Rekrutacja executive search

Termin executive search, chociaż nie jest przetłumaczony na język polski, na dobre zagościł w słowniku pracowników działów HR w polskich firmach. Nadal nie jest to jednak dobrze znana metoda rekrutacji, a współpraca z firmami zewnętrznymi świadczącymi usługę executive search budzi wątpliwości.

Początki rynku executive search w Polsce to lata 90. XX wieku, czyli okres po transformacji ustrojowej. Zaczęło się od ekspansji międzynarodowych korporacji na polski rynek, następnie w ten segment usług rekrutacyjnych weszły także rodzime firmy. Obecnie grubo ponad 100 agencji doradztwa personalnego deklaruje, że przeprowadza rekrutację executive search. Jakość świadczonych przez nie usług jest jednak różna.

Dobrze przeprowadzoną rekrutację z poziomu executive można poznać po kilku podstawowych elementach. Pierwszym z nich jest systemowe podejście do procesu rekrutacji prezentowane przez konsultanta lub firmę doradczą: od momentu ustalenia profilu kandydata, poprzez poszukiwania osób o odpowiednich kompetencjach, przedstawianie rekomendacji klientowi (czyli firmie zlecającej projekt rekrutacyjny), po podpisanie umowy o pracę. Na każdym z tych etapów profesjonalni konsultanci mają jasno sprecyzowane zadania i działają w ścisłej współpracy z klientem.

Reklama

Wyznacznikiem jakości świadczonych usług executive search jest także stosunek konsultantów prowadzących tego typu projekty do biorących w nich udział kandydatów. Osoby ubiegające się o stanowisko pracy powinny być traktowane jak partnerzy biznesowi. Dla przetrwania firmy doradczej są oni bowiem równie istotni, co płacący za jej usługi klienci. Jasna informacja o oferowanym stanowisku pracy czy też przyjęciu lub odrzuceniu kandydatury danej osoby przez zleceniodawcę to absolutne podstawy.

Czytaj także:

Polacy rzadziej szukają pracy za granicą

rynekpracy.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »