. Większość z nich szuka informacji o wykonywanych obowiązkach (71 proc.) i latach pracy w zawodzie (68 proc.). Nieco mniejszą grupę osób interesuje długość zatrudnienia na ostatnim stanowisku (47 proc.).

Informacje o kompetencjach miękkich wcale nie tak istotne

Równie ważne są umiejętności. Rekruterzy chcą dowiedzieć się z CV, czy kandydat ma kompetencje techniczne (77 proc.) i jaka jest jego znajomość języków obcych (70 proc.). W mniejszym stopniu zajmują ich informacje o kompetencjach miękkich (31 proc.), ponieważ te można ocenić na rozmowie kwalifikacyjnej.

Reklama

Rekruterzy szukają konkretów

Oprócz tego "rekruterzy bardzo sobie cenią, jeżeli w naszym CV wspomnimy o realizowanych projektach [...]. Warto przede wszystkim napisać, jakiego rodzaju były to projekty, na czym polegały, jak się nazywały i jak długo trwały. Z pewnością istotne będą również konkretne informacje o tym, co udało nam się w ramach tych projektów osiągnąć" - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Jacek Krajewski, business development manager w Emplocity.

Zdjęcie z imprezy może zdyskwalifikować

Poza tym rekruterzy zwracają uwagę na dołączone zdjęcie. Bardzo ważne jest, aby miało ono charakter biznesowy. Spore znaczenie z punktu widzenia czytającego ma także poprawność językowa tekstu oraz jego odpowiednie formatowanie. Na koniec warto dodać, że dobre CV nie powinno zajmować więcej niż dwie strony formatu A4.

Dostarczył infoWire.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »