Specjaliści od sieci są na topie

Branża marketingu internetowego rozwija się w oszałamiającym tempie. Według PwC w pierwszym półroczu 2011 roku wartość reklamy online wyniosła prawie 1 mld zł. Było to aż o jedną czwartą więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Nic więc dziwnego, że wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów od e-marketingu.

W 2011 roku liczba projektów rekrutacyjnych skierowanych do marketingowców, w szczególności tych zajmujących się e-marketingiem oraz mediami społecznościowymi, wzrosła o 60 proc. w stosunku do 2010 roku. Jednak specjaliści od marketingu w sieci nie są grupą jednorodną. Zakres ich obowiązków różni się w zależności od profilu działalności firmy oraz realizowanej przez nią strategii marketingowej. Generalnie można wyróżnić cztery obszary, w których obracają się internetowi spece od reklamy: pozycjonowanie stron, sklepy on-line, otwarta komunikacja (komunikatory Gadu-Gadu czy Skype) czy też serwisy społecznościowe.

Reklama

Obecnie największą popularnością cieszą się usługi związane z pozycjonowaniem stron (SEO) i płatną reklamą w wyszukiwarkach internetowych (SEM). Celem prowadzenia takich działań jest uzyskiwanie przez stronę firmy maksymalnie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i jak największej liczby kliknięć. Osoby pracujące w tym zakresie powinni znać podstawy jeżyka HTML oraz takie programy jak Google Analytics czy Google AdWords.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

Funkcjonowanie sklepu internetowego wymaga od specjalisty od e-marketingu przede wszystkim umiejętności przyciągania uwagi potencjalnych klientów. W tym przypadku pracownik jest również odpowiedzialny za monitoring rynku i benchmarking.

Szukasz pracy? Przejrzyj oferty w serwisie Praca INTERIA.PL

Komunikowanie się z rynkiem za pomocą serwisów społecznościowych i komunikatorów internetowych staje się ostatnio coraz bardziej powszechne, zarówno wśród małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jest to postrzegane jako szybki, prosty i relatywnie tani sposób na dotarcie do potencjalnych i stałych klientów, dzięki np. mailingom czy newsletterom. Komunikacja przez media społecznościowe daje przede wszystkim możliwość informacji zwrotnej. Stąd specjalista od e-maketingu ma obowiązek monitorowania opinii internautów - zwłaszcza tych negatywnych. - Marketing internetowy to ciągła komunikacja z klientem. Specyfiką internetu jest to, że jest nieprzewidywalny. Nigdy do końca nie wiadomo, dlaczego dana rzecz "chwyta". Przykład: zespół Gotye, którego piosenka lawinowo pojawiała się na Facebooku. - O takim, tylko że "kontrolowanym", sukcesie marzą wszyscy e-marketingowcy - ocenia Magdalena Witek, specjalistka ds. PR i marketingu w firmie Sedlak & Sedlak.

We wtorek 24 kwietnia br. o godz. 14:00 zapraszamy na czat z doradcą podatkowym

Pracodawcy szukający specjalistów od marketingu internetowego są w zdecydowanej większości pragmatykami - stawiają głównie na zdolności i doświadczenie, bo o wykształcenie kierunkowe w Polsce bardzo ciężko. W Polsce dopiero powstają uczelnie, które kształcą specjalistów ds. e-marketingu, a oferta zazwyczaj ogranicza się do płatnych studiów podyplomowych.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Dochody zależą od wykształcenia, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zarabia od 2-3 tys. zł netto, doświadczeni mogą liczyć na zarobki nawet do 10 tys. zł miesięcznie. Stawiający pierwsze kroki w tym zawodzie powinni być też przygotowani na odbycie bezpłatnego stażu. Większość pracodawców wychodzi bowiem z założenia, że kandydaci nie mają wykształcenia kierunkowego, więc firmy najpierw muszą ich przeszkolić, a to wymaga czasu i dodatkowych nakładów.

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

Anna Cieślik

rynekpracy.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »