Rodacy do AlterPracy! - czas na zmiany

Pod hasłem "Rodacy do AlterPracy! Praca jest zawsze i wszędzie. AlterPraca.pl" rozpoczęła się kampania społeczna realizowana przez PW "Rzeczpospolita" S.A. Działania mają na celu zachęcenie potencjalnych pracodawców oraz osób poszukujących pracy do korzystania z elastycznych form zatrudnienia i tym samym do zwiększenia swojej konkurencyjności.

Pod hasłem "Rodacy do AlterPracy! Praca jest zawsze i wszędzie. AlterPraca.pl" rozpoczęła się kampania społeczna realizowana przez PW "Rzeczpospolita" S.A. Działania mają na celu zachęcenie potencjalnych pracodawców oraz osób poszukujących pracy do korzystania z elastycznych form zatrudnienia i tym samym do zwiększenia swojej konkurencyjności.

Zdaniem naukowców, alternatywne i elastyczne formy zatrudnienia dzięki uelastycznieniu popytu na rynku pracy mogą przyczynić się do poprawy konkurencyjności gospodarki. Jest wiele elastycznych form zatrudnienia m.in. nienormowany czas pracy, dzielenie stanowiska pracy, samozatrudnienie czy telepraca. Telepraca dla przykładu to nie tylko oszczędność kosztów. Pracując zdalnie można indywidualnie podejść do zleconych zadań i pogodzić obowiązki zawodowe z prywatnymi dostosowując czas pracy do własnych potrzeb. Pracodawca może wybierać spośród znacznie szerszego grona potencjalnych pracowników, których nie znajdzie na swoim terenie. Teraz w Polsce zatrudnionych jest tylko ok. 1 proc. telepracowników, podczas gdy w Unii Europejskiej 11 proc., a w USA niemal 30 proc. zatrudnionych.

Reklama

Kraje Unii Europejskiej, wzorując się na USA, wprowadzają elastyczne rozwiązania prawne, które firmom i pracownikom pozwalają łatwiej dopasowywać się do szybko zachodzących zmian na rynku pracy. A zatrudnienie w tych krajach wzrasta - mówi Daniel Prędkopowicz, Dyrektor Pionu Edukacji i Szkoleń PWR SA - Alterpraca może więc być jednym ze sposobów zwiększania liczby pracujących, bowiem jest szczególnie korzystna dla grup ludności, których wskaźniki zatrudnienia są niższe - dodaje.

W Polsce brakuje prostych i zrozumiałych źródeł informacji o korzyściach jakie przynoszą alternatywne formy pracy. Brakuje wiedzy prawnej na ten temat, a zasady ich stosowania wydają się pozornie skomplikowane. Niedoinformowanie negatywnie wpływa na poczucie bezpieczeństwa zarówno pracownika, jak i pracodawcy.

Potrzeba informowania o elastycznych i alternatywnych formach zatrudnienia jest wśród potencjalnych pracodawców i podmiotów działających na rzecz rozwoju zasobów ludzkich, wśród osób zatrudnionych na niekorzystnych warunkach, które mają problem z pogodzeniem życia prywatnego z zawodowym, a przede wszystkim wśród osób bezrobotnych. Należy przerwać myślenie, że umowa o pracę na czas nieokreślony, standardowy, ośmiogodzinny dzień pracy, pięciominutowe przerwy to najlepsze rozwiązanie zawodowe. Korzyści z elastycznego zatrudnienia płyną zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika, obie strony mogą być zadowolone. Potrzebna jest tylko wiedza obu stron o takich możliwościach - mówi Daniel Prędkopowicz. Osoby dla których elastyczne zatrudnienie jest alternatywą do bycia bezrobotnym to głównie młodzi rodzice, osoby niepełnosprawne, osoby starsze, studenci i absolwenci szkół wyższych i mieszkańcy małych miejscowości.

Oficjalne otwarcie kampanii AlterPraca.pl nastąpi podczas konferencji inauguracyjnej, która odbędzie się 27 listopada w hotelu Gromada przy pl. Powstańców Warszawy 2 w Warszawie. Wtedy również wystartuje strona internetowa (wortal - www.alterpraca.pl) poświęcona projektowi. Już teraz poprzez stronę internetową można zgłosić swój udział w konferencji.

Kampania potrwa rok i obejmie swoim zasięgiem województwo mazowieckie.

Projekt AlterPraca.pl jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

*

O kampanii AlterPraca.pl

AlterPraca.pl jest kampanią społeczną mającą na celu upowszechnienie wiedzy o elastycznych i alternatywnych formach zatrudnienia, głównie wśród osób bezrobotnych (rodzice, osoby niepełnosprawne, osoby starsze, studenci i absolwenci szkół wyższych, osoby zamieszkujące małe miejscowości), osób zatrudnionych na niekorzystnych warunkach, które nie pozwalają pogodzić życia prywatnego z zawodowym oraz wśród potencjalnych pracodawców i podmiotów działających na rzecz rozwoju zasobów ludzkich. Kampania potrwa do września 2009 roku i obejmie zasięgiem województwo mazowieckie.

Rzeczpospolita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »