Skokowo wzrosła rotacja na polskim rynku pracy

Wyniki badania pokazują, że pomimo obecnie niewielkiej aktywności w poszukiwaniu pracy, respondenci deklarują coraz większą gotowość do zmiany pracodawcy.

Wyniki badania pokazują, że pomimo obecnie niewielkiej aktywności w poszukiwaniu pracy, respondenci deklarują coraz większą gotowość do zmiany pracodawcy.

W bieżącej, trzeciej edycji badania, indeks mobilności dla Polski wyniósł 117 punktów, co jest wynikiem najwyższym wśród krajów europejskich(...)" - napisano w komentarzu do badania.

W badaniu z sierpnia 2010 roku indeks wyniósł 105 pkt, zaś w listopadzie 2010 roku wzrósł do 108 pkt.

Indeks mobilności odzwierciedla przewidywania pracowników co do prawdopodobieństwa zatrudnienia u innego pracodawcy w kolejnych 6 miesiącach.

Punktem startowym dla obliczeń indeksu jest agregacja odpowiedzi wszystkich respondentów badania w jego pierwszej edycji międzynarodowej (marzec 2010 r.), stanowiący wyjściowy poziom 100 punktów.

Reklama

Z badania wynika także, że 35 proc. badanych dostrzega ryzyko utraty pracy w ciągu kolejnych 6 miesięcy, z czego 10 proc. ocenia to ryzyko jako duże, a pozostali jako umiarkowane.

"Wobec nieznacznie zwiększonego odczucia możliwości utraty pracy, polskich respondentów badania nie opuszcza optymizm w przekonaniu o możliwości objęcia nowego stanowiska - 3 na 4 respondentów badania stwierdziło, że nie spodziewa się trudności w znalezieniu jakiejkolwiek nowej pracy w ciągu kolejnego półrocza (75 proc.), a 2 na 3 jest przekonanych o możliwości znalezienia porównywalnej posady (69 proc.)" - dodano w komentarzu.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 17-27 lutego 2011 r., a próba w Polsce wyniosła 405 respondentów.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »